DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

Oorspronkelijk geplaatst door javah
    Gisteren zat ik voor de eerste keer sinds een jaar weer eens aan de waterkant. Wat tips over het maken van onderlijnen opgevolgd en een paar onderlijnen gemaakt. Ik dacht dat het gebruik van alleen brood wel goed zou zijn en had dus alleen brood meegenomen. Het zou een zitje zijn van 2 uur omdat het niet langer kon. Ik lood de diepte uit. doe er een broodje aan en gooi in... Ik zie wel allemaal kringen op het water en bubbels. zelf water wat omhoog gestuwd wordt door volgens mij redelijk grote vissen. ik zie zelfs springen. Dus ik dacht ik zit gebeiteld. maar er gebeurt niets. dus opnieuw uitloden. het laatste stuk van mijn hengel erop. en opnieuw inleggen. en wachten. na een uurtje nog niets. Ik had niets anders mee dan brood dus ik had goede moed. er vlogen vogels om me heen ik zat in de schaduw dus daar had ik ook geen last van. en ja hoo mijn dobber ging onder. ik pak mijn hengel haal hem op en er zat wat aan maar het was geen vis..... Maar wel planten. dus de planten eraf, nieuw broodje eraan en opnieuw ingooien. ik zat inmiddels 1,5 uur. en ja hoor kringen er omheen. hij geeft wat stootjes en hij is onder. Ik pak mijn hengel sla aan en haal op en ja hoor een visje van 10 cm. Maar in een klap ben ik hem kwijt. en hij was goed aangeslagen want hij is er met haak en al vandoor. Ik balen want ik had mijn allereerste onderlijn met oude knopen erop gezet en die waren beduidend minder dan de degene die ik nu maak. dus ik baalde dat mijn enige vis van het weekend ervandoor is. Volgende keer maar pieren en maden mee. en hopen dat het beter gaat.
    Vind je vissen wel leuk?

Reageer

• pastoor
      ...

• 02-02-2003
      • 1118
      • Drongelen

javah

soms zit het mee soms zit het tegen.

volgens mij heb je toch leuk gevist?
      ik kan alleen niet lezen of je ook een beetje voer gebruikt hebt.
      als je geen voer bij hebt kun je gerust een beetje zand er in gooien dit is altijd beter dan niks, of je gaat langs wat waterplanten of riet zitten.
      dit zijn stekken waar de vis zich graag ophoudt.

Reageer

• minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

Zeiden ze dat bij jou ook Braakdraak toe je voor de eerste keer ging vissen en er hoogstwaarschijnlijk niks van bakte !!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• javah
          Frequent aanwezig
          • 25-05-2003
          • 173

Braakdraak, Ik zou niet opnieuw gaan vissen na een aantal jaar als ik het niet leuk vond.

Ik heb heerlijk gezeten. Ik kwam terug met het gevoel alsof ik de hele dag weggeweest was en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik had het ook leuk gevonden als ik wat vis gevangen had maar dat mocht niet zo zijn. Ik zat wel langs riet en waterplanten bovenop een brandput(is een soort duiker) maar toch wilde ze niet bijten ik denk dat het komt doordat ik mijn aas niet op de juiste manier kon aanbieden.

Reageer

• Braakdraak
            Banned
            • 23-02-2003
            • 325

Oorspronkelijk geplaatst door javah
            Braakdraak, Ik zou niet opnieuw gaan vissen na een aantal jaar als ik het niet leuk vond.

Ik heb heerlijk gezeten. Ik kwam terug met het gevoel alsof ik de hele dag weggeweest was en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik had het ook leuk gevonden als ik wat vis gevangen had maar dat mocht niet zo zijn. Ik zat wel langs riet en waterplanten bovenop een brandput(is een soort duiker) maar toch wilde ze niet bijten ik denk dat het komt doordat ik mijn aas niet op de juiste manier kon aanbieden.
            Waarom ben je niet naar een andere plek gegaan? Ik heb soms per dag wel 50 plekken gehad.

Reageer

• minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

Zolang je achteraf nadenkt over wat je mogelijk fout hebt gedaan en bij een volgende gelegenheid het anders aanpakt kom je er wel Javah.
              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• jagt

hoi
                mijn idee minimus
                fouten zijn vaak de beste leermeesters,mits je ze onthoud.
                dus de grootste fout die je kan maken is je fouten negeren.

mzzl cor

Reageer

• javah
                  Frequent aanwezig
                  • 25-05-2003
                  • 173

Mijn id het was maar een vissessie van 2 uur en ik had lang niet genoeg mee. Plus dat ik op een heerlijk plek zat en ik wel aanbeten kreeg.

Het gaat mij er niet om dat ik superveel vis vang, dat is leuk, maar het gaat ook om de ontspanning en lekker in de natuur zitten.

Voor de volgende sessie denk ik dat ik maden en wormen mee neem (of zoek) en zodoende het op die manier proberen. En ik kom er wel.

Reageer

• Frederik
                    Specimen Hunter
                    • 05-01-2005
                    • 1734

Javah,

Er is een spreekwoord dat zegt de aanhouder wint. Doe zo verder en je komt er wel.

Reageer

• javah
                      Frequent aanwezig
                      • 25-05-2003
                      • 173

Dank je wel

Reageer

• Frederik
                        Specimen Hunter
                        • 05-01-2005
                        • 1734

Als beginende visser met de vaste stok moet je geduld hebben en met de ogen meepikken bij vissers in de buurt die regelmatig veel vis vangen zo leer je het meeste.

Reageer

• javah
                          Frequent aanwezig
                          • 25-05-2003
                          • 173

Ik ben er helaas nog niet veel tegengekomen. dus ik moet nog even op zoek waar ze zitten.

Reageer

• Frederik
                            Specimen Hunter
                            • 05-01-2005
                            • 1734

Je woont ook niet zo direct in de buurt Javah anders zou ik zeggen we trekken er samen eens op uit, maar dit lijkt me een beetje te ver.

Reageer

• javah
                              Frequent aanwezig
                              • 25-05-2003
                              • 173

Ach frederik, uiteindelijk kom ik er wel. Veel vissen is gewoon de remedie. Er zijn nog wat dingetjes die ik nog wel wil weten maar ik denk dat veel vissen en gewoon ervaring opdoen is gewoon wat ik moet doen.

Reageer

• Frederik
                                Specimen Hunter
                                • 05-01-2005
                                • 1734

Javah,

Dat klopt, het beste leer je het door het gewoon te doen.

Reageer

Working...