DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jagt

hoi kale

waren er maar 3 man.
    gnif gnif

mzzl cor

Reageer

• Theo van Berner

Mooi watertje, die Lange vaart. Barst van de vis. Overal op dat "eiland" eigenlijk. Vroeger veel gevist daar in vakanties. Een wereld stek destijds. Was bij Harderwijk de brug over, rechtsaf de dijk op en verderop bij het gemaal aan het meer, zowel in het meer alsook in dat kanaal erachter gezeten. Vooral dat stuk in het kanaal achter het gemaal was top.
      Op het meer toen nog zonder feeder overigens. Nu pak je daar automatisch de feeder omdat het nou eenmaal bij zo'n meer hoort, maar toch heel wat platte gevangen aan de vaste stok op maar 1 meter water.

Reageer

• kaledwaas

nee cor..ik vis niet van DIE wedstrijden zoals jij ...hier zaten 26 man te knokken tegen de slaap.lolzzzz

Reageer

• javah
          Frequent aanwezig
          • 25-05-2003
          • 173

Zoals velen waarschijnlijk afgelopen zondag aan het water gezeten met een hengel. Ik had zaterdag maden gehaald en die in de koelkast gezet(ja, ja, het mocht in een gesloten bakje en in de groente la) de volgende ochtend kwam ik erachter dat de helft al caster was geworden, wat ik wel wat snel vond en ik heb ze toch meegenomen. Dus maden mee, voer mee en naar een nieuwe stek. Ik had mezelf voorgenomen eens te proberen met lokvoer. Ik had eerst een caster en een made aan de haak gehangen en ingegooid en daarna voertje gemaakt en 3 wat kleinere ballen ingegooid. Natuurlijk totaal niet op mijn visplek, dus heb ik mijn visplek maar verplaatst. maar ze wilde niet bijten. dus na 20 min weer een balletje erbij. ik had casters toegevoegd en ik denk dat ze ze niet zo lekker vonden. 20 min nog een balletje. en na een uurtje (toen had ik de haak al minder diep gehangen) begonnen ze te bijten. ik al wel wat aanbeten gehad en had mijn aas vervangen tot 1 made. en ik merkte dat zodra ik ingooide er direct aanbeet was. en meestal had ik ook direct beet. ik heb maar 3 uurtjes gezeten maar ik haalde er toch zo´n 7 uit en niet de kleinste. <

dus na een vissessie van ± 3 uurtjes en helemaal verbrand te zijn (ik heb gevist vanaf 12:30 tot 02:30) ben ik helemaal verbaasd over wat een lokvoer doet. Ik vond het alleen wat lang duren voordat ze op de visstek zaten. En ik ving alleen maar kleintjes in het begin. Dus eigenlijk ben ik wel erg tevreden.

Reageer

• kaledwaas

de afvallers zijn bekend in de competitie van HTM/SVD..en ik kan zeggen dat ik de 2e plaats gepakt heb tot nu toe.....al met al geen slecht resultaat dacht ik zo.

Reageer

• jagt

hoi
              Dat mag ook eens gezegd worden rob,
              PROFICIAT JONGEN zeer zeker niet verkeerd zo,n uitslag

:upsidown: :upsidown:

mzzl cor

Reageer

• Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

Goed gevist Rob krijg al bang om bij jullie te komen vissen ga daar verzekerd op mijn rekker krijgen.

Reageer

• lex

Maakt niet uit fred. Als je er maar plezier in hebt.
                  En wie zegt dat jij ons geen snot voor de ogen vist??

Reageer

• john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

Afgelopen zaterdag een sneep gevangen in de maas bij Kerkdriel !!!

Ik meende dat deze vissen alleen in de grensmaas in zuidlimburg voorkwamen. Heeft er nog iemand dergelijke ervaringen ?

Groet John.
                    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• javah
                      Frequent aanwezig
                      • 25-05-2003
                      • 173

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
                      Goed gevist Rob krijg al bang om bij jullie te komen vissen ga daar verzekerd op mijn rekker krijgen.
                      Frederik, wees maar niet bang er is nog veeel minder ervaring aanwezig dus dat zal wel loslopen. plus dat ik niet meer weet wat ik ´s ochtends gevangen heb omdat ik tot nu toe niet het nut zie van een leefnet (ik vis geen wedstrijden). dus op je rekker krijgen is er niet bij. Het plezier natuurlijk altijd.

Reageer

• minimus
                        Specimen Hunter
                        • 19-03-2003
                        • 1203
                        • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door javah
                        Zoals velen waarschijnlijk afgelopen zondag aan het water gezeten met een hengel. Ik had zaterdag maden gehaald en die in de koelkast gezet(ja, ja, het mocht in een gesloten bakje en in de groente la) de volgende ochtend kwam ik erachter dat de helft al caster was geworden, wat ik wel wat snel vond en ik heb ze toch meegenomen. Dus maden mee, voer mee en naar een nieuwe stek. Ik had mezelf voorgenomen eens te proberen met lokvoer. Ik had eerst een caster en een made aan de haak gehangen en ingegooid en daarna voertje gemaakt en 3 wat kleinere ballen ingegooid. Natuurlijk totaal niet op mijn visplek, dus heb ik mijn visplek maar verplaatst. maar ze wilde niet bijten. dus na 20 min weer een balletje erbij. ik had casters toegevoegd en ik denk dat ze ze niet zo lekker vonden. 20 min nog een balletje. en na een uurtje (toen had ik de haak al minder diep gehangen) begonnen ze te bijten. ik al wel wat aanbeten gehad en had mijn aas vervangen tot 1 made. en ik merkte dat zodra ik ingooide er direct aanbeet was. en meestal had ik ook direct beet. ik heb maar 3 uurtjes gezeten maar ik haalde er toch zo´n 7 uit en niet de kleinste. <

dus na een vissessie van ± 3 uurtjes en helemaal verbrand te zijn (ik heb gevist vanaf 12:30 tot 02:30) ben ik helemaal verbaasd over wat een lokvoer doet. Ik vond het alleen wat lang duren voordat ze op de visstek zaten. En ik ving alleen maar kleintjes in het begin. Dus eigenlijk ben ik wel erg tevreden.
                        Javah, je geeft zelf je grote fout al aan, namelijk een verkeerde opbouw van je voerstek of in jouw geval nog veel erger "natuurlijk totaal niet op mijn visplek" Ik wil er niet mee pochen maar het hoofdstuk basistechniek wat ik een tijd geleden geschreven heb zou je er nog eens op na moeten lezen !!! Bovendien schrijf je niks over het veranderen van je loodzetting op het moment dat de vis niet bijt. (nog een basisprincipe) en als ik lees dat je "toen had ik de haak al minder diep gehangen"
                        vraag ik me af wat je aanvangsdiepte was en wat je uiteindelijk gevangen hebt (voorn of brasem ??) Let wel Javah, dit schrijf ik niet om je belachelijk te maken, maar enkel en alleen om je op weg te helpen om beter te leren vissen. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar kan uit je verhaal toch wel destilleren dat je enkele basisprincipes falikant negeert. Da's jammer, want dat is in beginsel toch waar het om draait. De verfijning volgt daarna pas !!!
                        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Braakdraak
                          Banned
                          • 23-02-2003
                          • 325

Zaterdag ving ik 116 vissen met een gewicht van 38 pond (voorns!)
                          Nu ving ik 17 vissen met 16 pond.

Waarom vang ik nu minder? Noorderwind?

[Gewijzigd door Braakdraak op dinsdag 17 juni 2003 @ 17:03]

Reageer

• javah
                            Frequent aanwezig
                            • 25-05-2003
                            • 173

Minimus, Ik heb het niet in het verhaaltje gezet. maar ik heb de loodzetting meer gespreid over de lijn gezet en ik weet niet precies op welke diepte ik begon met vissen maar toen ze niet wilde bijten. heb ik de dobber iets minder diep gelegd toen kreeg ik aanbeet. die verliesde ik weer 30 minuten later en ben ik iets dieper gaan vissen en toen kreeg ik weer aanbeet.

Toen ik begon was er wat stroming in het water. en ik heb de voerballen niet op de juiste plek gekregen (onervarenheid ) dus de voerstek was erg groot. later was de stroming verdwenen en ben ik gerichter gaan gooien en toen begonnen de vissen echt te bijten.

Het was de eerste keer dat ik met voer en maden viste dus ik wilde het gewoon proberen.

Ik ben onervaren maar wilde mijn keuzes of nou goed zijn of niet toch uitleggen. Dank je voor de hulp. Met de uitleg bedoelde je toch dat wat je een paar weken geleden in het forum gemeld hebt toch?

Reageer

• minimus
                              Specimen Hunter
                              • 19-03-2003
                              • 1203
                              • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door Braakdraak
                              Zaterdag ving ik 116 vissen met een gewicht van 38 pond (voorns!)
                              Nu ving ik 17 vissen met 16 pond.

Waarom vang ik nu minder? Noorderwind?

[Gewijzigd door Braakdraak op dinsdag 17 juni 2003 @ 17:03]

Ja !!!!
                              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Theo van Berner

"Komt de wind uit Noord, is de rust in het water verstoord"

"Komt de wind uit Oost, is je tijd aan het water verpoost"

Ik heb ze niet van mezelf, maar er zit een klinkende waarheid in.

Reageer

Working...