DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

Dat wilde ik al doen Rob.
    Ik kan natuurlijk ook droog voer mee nemen en gaan gebruiken net als Jos een beetje beet begint te krijgen.

Groet John.
    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• roy(BEL)

Vandaag gaan vissen op een vijver met mais met de vaste stok.
      toen ik al enkele brasems had gevangen plots beet van een karper, gevolg : elastiek kapot en lijn weg. weet er iemand hoe je dit moet verkomen, ik zou liever mijn lijn doorhebben dan de elastiek! En hoe moet je zo een elastiek opnieuw maken?
      mvg ROY

Reageer

• Peter1969
        Met enige kennis...
        • 21-02-2003
        • 269
        • culemborg

Een bekend probleem, wat ons allen weleens overkomt.
        Enige hoop is dat je onderlijn het gaat begeven, maar bij jou was dit dus niet het geval.Zo zie je maar;ieder voordeel(elastiek in de top) heeft ook z'n nadeel.Enige wat je zou kunnen doen is zwaarder(dikker) elastiek, maar dan nog. Daarmee loop je weer kans je hengel aan diggellen te trekken.Ver velende is natuurlijk ook nog met zo'n gigant, dat jij bijna altijd je voerstek opnieuw op moet bouwen.Bijna zeg ik, want soms lijkt het wel of de vis op je plek zich niets heeft aangetrokken van een "vechtende"karper.

Reageer

• kaledwaas

Welkom terug Peter..hebben je een tijdje gemist..alles goed hoop ik???

Reageer

• lex

Hoi roy,

Als je elastiek breekt en niet je lijn, dan is er iets niet in orde.
            Of je elastiek was beschadigd, of de lijnen waar je mee vist zijn te dik. Elke elastiek heeft onderhoud nodig. Ook moet je die regelmatig vervangen. Vraag bij je winkelier hoe je dit moet doen. Het is niet moeilijk, ik kan het nl. ook, maar je moet het ff weten.
            Verder is het zo dat elke elastiek zijn ideale nylon dikte heeft.Als je je hier niet aan houdt kan het zo zijn dat de nylon sterker is dan de elastiek met gevolg ..........je stiek breekt en je kunt aan de waterkant zitten knutselen. Je kunt ook een extra losse top kopen. Daar zet je elastiek in . Als je stiek in de orginele top breekt steek je de andere top erin en je vist verder. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reageer

• Frederik
              Specimen Hunter
              • 05-01-2005
              • 1734

Het beste is van altijd een paar reserve topjes mee te hebben kan je altijd direct verder vissen. En zeker bij wedstrijden, anders verlies je te veel tijd met het herstellen.

Reageer

• roy(BEL)

de elastiek is nog geen week geleden vernieuwd.
                Hoe kan je de maximum dikte van je draad dan juist weten?
                Zou iemand willen zeggen wat er allemaal nodig is om de elastiek zelf te maken, ik kan dan naar de winkel gaan, die spullen kopen en de elastiek zelf proberen te maken.
                Nadat de vis weg was met de hele lijn heb ik hem dan nog kunnen vasthaken in de lijn met mijn werphengel maar toen ik hem wilde omhoog krijgen is de haak losgeschoten.
                bedankt voor al jullie hulp
                mvg roy

Reageer

• Frederik
                  Specimen Hunter
                  • 05-01-2005
                  • 1734

Als je bij de zaakvoerder van de viswinkel waar jij je spulletjes haalt naar een elastiek voor 12 % vraagt moet je er geen 16 % aandoen want dan is je elastiek zwakker dan je lijn dat begrijp je toch wel hé wat breekt er dan eerst ja juist je elastiek.

Reageer

• Peter1969
                    Met enige kennis...
                    • 21-02-2003
                    • 269
                    • culemborg

Hoi Rob !
                    Klopt helemaal, ik ben er een tijdje tussenuit geweest.Met vissen druk geweest he. Wedstrijdseizoen draait op volle toeren.
                    Volgende week ben ik ook nier precent, dan zit ik een weekje in de Belgische Ardennen. Hoop daar ook te kunnen vissen maar ken het water daar helemaal niet. Er schijnt een rivier te stromen met de naam "De Ourthe". Ik zie het wel wat het word.

Reageer

• lex

hoi peter
                      De Ourthe daar heb ik ooit in de beet iets over gelezen. Daar wordt volgens mij veel op barbeel gevist. Laat straks als je terug bent maar eens weten hoe het geweest is.

Reageer

• Peter1969
                        Met enige kennis...
                        • 21-02-2003
                        • 269
                        • culemborg

Hoi Lex,

Vissen op barbeel, dat is voor mij totaal iets nieuws.Kun je mij beknopt ff uitleggen wat ik daar voor nodig heb.Trouwens gaaf dat je bij Vlemmix werk.Binnenkort kom ik daar een keer naar toe.Heb namelijk interesse in zitkisten van Milo.Heb al wel op de site gekeken maar er is daarin veel keus.Hopelijk kan jij mij een beetje wegwijs hierin maken.Als ik naar Tilburg kom, is het waarschijnlijk op een zaterdag.

Reageer

• lex

Wat je voor barbeel nodig hebt zou ik je niet kunnen vertellen. Ik ben daar niet in thuis. Misschien heeft iemand de beet waar ik het over heb nog liggen en kan daar jou mee helpen.

Leuk dat je een keer naar tilburg komt peter.......gezellig.
                          De koffie staat klaar

[Gewijzigd door lex op woensdag 23 juli 2003 @ 15:26]

Reageer

• john van den broek
                            Specimen Hunter
                            • 30-03-2003
                            • 1089
                            • Venray

Het heeft volgens mij ook een keer in het blad witvis totaal gestaan, met de toegepaste techniek op de grensmaas in Zuid Limburg.

Groet John.
                            Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• roy(BEL)

vandaag weer gaan vissen
                              na mijn probleempjes verleden keer ( zie enkele post geleden) heb ik mijn lesje geleerd
                              toen viste ik met22.00 wat dus veel te veel was.
                              op een site heb ik gevonden dat mijn gele elastiek 14.00 aankan dus heb ik vandaag met 14.00 gevist.
                              weer enkele mooie brasems gevangen en dit ging allemaal goed daarmee geen probleem maar op het laatste toch een beet van een karper, gellukkig enkel lijn door dus elastiek nog in orde en zelfs mijn dobber heb ik weer kunnen opvissen.
                              dus bedankt voor de hulp zo heb ik mijn elastiek kunnen redden!
                              mvg roy

Reageer

• lex

Hoi roy,

Ik ben blij dat je er iets van opgestoken hebt.

Als je nu ook nog met een onderlijn gaat vissen dan hoef je niet bang te zijn dat je je dobber de volgende keer weer verliest. Dan breekt namelijk je onderlijntje.

Reageer

Working...