Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag
ik viste met een onderlijn van 08.00 maar ze was wel vastgeknoopt aan men lijn, niet met een wartel. zou het daardoor zijn dat het toch de lijn was die het begaf en niet de onderlijn?
mvg roy
Vandaag heerlijk gevist, het was wel warm.
Op de Maas tot dat het tij keerde flinke grote Brasems van circa 50 cm gevangen en dan plots bij iedereen geen beet meer.
Wie weet de manier om tijdens dood tij toch te vangen?????
Zaterdag was het zo, en Zondag weer geweest.
Bijna exact het zelfde eerst een uurtje goed vangen met hele grote er bij en of er een sinjaaltje wordt gegeven valt de beet weg bij het keren van het tij.
Van alles geprobeerd zelfs op 15 meter met de dobber net van de grond maar nauwelijks of geen beet meer te krijgen.
Volgende week ga ik is proberen met afgaand water mijn huidige voer, praktijk geeft aan dat het goed is.
En bij stilval van de stroom en tij over gaan op een ander voer.
Je weet maar nooit.
Hoi Jos.
Ik heb eens navraag gedaan. Bij dood tij gaat de vis vaak in rust en aast nauwelijks. Ander voer zou geen optie zijn denkt men, tenzij je het voer gaat mengen met 25% vismeel. Dat zou de brasem wakker kunnen houden.
Heb je in zo'n situatie al eens geprobeerd om net onder de kant voorntjes te gaan vangen? Meestal blijft het grut onder de 15 cm wel actief.
Ik heb zelf nog niet zo'n enorme ervaring met riviervissen maar ik hoor dit laatste ook weleens van anderen.
Theo wat die 25% vismeel zou doen weet ik niet maar is het proberen waard.
Wij vissenmet de feeder als je die ophaalt en voorraan bij de kant even laat zakken hangt er een voorntje aan die zitten er genoeg.
Maar ik wil gewicht vangen dus een goeie Brasem is misschien wel 50 of meer van die voorntjes. Dus dit haalt niet uit.
Het moet in ieder geval iets zijn wat de vis weer aktiveerd.
Heb ook al diversen soorten smaakjes geprobeerd zo als vitamol/leber/bramix/pieren extract/knoflook noem maar op.
Ik denk dat in ieder geval een lichter voer gebruikt moet worden.
We blijven gewoon proberen.
Gisteren wezen vissen zoals misschien de meeste, lekker briesje dus het was prima uit te houden. Ik heb de tips opgevolgd grote emmer gehaald, zeef erin en zaterdag mijn voer klaargemaakt. Het was lekker luchtig ik dacht dat moet wel gaan lukken. Ik heb voornvoer van gilfin gemaakt(had ik nog liggen) en wat maden bijgedaan. Ik gooi de eerste 3 voerballen in en ik had besloten om niet boven maar op de bodem te gaan vissen en kijken of ik wat grote vissen te pakken kon nemen. Ik heb ten slotte voornvoer gemaakt dus ik hoopt te een klein beetje op een brasem maar zeker wat grote voorns. Ik gooi in en gelijk raak. een flinke voorn of kolblei (ik weet het nog niet). en daarna wat kleine voorntje, maar zo'n grote kwam niet meer. Totdat ik mijn dobber zag ondergaan, heel kort. daarna nog een keer heel kort en hij zakte steeds verder weg, heel langzaam. en ik sla kort aan. Ik dacht dat ik hem niet te pakken had, dus ik haal in langzaam in om mijn maden te vervangen en ineens zie ik mijn top helemaal kromstaan. Wat is dit! heel langzaam haal ik hem naar de kant, hij was al een paar keer boven gekomen, wat een monster! wat zou het zijn, brasem kan niet daar is hij te groot voor. Karper? Eindelijk op de kant na het gehannes met een vis qua grootte die ik nog nooit gevangen had lag daar toch een hele mooie brasem met een lengte van mijn onderarm. Ik wist niet wat ik zag. Ik er uiteindelijk nog 4 gevangen gister. Dat was me wel een vangst die ik nog niet kon voorstellen. ik stond helemaal te trillen na het vangen van de eerste brasem. Ik weet wel waar ik in de toekomst op vis!
Reageer