DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

Vandaag met de feeder windes achter de schubben gezeten.
    Gevist heb ik nabij het veerpont in Steyl vanaf een steiger.
    Mijn lokvoer zag er zo uit; 3 delen bruin brood
    1 deel beschuit
    1 deel rode paneer
    1 deel notenmeel
    1 deel kokos
    1 deel PV1 collant
    beetje venkel en een restje vd Eynde Secret
    1 handje hennepzaad
    Begonnen ben ik met een onderlijn van een meter 16/00 haak 16,later ben ik overgeschakeld naar 18/00 haak 14.Gesloten korf met anker van 60 gram.
    Als aas gebruikte ik pinkies en dikke witte maden en wat mais uit de supermarkt.
    Ik heb geen aas in mijn voer gebruikt en vanaf de eerste worp was het meteen raak.Ik heb 3 uur gevist,en de korf bereikte bij elke worp nog maar nauwelijks de bodem of ik had alweer beet,echt de gehele sessie.Nog nooit heb ik de vis zo gretig meegemaakt.
    In totaal had ik 12 blankvoorns,14 windes waarvan 3 boven 40 cm,en 2 ruisvoorns.
    Uiteindelijk ook nog een hoop missers gezien ik vrij grof gevist heb denk ik.
    Al met al een nazomermiddag zoals ik hem wel vaker wil meemaken!
    groeten sven

Reageer

• Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

Donderdag jongs leden toch weer een mooie oefendag gehad, 4 mooie blankvoorns,3 baarsjes, 1 bliek en 13 zeer dikke brasems van over de 1500 gr pro stuk.Verder 3 maal de onderlijn stuk door een te wilde brasem, en 20 onderlijntjes foetsie. Mijn visdag kon niet stuk. en dat in 4 uur tijd, de visplaats was de bunkerhaven in Maasbracht. En het visvoer...ja hoor van begin dit jaar, dus dat lukt nog vrij goed. Wel was het goed weer , en er was zeer weinig stroming op de maas. Ik kon zelfs met een feederpotje van 30 gr vissen. #)
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

Reageer

• Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

Gisteren dus woensdag, weer eens een wedstrijd meegevist op het privaat warmwater kanaal van ESSENT, een 4 de plaats was zeker niet slecht op 36 wedstrijdvissers, met een gewicht van 3550 gr. Niet om naar huis te schrijven, dat niet. Maar de weersomstandigheden waren erbarmelijk, windkracht 5, regen zonder einde, en de wind pal in het gezicht, en dat 4 uur lang. Ik heb al betere wedstrijden gekend. Het feederpotje van 40 gr kwam bij het ingooien gewoon een eind terug. Vanwege een visplek opbouwen. Welke idioot zei weer.....vissen is een mooie hobby.....
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Vandaag een koppelwedstrijd gehad aan de Lagevaart bij Almere. Mijn koppelmaat begon met de vaste stok op 11 meter maar is na twee uur toch overgestapt op de feeder. Heeft nog wel een dikke brasem verspeeld, maar mocht zonder verder succes helaas inpakken... ~_~ ( toch mag hij volgend jaar weer mee...als mental coach)
          Ik heb continue vlak onder de kant gevist (overkant wel te verstaan), eerst met made en casters. Natuurlijk goed rondkijken en onze dichtsbijzijnde concurent zat met pieren te vissen en met succes. Ik heb eerst nog even gewacht omdat ik pieren altijd wat gevaarlijk vind maar ben uiteindelijk toch ook overgestapt. Misschien te laat, uiteindelijk wel wat vis gevangen, maar wat ik ook probeerde met extra loodjes, variatie in lengte van onderlijnen, haakjes, geurtje enz. het mocht niet echt helpen. De volgende stek was pakweg 25m bij ons vandaan en als je dan ziet dat je concurent toch geregeld een flinke brasem in z'n netje mag doen is het wel eens om een beetje moedeloos van te worden.
          Met alle respect, maar het is een raar water. Misschien omdat er per jaar, naar mij verteld is, maar zo'n driehonderd wedstrijden worden gevist. Zoals iemand na afloop zei:"Het is een gelukswater". Met andere woorden je vangt heel veel of bijna niets en dat bleek ook wel uit wat de vangstresultaten...er waren koppels met 22, 28 en 30 kg, en koppels met niets (bijna niets) zoals ikzelf en mijn maat...wel 3 vissen... volgens de weging wel één hele kilo, alhoewel ik daar een beetje aan twijfel, maar daar wil ik toch niet te lang over zeuren want het was toch niet voldoende voor een prijsje... Wat mijn dag toch nog wel goed maakte was dat een van die drie vissen een mooie winde was van zo'n 30 cm, toch altijd een mooie vis om te vangen (heeft net even iets extra's).

Hoe dan ook, na vandaag zou je eigenlijk nooit meer mee willen doen, maar toch gaan we volgend jaar weer

[Gewijzigd door Eduard op 10-03-04 at 08:53 PM]
          groet,
          Eduard

Reageer

• Fisherman Eric
            Frequent aanwezig
            • 25-08-2003
            • 187
            • amersfoort

Hoi eduard,
            Jammer dat jullie niet hoger zijn geeindigd. Ik vis zelf regelmatig in de lage vaart, en ja het klopt wel dat de vangsten behoorlijk verschillen (vooral tijdens wedstrijden met veel deelnemers). Tijdens individuele vissessies kan je over het algemeen wel een visje vangen. Ik wilde vandaag samen met mijn vismaat op het stuk gaan zitten waar jullie de wedstrijd hadden, we kwamen in het donker aan en zagen de bordjes niet zo snel staan. Gelukkig net op tijd gezien. We zijn aan de andere kant van de brug gaan zitten. Ook onze vangst was niet bijzonder, met z'n 2en 9 brasem 1 winde en wat voorn gevangen.

Volgende keer beter Eduard!

groeten eric
            Groeten, Eric.

Reageer

• john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

Zondag 3 oktober de koppel gevist bij Alphen aan de maas.
              Samen met mijn vader gevist.
              We hadden nr. 30 geloot in een parcour waar 34 nummers waren.
              Het zou dus moeilijk worden om je in de prijzen te vissen.
              Dit was echt zo'n wedstrijd waar er voornamelijk voorn gevangen werd, maar waar je tevens brasem nodig had om mee te kunnen doen voor de prijzen.
              Iedereen ving dan ook enkele voorntjes en na anderhalf uur werd het dan ook akelig stil.
              Met pijn en moeite gedurende de laatste 3,5 uur nog enkele vissen bij gevangen, waardoor we op een totaalgewicht van 6 kg uitkwamen.
              Uiteindelijk zijn we 5e geworden in ons vak van 17 koppels.
              De kop had 7550 gram, de staart had 7450 gram, rechts langs ons hadden ze ook 7450 gram maar die waren na 3 uur vissen naar de 75 mtr gegaan alwaar ze nog enkele voorntjes wisten te vangen, verderop in het parcour was nog een koppel met 6200 gram.
              We hebben 2 grote brasem net voor het schepnet verspeelt en als we die gehad zouden hebben dan hadden we zeker genoeg gewicht gehad voor de vakwinst.

Al met al geen ontevreden gevoel aan de wedstrijd overgehouden, gezien het feit dat ik nu voor het 2e jaar aan de grotere wedstrijden meedoe en nu al het gevoel begin te krijgen dat we toch al met de grotere jongens mee kunnen doen.
              Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Zondag 3 oktober een bootjes wedstrijd totaal 4,9 kg vis enkelt kleine voorns en een 3 tal brazem.
                De winaar had 5,3 kg ik was derde die dag we vissen van 8:15 tot 12 uur , ondertussen nog EHBO moeten spelen bij mijn zwager die had een haakje in zijn wijsvinger
                :? Het was jammer dat hij niet mee telde
                Was een leuke dag helaas was de vangs die dag minder.
                Gr lolo
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• Ab
                  Newbie
                  • 02-10-2004
                  • 13

Vandaag nog snel even wezen vissen vanwege het mooie weer......aan de ijssel...7 grote voorns waaronder echte kanjers...en een barbeel van 45 cm ongeveer....,net voor deze vangst had ik nog een enorme barbeel aan de haak met mais en maden....ik kon me feeder hengel haast nier meer houden...op de slip en steeds stukje binnenhalen.....ik dacht dat ik hem had maar net voor het landen ging die als een torpedo ervandoor.....dwars door tuig van bijna 10 kg trekkracht...alles kwijt......maar ja in ieder geval toch nog een kleiner formaat barbeel gevangen en nog wel de eerste ooit voor mij....wooow wat een heftige vissoort is dit!

Reageer

• Cor Jagt
                    Sportvisser
                    • 02-03-2003
                    • 600
                    • Emmen

Hoi Ab

Waar zat je aan de IJssel???
                    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Ab
                      Newbie
                      • 02-10-2004
                      • 13

Oorspronkelijk geplaatst door Cor Jagt

Hoi Ab

Waar zat je aan de IJssel???
                      Hoi....ik zat bij omgeving Wijhe bij de veerpond een aantal kribben links.

Reageer

• pastoor
                        ...

• 02-02-2003
                        • 1118
                        • Drongelen

Zo als elders op het forum omschreven van waar is de brasem????
                        Op de Maas is hij gewoon waar ie zijn moet.

Vandaag samen met John van den Broek gevist bij de brug van heusden.
                        John had 29,5 kg en ik 26 kg.
                        Smorgens wat regen verder viel het weer wel mee.
                        In ieder geval een leuk visdagje.

Reageer

• tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

Hallo vissers

vandaag gevist in Sint kastelijne in belgie
                          ee mooie goedonderhouden vijver van de sportvissers
                          vooraf koffie in de kantine en een praatje
                          wat ik al gehoord had gebeurden ze visten me mooi van bak , we waren +- 15 man en de eerste had
                          31 kg en de laagste en dat was ik had wat voorntjes
                          ik heb er toch en mooie en vooral leerzame dag aan gehad en dingen gezien en gehoord die hier ook wel te gebruiken zijn en bij deze dank aan de sportvissers in Belgie
                          gr Gerard

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

Hoi vissers
                            Vandaag een wedstrijd op het Adam rijnkanaal .
                            1 brazem ,en 2 snoekjes en een grote krab.
                            Voor de rest geen tikkie of beet meer gezien ,en terwijl de visfinder 2 meter uit de kant bakken vis aan gaf en ik ook met een klein stokje probeerde ik kreeg de vis er niet uit
                            Dat zijn toch wel de momenten dat ik denk hoe kan dat nou .
                            Helaas door naar de volgende ronde.
                            Gr johnny
                            Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• † Frederik de Belder
                              [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                              • 13-01-2003
                              • 5730
                              • Niel (België)

Mooie vangst Jos, had het al vernomen van jou broer.
                              Die was namelijk gisteren bij ons in Sint Katelijne Waver.
                              Aan zijn posting te zien is het voor hem toch een leuke en leerzame visdag geworden.
                              Bedankt voor de complimentjes Tester, het was mij trouwens zeer aangenaam met jou te mogen kennis maken.
                              Evenals met de andere jongens van het Nationaal Hengelsportforum.
                              Thnx voor jullie aanwezigheid jongens en hoop van jullie hier nog te zien.

Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                              http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• tester
                                Maas en Waal visser
                                • 06-03-2004
                                • 2596
                                • Son

Hallo Frederik

dat een bos onkruit nog zo lekker kan buurten en dat maatje ook
                                leer je nog eens iets
                                gr Gerard

Reageer

Working...