Waarom zet je de dyneema vast achter de lijnclip? Deze zijn meestal te scherp, en vooral bij verre worpen komt er een enorme schok op de lijnclip waardoor de kans op lijn breuk aanwezig is. Dyneema heeft immers geen rek.
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het doe: Neem een stukje powergum, knoop dit tot een lusje te grootte van de diameter van je spoel. Loop of meet de lijn uit op de gewenste afstand, haak vervolgens het powergum lusje achter de lijnclip en doe hem om de spoel en druk de powergom geheel tegen de achterste spoelrand.
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het doe: Neem een stukje powergum, knoop dit tot een lusje te grootte van de diameter van je spoel. Loop of meet de lijn uit op de gewenste afstand, haak vervolgens het powergum lusje achter de lijnclip en doe hem om de spoel en druk de powergom geheel tegen de achterste spoelrand.
Piscator: Pas je de powergum toe zoals je de binnenband van je fiets ook toepast??? Hoe dik powergum gebruik je??, Een foto zou het verhaal helemaal duidelijk maken, deze mag je ook mailen naar mijn prive e-mail (zie profiel) :?
[Gewijzigd door Frits op 04-05-05 at 08:58 AM]

.......
Het laatse zal echt wel het geval zijn, maar ik vermoed ook dat mijn molens gewoon goedkoper zijn. Daardoor is er in de details net even iets wat niet helemaal oké is, een braampje of zo, waardoor de lijn begint te rafelen. Als ik bijvoorbeeld met nylon vis komt er op de plek waar hij op de lijnklip zit ook een kleine "deuk" in de lijn... Ik lig er echter niet wakker van, ik ben helemaal geen materiaal-freak, een hengel moet lekker vissen, of ie duur is of niet interesseert me niet. Dat vertaald zich echter wel in dit soort dingen... so be it! Ik heb het probleem opgelost door de kunststof spoelen te gebruiken.
Reageer