stijllood/hagellood

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Er is in vier jaar heel wat veranderd op lood gebied ,we hebben stotz er bij gekregen in styllood model en in kogel lood .Was ik in het verleden helemaal niet zo weg van het kogellood ,het kogellood wat nu in de handel is is werkelijk perfect lood van het kleinste tot de grootste,en dat kogel lood niet meer zo populair zou zij in deze tijd is een regel rechte vergissing ,ik heb in geen jaren zoveel tuigen gezien uit gelood met kogel lood Als er een grote wedstrijd bij je in de buurt is moet je er maar eens op het gemakje langs lopen en de lood settingen van de diverse topsets bekijken .je zal verbaast staan van de aantallen ronde loodjes die je ziet.
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• drennanboy
      Drennan forever

• 11-02-2007
      • 93
      • Puurs

Voor pennen tot 1 gr : styllood , voor zwaardere : bulklood + bolletjes
      Pennen van bv. 1.5g of 2g enkel met styllood staat er teveel lood op de draad vind ik
      3 x clubkampioen
      5 x koning

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Helemaal mee eens 5 of 6 loodjes no 20 vind ik ook te veel van het goede ,in principe wil ik uit komen op drie loodjes + een valloodje,en wat je al aangeeft tot een gram gaat dat goed.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• jT86
          Vastte stok visser

• 01-04-2009
          • 89
          • berlare

stots-lood van preston : foto van?
          visje visje kom uit water...www.vivoko.be

Reageer

• Jans
            Toekomstig expert
            • 13-03-2004
            • 272
            • Drenthe

Moi,

Een paar jaar geleden werden we door de visbladen aan het styllood gepraat.
            Tegenwoordig zie je steeds weer meer het vertouwde hagellood.
            Ook ik ben er toenertijd mee begonnen, al of niet in combinatie met een druppelloodje.
            Het druppelloodje gebruik ik nog steeds, het styllood steeds minder.
            Grootste nadeel ervan is de grootte ten opzichte van het gewicht.
            Zeker vanaf de maat zestien en groter zijn het lompe dingen.
            Ook de Preston stotta rage laat ik voorlopig maar langs me heen gaan, ook dit waait wel weer over.
            Wat Jan zegt klopt precies, ook toen het styllood hier populair was visten de Engelsen, Belgen en Italianen gewoon met hagellood.
            Zelf een paar dagen mogen aanschouwen tijdens het EK in Vries, Scotthorne viste daar met bulklood bestaande uit 6 loodhagels met daaronder een paar valloodjes.
            Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door jT86
              stots-lood van preston : foto van?
              Het is geen stots, maar stotz. Gewoon even google-en of op de site van preston zelf kijken. Meestal verkopen ze alleen een dispenser met de nr's 8, 9, 10 en 11 dacht ik. De nr's 4, 6, 12 en 13 heb ik los bijbesteld. Toen nog een dispenser bijgekocht, zodat ik nu toch 2 doosjes heb.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• gerdinio
                Newbie

• 11-06-2007
                • 42
                • Wetteren

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
                Ik gebruik altijd styllood in plaats van loodhagel, is makkelijker om te verschuiven en tevens heel makkelijk terug te verwijderen indien nodig. En dit zonder je draad te beschadigen.
                Freddy, kan je even uitleggen hoe je deze gemakkelijk kan verwijderen, bij mij lukt dit echt niet zo eenvoudig.

grtz Geert

Reageer

• frankv
                  Komt net kijken
                  • 23-02-2002
                  • 63
                  • Belgium

Op de belgische brasemvijvers wordt het styllood (of stiklood) toch veel gebruikt hoor....
                  Een paar 20-ers / 18-ers met een styl loodje 12 of 10 als laatste loodje.

Reageer

Working...