Materiaaltips voor vissers, door vissers

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jasperfeedervlieg
    Lucass vismaat

• 15-07-2007
    • 268
    • Amersfoort

Als je een arterieklem hebt en je die nergens kwijt kan,
    dan doe je die in je zak. LET OP
    Als je een goede aterieklem hebt kan je die vast zetten, en dan haal je je broekzak uit je broek en zet je je arterie klem vast op je broekzak.
    als je arterieklem er dan uitvalt blijft hij aan je broekzak hangen.
    Groetjes Jasper

Reageer

• ToniMono
      Banned

• 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
      nog een goeie tip is alle energie van het verzinnen van tips steken in het vissen zelf .

daar word je een betere visser van.
      Spui, je hebt inmiddels 1432 berichten op je conto. Gemiddeld 1 minuut per bericht komt uit op bijna 24 uur non-stop berichten intikken. Dat zijn minimaal 6 vissessies van 4 uur.

Reageer

• ToniMono
        Banned

• 23-05-2007
        • 386
        • Arnhem

Smeermiddel topelastiek

Koop een plastic spuitje met een lange dunne tuit bij de apotheek. Vul deze met cremespoeling. De cremespoeling mag je eventueel iets verdunnen met water.

Spuit voor je vissessie een gedeelte van de (verdunde) cremespoeling vanaf de bovenzijde in je topdeel..et voila, je elastiek glijdt als een tierelier en wordt absoluut niet aangetast. Ennuh....je krijgt ook geen vette handen.
        Hier kan geen flesje smeermiddel tegenop en tis nog bijna voor niks ook.

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

leuk gevonden Toni,
          Spuiliefhebber is inmiddels meer dan een jaar actief hier dus 24u x 365dgn = 8760 u - 4 u x 6 ses = 8736 u over... gedeeld door 24 = 364 = 91 sessies die over blijven...

tja en dan dr bij spui maalt niet over een sessie'tje meer of minder...
          die doet het machinaal!

driek.
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
            Spui, je hebt inmiddels 1432 berichten op je conto. Gemiddeld 1 minuut per bericht komt uit op bijna 24 uur non-stop berichten intikken. Dat zijn minimaal 6 vissessies van 4 uur.
            ja maar jullie kunnen je niet met mij vergelijken ik ben namelijk al een hele goede visser

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

En gelukkig ben je ook enorm bescheiden. Aan je Avatar te zien heb je ook nog eens fotomodel als vriendin. Alle reden dus om jaloers op jou te zijn....

Reageer

• The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5454
                • Feânwalden

Ik wil het ff kwijt
                Ik vind dat elastiek ( rolspeld ) dus helemaal niets, er zijn al diverse ongelukken mee gebeurt er is al een collega visser bijna zijn oog verloren, het blijft namelijk wel eens ergens achter hangen en is los geschoten in het oog.
                dus voortaan een losse hakensteker en onder de pet schuiven kost helemaal niets.
                Beste visvrienden,

De schappen in de hengelsportzaak liggen vol met allerlei praktische artikelen.
                Echter soms kun je voor de helft van het geld, of minder, zelf iets maken wat in de praktijk minstens zo goed of nog beter functioneert. De bedoeling van dit topic, is om handige tips te krijgen van jullie. Ik hoop dat dit is toegestaan. Ik zal zelf het spits afbijten.

Alternatief voor een rolspeld:

Een rolspeld is een attribuut waaraan je bv een hakensteker en/of een onthaaktangetje kunt bevestigen. In de binnenzijde zit een opwindmechanisme van koordelastiek. De kosten hiervan zijn circa 5 tot 8 euro. Echter de schuifllade van mijn koffer blijft soms vastzitten, vanwege de rolspeld. Ik gebruik inmiddels liever het volgende alternatief.

Koop bij een fourniturenwinkel of een winkel met een fournituren afdeling (bv. de Hema) een wikkel met zwart of wit rond koordelastiek. Kosten circa 1,5 euro voor een paar meter. Knip een stuk elastiek af van circa 70-80 cm. In veel hakenstekers bevindt zich aan het uiteinde een bevestiginsggaatje. Is dit niet geval, dan kun je in een plastic hakensteker zelf een gaatje maken, door er de punt van een verhitte spijker in de drukken. Haal nu het koord door het bevestigingsgat. De uiteinden van het koord knoop je aan elkaar. Hang je hakensteker om je nek en je hebt nu een prima alternatief voor een rolspeld.
                Door de rek in het elastiek kun je elke vis prima onthaken. Eventueel kun je aan de onderzijde (daar waar je hakensteker hangt) een extra lusje knopen. Dit lusje bevestig je om een van de vingergaten van een tangetje.

Wie heeft de volgende handige en goedkope tip?

Groeten,
                Toni
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Driehoek
                  Sportvisser

• 17-06-2007
                  • 787
                  • Rijssen

Maar toni, die Avantar is niet z'n vriendin dat is 'ie zelf...
                  weliswaar zonder hengel(tje) maar toch...
                  +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Rolspeld? Frysian, ik gebruik altijd de rolspeld van X2 en die schiet echt
                  niet zo hard terug dat 'ie me verwonden zou kunnen...
                  nu ja er hangt dan ook een arterie klem aan en die heeft natuurlijk ook
                  gewicht maar toch...
                  Een elastiek weet ik niet, nooit geprobeerd...

driek.
                  .
                  Happy fishing.
                  ----------------------------------------

Reageer

• ToniMono
                    Banned

• 23-05-2007
                    • 386
                    • Arnhem

Ik vind de opmerkingen over het gevaar van een hakensteker aan een stukje elastiek lichtelijk overdreven. Alsof we ineens met een gewapend pistool om de nek zitten te vissen, wat bij de minste of geringste beweging spontaan afgaat. Pech noem ik die incidenten! Pech met helaas een vervelend gevolg.
                    Weet je wat pas gevaarlijk is? Autorijden.

Reageer

• ToniMono
                      Banned

• 23-05-2007
                      • 386
                      • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door Driehoek
                      Maar toni, die Avantar is niet z'n vriendin dat is 'ie zelf...
                      Kijk aan, eigenlijk klopt er dus niets van zijn hele profiel? Nu begin ik toch sterk te vemoeden dat ie in het echt, gewoon nog een tiener is met jeugdpuistjes...

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

En gelukkig ben je ook enorm bescheiden. Aan je Avatar te zien heb je ook nog eens fotomodel als vriendin. Alle reden dus om jaloers op jou te zijn....

inderdaad dat is zo als mijn vrienden mij kennen bescheiden stil en volgzaam

Reageer

• The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5454
                          • Feânwalden

keep on dreaming
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

Kijk aan, eigenlijk klopt er dus niets van zijn hele profiel? Nu begin ik toch sterk te vemoeden dat ie in het echt, gewoon nog een tiener is met jeugdpuistjes...

tja ik moet toch eerlijk bekennen dat er geen woord van gelogen is

maar over dat elastiek ,dat is natuurlijk in je hengel net zo gevaarlijk,heb je wel eens na het vast zitten geprobeerd je lijn los te trekken ooit kreeg ik een keer mijn connector op mijn klauw ,ik dacht dat ik mijn vinger had gebroken.

tja het is altijd opletten dus.

hakensteker zit ik lekker op te kauwen meestal dan rook ik niet zo veel

Reageer

• ToniMono
                              Banned

• 23-05-2007
                              • 386
                              • Arnhem

Tips over veiligheid zijn natuurlijk altijd goed. Ik realiseer me nu, dat het beter is om het elastieken koordje voortaan vast te maken aan een lus die bedoeld is voor mijn broekriem. Dat werkt net zo prettig en mogelijke risico's lijken me nu uitgesloten.

Reageer

• Molendrift
                                Newbie

• 01-09-2007
                                • 32
                                • Vlaardingen

Oorspronkelijk geplaatst door janb
                                Ik hou m'n stekertje al jaren tussen de tanden [kunst] werkt perfect
                                Wel eerst goed afvegen als je een brasem onthaakt hebt neem ik aan
                                Beet !!!

Reageer

Working...