Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik maak mijn onderlijntjes altijd met een haki-aan apparaatje.
Kost maar een paar euro, en heb steeds alle lijntjes op de gewenste lengte, en de gewenste lusjes .
De kant en klare onderlijntjes doe ik dan op een rolletje waar ze de verwarmingsbuizen mee isoleren, 20 onderlijntjes op 1 op maat gesneden rolletje.
Is een mooie klus om je in de winter een beetje mee bezig te houden.
Maak een aantal onderlijntjes klaar, met verschillende grote van haakjes, dan moet je niet prutsen aan de waterkant, als het zeer koud is.
Je kan ook de onderlijntjes op willekeur maken van lengte, het is maar wat je het gemakkelijkst vind.
hallo vissport als die onderlijntjes een tijdje om die isolatierol gezeten hebben zijn ze dan nog goed te gebruiken.ik bedoel daarmee of ze niet de vorm van de isolatiebuis krijgen. greets :?
Ik gebruik zo een rolletje al jaren en heb er nooit problemen mee gehad.
Zeer vele andere vissers gebruiken het op dezelfde manier.
Het is goedkoop , efficient,en zeer gemakkelijk.
Het vissnoer is soepel genoeg wees maar gerust. Ik zelf heb steeds 4 verschillende rolletjes in mijn viskoffer, met verschillende lengtes, en diktes van onderlijntjes. Nog een voordeel je kan gewoon het haakje in het rolletje prikken zonder enige beschadiging. Ieder rolletje is 20 cm lang, en een totale isolatie buis is 1 meter.
De kosten, 1 euro bij de gamma, naar gelang de dikte.
Nee. Elastiek kan alleen in een holle top. Volglas, het woord zegt het al is vol, massiefr. Dus daar kan geen elastiek door.
Groetjes
Maar elastiek kan er wel langs, ik ken vissers (ook wedstrijdvissers)die kleine oogjes op hun massieve/ versneden top hebben gemonteerd, en daar elastiek door hebben getrokken.
Reageer