Voederkorven

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • glensas
    Komt net kijken
    • 02-04-2004
    • 65

Voederkorven

Ik snap eingelijk niet goed hoe je mais of andere dinges in een voederkorf moet steken.
    De korf is langs twee kanten open dus hoe kan mais hier nu ooit blijven inzitten als je uitsmijt vliegt het er toch direct terug uit.
    groetjes, Glen.
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

Een beetje mais door je voer doen, of onderkant korf vullen met lokvoer, tussenin met mais, bovenin afsluiten met lokvoer. Je zorgt dan gewoon dat je met een minimale hoeveelheid lokvoer je korf boven en onder afsluit.

Eventueel korf nemen die aan 1 kant dicht is en misschien kun je wel een baitdropper gebruiken (volgens mij heet het tenminste zo) waar ook karpervissers wel eens particles e.d. mee brengen. Ik heb zoiets nog nooit gebruikt, maar je zou het kunnen proberen.

Reageer

• warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door coarse fishing

Eventueel korf nemen die aan 1 kant dicht is en misschien kun je wel een baitdropper gebruiken (volgens mij heet het tenminste zo) waar ook karpervissers wel eens particles e.d. mee brengen. Ik heb zoiets nog nooit gebruikt, maar je zou het kunnen proberen.
      Alst zoiets is dat je bedoelt, das een spodrocket.

om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• pole
        Frequent aanwezig
        • 27-02-2002
        • 118
        • Hamme

zo aan de foto te zien , gaan er vrouwen ook karper vissen :redmoon:

Reageer

• barbeeltje
          Sportvisser
          • 04-11-2004
          • 592
          • limburg..

Coarse fishing.
          Een baitdropper is een rond metaalbakje(zoiets als een metalen pepermunt doosje)
          ong.10 cm doorsnee,met een metalen afsluiter en een lood eraan.
          Je doet het voer(meestal hennep)erin,gooit op de betreffende plaats uit,hij zinkt,komt hij op de bodem gaat deze open en het voer valt eruit.
          In de beet heeft ooit een voorbeeld gestaan hoe je deze zelf kan maken.
          Zijn wel erg handig als je met partikels op afstand een voerplaats wilt aanleggen.

Een tip dus!!!!!!

Met de spodrocket kan dit wel maar minder op stromend water(deze is meer bedoeld voor stilstaand water!)
          Want het voer valt op de oppervlakte al eruit!!
          barbeel vissertje

Reageer

• Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door pole

zo aan de foto te zien , gaan er vrouwen ook karper vissen :redmoon:
            Volgens mij is dit zijn peniskoker(TJE), Leo....

Even serieus, ik ben geen karpervisser, tenminste niet specifiek, als er een karper op mijn feeder 'klapt' hoor je mij niet klagen, maar gezien het feit dat je deze vraag niet op het karperforum hebt gezet, ga ik ervan uit dat je gewoon met maïs wilt bijvoeren bij het vissen in het algemeen.
            Dat kun je inderdaad het beste doen door gewoon een beetje maïs door je feedervoer te doen. Het veel voeren met maïs trekt namelijk ook karper aan met het gevolg dat de brasem wegtrekt. Op zich is een karper vangen met de feeder héél mooi, maar als je voor de brasem gaat weer wat minder...
            groet,
            Eduard

Reageer

• Frits
              gebruiker
              • 22-07-2004
              • 231
              • Papendrecht

Beste Glensas,

Naast de getoonde baitdropper zijn er ook gewone voerkorven met een dichte onderkant. Deze noemt men casterkorven. Dit is een gazen korf (kunstof of metaal). Ze worden dus ingezet om alleen maar aas te brengen zonder/met weinig voer. Deze korven zijn ook te gebruiken voor mais en voor deze korven hoef je geen X-heavy feeder te hebben.

succes

Frits

Reageer

Working...