wat is een goedkope molen met hoge inhaalsnelheid om aan te voeren? Ik vis nu met een shimano baitrunner. Voor een vis te landen een aardige molen maar om aan te voeren draai ik me het laplazeres
molen met hoge inhaalsnelheid
Collapse
X
-
De vraag is natuurlijk, wat vind je goedkoop? Een Emblem is super bvb, denk dat ze nu rond de 75 euro zitten voor een 5000
-
Moet je naar bigpits overschakelen en die zijn toch redelijk prijzig.
Misschien dat Arca goedkoper modellekes heeft maar ik weet nie waarvoor je hem wilt gebruiken.om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulezReageer
-
-
Hij heeft een molen nodig die
A: zo'n hoog mogelijke inhaalsnelheid heeft.
B:zo'n hoog mogelijke slag heeft(dus meer dan 1 m snoer per draai aan de hendel)
Heeft niet 12 of zo kogellagers nodig.
Eigenlijk een zeemolen maar dan met een groter inhaalsnelheid(ongeveer 5 op 1)
Welke?barbeel vissertjeReageer
-
Nee zuiver en alleen om grotere hoeveelheden lokvoer(in grotere korven)op de te vissen plaats te voeren,dus niet echt om mee te vissen(te drillen)!barbeel vissertjeReageer
-
Ik vis altijd met de shimano GTM 4000 of stradic 4000 inhaalsnelheid 1 :6,7
Wel een beetje duur maar als je een beetje gaat shoppen ook rond de 90 euro te koop
Ik heb meerdere molens geprobeerd, maar vindt dat de shimano molens er toch met kop en schouders bovenuit steken qua snelheid, maar ook qua werpafstand, minder pruiken enz.
Nadeel is dat deze molens met een twin slinger zijn uitgevoerd, als je dan je korf van 60 gram binnendraait lijkt het net of je een dooie brasem naar binnen aan het takelen bent.
Vandaar dat ik deze zsm. vervang door een iets langere enkele slinger en dan heb je een perfecte molen, met tijdwinst bij elke keer dat je naar binnendraait.
Waar je wel op moet letten is dat als je snel naar binnendraait en je vist met 2 maden of 2 casters, dat je dan wel je onderlijn goed loskoppeld bijv. met 3 of 4 voudige wartels.
Dit voorkomt dat de lijn in elkaar twist door het snel rond draaiende aas.
Een andere tip
let erg goed op je top van de feeder
je hoeft maar 1 slag te geven aan je molen terwijl de lijn een keer om de top geslagen is en je kunt naar de winkel voor een nieuwe top.
suc6
gerrit bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Gerrit hoeveel meter haalt hij binnen per slag,weet je dat ook toevallig?
Warhead en die emblems dan?Hoeveel doen die per slag binnendraaien?barbeel vissertjeReageer
-
ik heb nog eens in de kast gekeken, blijkt dat ik zelf nog een stradic 4000 heb liggen (van een vismaat gekregen) hoeveel hij inhaalt weet ik niet, het leek mij altijd zo'n kleine spoel maar ik ga hem het komend weekend toch eens proberenGroetjes RuudReageer
-
Inhaalsnelheid staat er raar genoeg nie op maar kheb da effe zelf gemeten. juist 1 meter per slingerbeweging voor de X 5000 T. Nu ge hebt voor dezelfde prijs ne 5500 of ne 6000 en die hebben meer draadcapaciteit, of de spoel nu groter is of dieper weet ek nie juist.Oorspronkelijk geplaatst door barbeeltje
Gerrit hoeveel meter haalt hij binnen per slag,weet je dat ook toevallig?
Warhead en die emblems dan?Hoeveel doen die per slag binnendraaien?om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
-
Vislood,
Ik heb onlangs via een '2e hands site' 2maal een Tica Dolphin SE8000 gekocht. Dit zijn molens die zeer geschikt zijn voor jou doel. Ze draaien 115cm lijn binnen per slingerslag, en zijn voorzien van 13 kogellagers, en voorzien van een 'verre afstandspoel' (groot dus).Groeten,
FishboneReageer
-
Zijn die nie wa te zwaar voor op ne feeder? 630 gram lijkt mij toch veel. In die prijsklasse zou ik voor de daiwa emblem pro gaan. Danny Fairbrass gebruikt die ook om te spodden.
De 13 lagers van dienen Tica zijn wel RVS dus geen ARB. Veel lagers zegt nog niet alles, maar ze zien er mij wel degelijke molens uit. Emblem x is toch nog een tikkeltje goedkoper zeker als je er enkel mee gaat voeren.om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
-
Beste vislood,
ALs ik je goed begrijp heb je een eenvoudige grote molen nodig en zijn 13 lagers niet noodzakelijk.
Dit is er volgens mij een:
Shimano Aerlex 8000 of 9000
Deze kosten nieuw ca 80 Euro, hoge inhaalsnelheid (ca 1meter), grote spoel.
Ik vis zelf met een 7000 en heb geen klachten. De molen is eigenlijk bedoeld voor de zeevisserij, een paar zware korven moet hij ook makkelijk aan kunnen.
Veel succes
FritsReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer