Karperstoel omgebouwd tot Rivestation

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ToniMono
    Banned

• 23-05-2007
    • 386
    • Arnhem

Karperstoel omgebouwd tot Rivestation

Zo dan! Is deze jongen even blij met zijn "nieuwe" stoel.
    Eindelijk van dat gezeul met die Rivekist af, als ik met de feeder op pad ga.
    Ook superhandig in de boot. Kijk er eens naar en misschien breng ik je op een idee. Groeten, Toni

• gerdinio
    Newbie

• 11-06-2007
    • 42
    • Wetteren

wat kost nu zoiets om dit om te bouwen? Zoek eigenlijk ook iets om te bouwen waarmee ik kan gaan feederen en de rive niet meer hoef mee te sleuren.
    grtz Geert

Reageer

• ToniMono
      Banned

• 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

Aluminium is duur wees je daarvan bewust. Je betaalt per afgenomen gewicht, dus niet per profiel.

Kosten waren alsvolgt:

aluminium 60 euro
      lassen 30 euro
      kleinmateriaal 10 euro
      totaal dus 100 euro.
      De telescopische poten had ik al.

Sjoerd Raven heeft een vergelijkbare matchstoel in het assortiment, maar deze heeft geen telescopische poten en is kwalitatief gewoon minder van kwaliteit. Mijn stoel staat als een huis en is in de hoogste stand nog steeds stabiel, vanwege het feit dat de poten verder uit elkaar staan.

Reageer

• ToniMono
        Banned

• 23-05-2007
        • 386
        • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door gerdinio
        wat kost nu zoiets om dit om te bouwen? Zoek eigenlijk ook iets om te bouwen waarmee ik kan gaan feederen en de rive niet meer hoef mee te sleuren.
        grtz Geert

Geert er staat momenteel een exact dezelfde karperstoel op Marktplaats.
        Ik meen voor 35 euro. Niet alle stoelen lenen zich voor ombouw vanwege de buizenconstructie. Deze dus wel.

Reageer

• gerdinio
          Newbie

• 11-06-2007
          • 42
          • Wetteren

ok bedankt ik bekijk het even, nadeel is wel dat de meeste zaken op marktplaats van Nederland zijn en grotere zaken niet opgestuurd worden. Zal zien waar het precies is. Zal ook wel zoeken op kapaza (2e hands site in Belgie) voor zoiets. Nadeel om dit te maken is eigenlijk voor mij een beetje dat ik niemand hier weet die in alu doet.

Bedankt voor de info en tip.

mvg Geert

Reageer

• brielsemaasliefhebber
            vis gek
            • 06-06-2006
            • 1231
            • Brielle

Zo dat is zeker duur voor aluminium,ik betaalde een stuk minder.Ik kan het dan ook wel voor inkoop krijgen.Gelukkig maar ook als ik zo die prijzen zie.Persoonlijk zit ik toch liever op mijn rive station.Dit lijkt me nou ook niet echt super meenemen.Maar jij ervaar het anders,smaken verschillen.
            GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
              Zo dat is zeker duur voor aluminium,ik betaalde een stuk minder.Ik kan het dan ook wel voor inkoop krijgen.Gelukkig maar ook als ik zo die prijzen zie.Persoonlijk zit ik toch liever op mijn rive station.Dit lijkt me nou ook niet echt super meenemen.Maar jij ervaar het anders,smaken verschillen.
              Pak 'm zo onder de arm. Ik haal wel ff de poten er af. Ik heb last van RSI, daarom zit een stoel met rugleuning voor mij beter. Zo niet, dan krijg ik beukende koppijn.

Met de vaste stok heb ik natuurlijk wel de kist bij me. Kan helaas niet anders.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                vis gek
                • 06-06-2006
                • 1231
                • Brielle

Ja als jij voor je gezondheid dit beter kan gebruiken moet je het zeker doen,want zo kan je toch nog lekker vissen.
                GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Buster
                  Met enige kennis...

• 21-08-2007
                  • 311
                  • Lingewaal

Toni Dat is een mooie stoel die je hebt laten bouwen, het is veel minder gesleep je zit comfortabel en het staat super snel. Gezien mijn lengte heb ik jaren geleden al een regiseursstoel van de Blokker voorzien van uitschuifbare poten waar ik van alles aan kan hangen. Bij een modderige oever of kort aan of in het water wil ik er nog wel eens een klein platform aanhangen. Ik wil niet ander meer. De kosten weet ik niet meer maar het was weinig.

Reageer

• ToniMono
                    Banned

• 23-05-2007
                    • 386
                    • Arnhem

Dank je wel Buster. Ik vind het met name ook een uitkomst voor op de kribben. Soms moet je om de haverklap je kar en op en afbouwen vanwege het prikkeldraad of schrikdraad als je door het weiland ploetert. Hoeft nu niet meer. We zitten nogal wat uurtjes aan de waterkant in een jaar, dus een beetje relaxed zitten is wel zo prettig.

Reageer

• Hubba
                      herintreder! matchhengel

• 19-07-2007
                      • 31
                      • Zeist

Mooi gebouwde stoel Toni..

Voor diegenen die niet zo knutselhandig (zoals ikzelf) zijn:

Van X2 is zo'n zelfde stoel te koop. Hij heet de Match Chair, en kost ongeveer 79,- euro! Vind het zelf een wereld uitvinding... Lekker relaxen aan de waterkant, en toch al je voerbakjes, hengelsteunen etc. onder handbereik.

Reageer

• ToniMono
                        Banned

• 23-05-2007
                        • 386
                        • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door Hubba
                        Mooi gebouwde stoel Toni..

Voor diegenen die niet zo knutselhandig (zoals ikzelf) zijn:

Van X2 is zo'n zelfde stoel te koop. Hij heet de Match Chair, en kost ongeveer 79,- euro! Vind het zelf een wereld uitvinding... Lekker relaxen aan de waterkant, en toch al je voerbakjes, hengelsteunen etc. onder handbereik.
                        Dank je. Ja raar eigenlijk dat zo'n model er niet eerder was. Ik had ook interesse in de matchstoel van Raven, maar de vorige partij deugde niet.
                        De poten konden niet goed worden vastgezet vanwege de coating. Gevolg was dat je langzaam naar beneden gleed. Klopt het dat de poten van die stoel niet telescopisch zijn?? Op het plaatje in de gids zie ik toch echt telesopische poten.

Ik ben trouwens ook niet handig, maar mijn broer gelukkig wel hahaha.

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

nou staan bij mijn karperstoel de poten schuin naar voren en naar achteren voor de stevigheid ,ik bedoel als je zo kijkt is het net of je zo achterover kan donderen ermee.

of staat hij alleen maar zo recht overeind,ik lig zelf vaak heerlijk achterover in zo'n stoel.

ps wel netjes gemaakt hoor

Reageer

• ToniMono
                            Banned

• 23-05-2007
                            • 386
                            • Arnhem

Dat je achterover knikkert is denk ik optisch bedrog. Stabiliteit is het belangrijkste aandachtspunt geweest. Om de bijzettafel van Rive te gebruiken heb ik bv een extra steun nodig. De afstand tussen de voor en achterpoot is nl 13 cm breder dan de bevestigingspunten op de bijzettafel.

Het zwaartepunt ligt goed in het midden en de ruimte tussen de poten is behoorlijk breed. Aan de voorzijde 75 cm. De stoel knikkert ook niet om als ik er een feedersteun aan monteer en de hengel bv op de stoel laat rusten, zonder dat ik er op zit.
                            Kijk nog maar eens naar de plaatsing van de achterste 2 poten. Die bevinden zich achter mijn rug.

Reageer

• Rinko
                              • 14-08-2005
                              • 1117

een beeje laat met mijn reactie, maar beter laat dan nooit.
                              ToniMono je hebt er een leuke stoel van gemaakt.
                              Ik maak gebruik van een Korum chair, hier kun je van alles op en aan hangen mocht je dat willen, ook van Preston (zelfde diameter).
                              Hij staat als een huis op de kribben.

Ook handig is dat je er wieltjes aan kan zetten die je eraan kan laten zitten, je trekt de poten omhoog en rijden maar.

Reageer

Working...