rally vissen is toch verboden nu?

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Quido
    pink floyd

• 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

rally vissen is toch verboden nu?

hallo allemaal, was zaterdag wezen vissen, komt er iemand naast me zitten die alle vis die ie vangt dood slaat en in een tas stopt. ik dacht dat dat verleden tijd was. en alles later in de vuilnis bak natuurlijk.. gebeurd dit nu illegaal,het is toch verboden nu? graag jullie mening hier over...
    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

In het visblad staat duidelijk dat rallyvissen tegenwoordig verboden is, dus ja die gast viste dus illegaal.

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Om nu niet gelijk weer te verzanden in een nieuwe, oeverloze discussie tussen voor- en tegenstanders van het tasvissen c.q. rallyvissen (want daar hebben we al het een en ander over getyped op het forum.....), het volgende:

"Nog steeds is er kritiek op de rallyvisserij (ook wel tasvissen). Dit is een bijzondere vorm van viswedstrijd die voornamelijk vanuit Groningen wordt uitgeoefend. Hierbij wordt in een uitgestrekt gebied gevist en wordt de vis niet teruggezet in hetzelfde water, maar dood meegenomen voor de bepaling van de uitslag. Deze vorm van visserij wordt gezien als een sportvisserijactiviteit waarbij minder aandacht is voor het welzijn van de vis. Met de invoering van de VISpas en Kleine VISpas is deze vorm van wedstrijdvisserij in de Nederlandse wateren door de georganiseerd hengelsport zelf verboden met ingang van 2007. Voor het gebied van de federatie Groningen/Drenthe treedt dit verbod met ingang van 2010 in werking en is een afbouw traject voorzien."

(bron:http://www.sportvisserijnederland.nl...012&taal=nl-Nl)

Dus... het is bij ons in Groningen nog niet verboden. Punt.
      groet,
      Eduard

Reageer

• † Frederik de Belder
        [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
        • 13-01-2003
        • 5730
        • Niel (België)

Denk dat hier al genoeg over gezeverd werd. Voor mij mag er zo een slotje op.
        Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
        http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

ja dat is wel waar ja maar ik zat enkel even te verzinnen is dat inderdaad alleen geldig voor groningen,en zoja waarom daar nog wel .

als je hier niet langer dan 4 uur mag wedstrijdvissen terwijl er in groningen zulke gekkigheid nog aan de gang is.

moet toch een kleine moeite wezen om het daar een halt toe te roepen.

Reageer

• The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5454
            • Feânwalden

het einde is in zicht Hoor
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• fixvis
              Frequent aanwezig
              • 24-01-2005
              • 170
              • Wilsum

Laten we er over ophouden, ik heb me er altijd groen en geel aan geèrgerd.
              groeten Fixy

Reageer

• Quido
                pink floyd

• 30-10-2007
                • 1509
                • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                ja dat is wel waar ja maar ik zat enkel even te verzinnen is dat inderdaad alleen geldig voor groningen,en zoja waarom daar nog wel .

als je hier niet langer dan 4 uur mag wedstrijdvissen terwijl er in groningen zulke gekkigheid nog aan de gang is.

moet toch een kleine moeite wezen om het daar een halt toe te roepen.
                helemaal mee eens spuiliefhebber.
                groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Oekeboeroe
                  Banned
                  • 01-04-2006
                  • 83
                  • Klijndijk

het einde is in zicht Hoor
                  Klopt, hoorde laatst al tijdens een wedstrijd van de vereniging dat er mensen van een andere vereniging waren bekeurd, aan het kanaal coevorden/ Almelo, omdat de gasten aan het slepen waren met (teveel) vis.

Dit was een wedstrijd waar op een centraal punt werdt gewogen. Dit bleek op dat stuk niet meer te mogen en dus ging diegene met nog vis in de emmer op de bon.

Groet´n Marcel

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Misverstand, het rallyvissen is NIET verboden en zal ook nooit verboden worden.
                    Alleen het totaal onnodig doden van vis is volgens de regels verboden.
                    Het levend in een tas hebben van vis is geen overtreding op de visserijwet maar op dierenwelzijn.
                    Verder ga ik er maar niet meer op in.
                    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                      Misverstand, het rallyvissen is NIET verboden en zal ook nooit verboden worden.
                      Alleen het totaal onnodig doden van vis is volgens de regels verboden.
                      Het levend in een tas hebben van vis is geen overtreding op de visserijwet maar op dierenwelzijn.
                      Verder ga ik er maar niet meer op in.

hoe kan het hoe kan het

wat is het toch ook een ruk land.

Reageer

• The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5454
                        • Feânwalden

Ja
                        Martijn dit is Nederland op z`n best
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• PeBo
                          Hengelaar

• 29-09-2007
                          • 2643
                          • Oosterhout

De term rallyvissen was mij totaal onbekend. Maar na de eerste kennismaking ben ik er al goed ziek van.

Groeten,
                          PeBo.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                          PeBo.

Reageer

• Amadeus
                            Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                            • 1626
                            • Westerlee

Ik doe alleen ralleyvissen als ik mij verslapen heb.............VROEM...gas op de plank.......
                            Noop, deze vorm van vissen heb ik vroeger ook gedaan.
                            Is nu gelukkig niet meer van toepassing, ik kan mij de vaten met vis nog wel herinneren.
                            Helemaal in het begin werd de vis niet eens doodgeslagen, maar gewoon levend in de zak geworpen.
                            Maar deze tijden zijn gelukkig lang vervlogen en alleen nog maar een herinnering.
                            Als je op deze wijze met de sport bent opgegroeid dan is er weinig misselijkmakends aan, je wist immers niet anders.
                            Nu zijn de tijden ( gelukkig ) anders, maar er zijn weinig oudere verenigingen die niet zulks een verleden hebben.
                            Noem het maar "evolutie".
                            Gelukkig zie je dit soort verenigingen steeds minder.
                            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

hier in de regio ging het in ieder geval niet zo vroeger.

ik blijf het vreemd vinden stel het is 1943 oorlog honger oke dat je dan 20kilo vis ging vangen om het sterven wat jaren uit te stellen leek me normaal.

maar om dat te blijven doen vind ik raar ,je wist op zeker moment toch wel dat die vis gewoon werd weg gepleurd vond je dat niet zonde dan.

kijk ik heb wel op zee gevist en kabeljauw was natuurlijk heerlijk om mee te nemen,maar als je dat niet eet zie ik er ook al geen sport meer in.

ik ben er daarom in ieder geval mee gestopt(zeevissen dan hé)

Reageer

Working...