Wanneer gebruik je beter een bolognese hengel dan een matchhengel ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

Wanneer gebruik je beter een bolognese hengel dan een matchhengel ?

Ik vroeg me af wanneer de voorkeur uitgaat naar het vissen met een bolognese hengel in plaats van een matchhengel. Heeft dit enkel te maken met de visdiepte waarbij je met de bolo tot grotere diepte met een vaste montage kunt vissen, of heeft het nog meer voordelen ?

Groeten,
    Dennis
  • Theo de Kreij (van Berner

De Bolo is ontwikkeld om op stromend water (rivier) met de dobber driftend te kunnen vissen. Door de lengte van de hengel en de lengte van de opslag te benutten kan je goed contole uitoefenen op je drift. Een Match is daar niet geschikt voor en is bedoeld voor de wat meer statische dobbervisserij op afstand. Overigens kan je met een Bolo bij wijze van spreken ook gewoon in het stadswater terecht.

Reageer

• Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

Klopt, mijn polder bolo van 4,5 meter gebruik ik zeer dikwijls op vijver, deeg, dikke onderlijn, grote haak, en maar brasems uit het water sleuren, een toevallige karper van ettelijke kilo's trekt dan draad af...

Ik heb ook nog een 7m bolo maar eerlijk, die is vreselijk in omgang... Vant wel prettig voor een dikkere vis, als je bvb een zeelt of kleine karper haakt, neemt die ook draad af, maar het eerste deel is voor mij te lang om dat in te steken bij het binnenhalen, en de volledige lijn benutten is ook niet echt handig en snel...
      http://www.wandelendetakken.be

Reageer

Working...