De JVS "Professionel Feeder"

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ab
    Newbie
    • 02-10-2004
    • 13

De JVS "Professionel Feeder"

Hoi..,

Ik ben nieuw hier en heb het vissen deze zomer "herontdekt" na jaren niet meer gevist te hebben..!

Nu heb ik een JVS "professionel feeder" (ultra heavy) gekocht bij Raven....en ga deze morgen testen voor het eerst....in de ijssell waar ik het meest te vinden ben...

De hengel is 4.20 meter met 4 toppen....prijs 179.95 Euro...,werpgewicht 120 gram,......maar nu maak ik me zorgen of ik geen zwaardere hengel moet hebben voor de ijssel met een werpgewicht van 180 gram....
    En ik kan weinig info krijgen over deze hengel.....eigenlijk...wie weet of dit een goede hengel is voor de ijssel......

Groeten Ab
  • Ab
    Newbie
    • 02-10-2004
    • 13

Zo...kijk is aan,bedankt voor de reactie's allemaal...ben een stuk wijzer nu...het is uitermate geschikt hoor..,bevalt goed!

Zondag gevist in de ijssel....,het water stond hoger als anders en er was dus een enorme stroming....100 gram voerkrtfje bleef nog niet liggen...maar ja het ging wil goed.....totaal 10 grote voorns,brasems,winde...gevangen...en een heleboel verspeelt...,en een kennis naast mij ving zelfs een enorme barbeel wat toch bijzonder was...nog nooit gevangen maar die zitten er wel veel...dus volgende week weer...!!!

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Hoi Ab. Ik heb geen ervaring met de IJssel en kan dus niet goed inschatten of hij 100 gram of meer stroomt. Het lijkt me vooral af te hangen van de hoeveelheid regen rivieropwaarts. De meeste rivieren kan je al bedwingen vanaf 60 gram. Ligt een beetje aan je korfvorm en of je wilt dat hij stil ligt of juist wat met de stroom mee over de bodem moet stuiteren. De missers zijn beslist een oorzaak van iets. Ergens op het forum is daar ruim aandacht aan besteed.
      De JVS is hier niet te koop, maar zal best wel een goede hengel zijn, anders had JVS zijn naam er niet aan gehangen.

Reageer

• Ab
        Newbie
        • 02-10-2004
        • 13

He theo bedankt voor je reactie....!

Groeten Ab

Reageer

• TIP
          Frequent aanwezig
          • 31-01-2004
          • 201
          • wapenveld

als ik de beschrijving van de hengel lees heb je de eurofeeder van jvs is op zich niets mis mee maar voor de ijssel had ik zelf de powerfeeder van jvs gekocht die gaat tot 180gr en dat heb je vrij vaak nodig op de ijssel ik vis er vrij vaak als je in de stroming op 25 mtr zit dan heb je door de regel al zo,n 100gr nodig en dan wat voer erbij zit je zo aan de max van de hengel en die zit zo rond de 160gr en dan heb je net iets meer over met een 180gr
          ver weg korf slingeraar
          gj kommer

Reageer

• Ab
            Newbie
            • 02-10-2004
            • 13

Neen...ik heb de Titanium look Professionel feeder van 4.20 meter...,echter weet ik niet precies welk werpgewicht deze heeft...,er staat wel "Ultra heavy" op..maar ik betwijfel of het 180 gram werpgewicht is.....maar het lukt wel met deze stok op de ijssel...alleen stond het water hoog en dus was de stroming nog extra sneller...dit weekend.....

Reageer

• Vissport
              Sportvisser
              • 07-01-2004
              • 756
              • Maasbracht

AB

Het werpgewicht van de titanium is 160 gr.
              Ik heb ook de titanium van spro, 4.20 lang en heavy, je moet dan wel de zwaarste top eropzetten. 180 gr heb ik nooit geprobeerd, maar lijkt met toch absurt. Met dat gewicht, vis je namelijk zwaarder dan de kustvisserij, en dat is normaal 120 gr, in westcappelle in zeeland. ipe:
              www.pa3gju.nl
              Beste groeten.

Reageer

• Ab
                Newbie
                • 02-10-2004
                • 13

Vissport..,

bedankt voor je reactie.....en ja 180 gram is niet leuk vissen meer eigenlijk he.....zo klomp lood aan je tuig...

Je kunt ook lichtere korven nemen met ankers...dit werkt ook goed en vist prettiger...

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Klopt wel, maar die ankerkorf moet je vaak inzetten samen met een loodlifter. Op de rivier zoek je alltijd net over een richel en daar blijft de ankerkorf vaak achter hangen bij het indraaien. Het voordeel overigens van net iets te licht vissen is dat je korf gaat rollen, hetgeen soms vis brengt, maar uiteindelijk blijft liggen tegen die richel. En dat is vaak nog beter. Als je maar zorgt voor goede wartels (desnoods meerdere achter elkaar), zodat alleen de korf om zijn as draait en niet de heleboel zich gaat opwinden om de korf.

[Gewijzigd door Theo de Kreij (van Berner op 10-05-04 at 10:01 PM]

Reageer

• fiedeliedel
                    Banned
                    • 15-03-2004
                    • 122

Heb laatst een keer in de Waal gevist. Mijn zwaarste korven van 120 gram dreven net zo mooi weg... Komt er ook nog zo'n 50 gram voer bij in. Dan wordt ht gooien echt geen pretje meer.

Reageer

Working...