Aanschaf leefnet

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

Aanschaf leefnet

Hallo allemaal,

ben mij al enige tijd aan het neuzen op het internet voor een leefnet. Via de zoekfunctie op het forum al de meeste berichten door gelezen over leefnetten. maar ben er nog niet helemaal uit

Ik wil een leefnet aan schaffen dat ik zowel op de Maas, als aan Julianakanaal(rustig tot langzaam stromend kanaal) kan gebruiken Ik zat zelf te denken gezien de stroming, aan zo'n groen rivier leefnet 3.50 mtr. Een hoop keus in lengte en materiaal en natuurlijk het merk. ik denk gezien mijn vangsten, voornamlijk veel kleine maar ook af en toe alleen brasems, een net van 3.50 mtr voldoende moet zijn.

wat adviseren jullie mij?
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"
  • KOELI3
    sensassupper pur sang

• 23-11-2007
    • 162
    • Heerlen

rivier leefnet.

Hallo Robin,

Zoals je kunt zien kom ik ook uit het Zuiden, en vis ik al jaren op het julianakanaal. Een goedleefnet is hier noodzakelijk aangezien het aan nogal
    wat slijtage onderhevig is( schuren langs de keien etc.).

Bij de lengte kan ik alleen maar zeggen, koop een zo lang mogelijk.
    Is beter voor de vis, hebben ze meer ruimte om te zwemmen, daarnaast ligt de vis ook bij het passeren van een schip nog onderwater als deze het water afzuigt. Zorg ervoor dat de mazen van het net niet te klein zijn, anders pakt het net teveel stroming op waardoor het constant beweegt bij wisselende stroomsterkte.

Zelf geef ik de voorkeur aan een rond riviernet, van bijvoorbeeld jan van schendel of ultimate. Ik heb zelf een net van adriolo, dat ook al enkele jaren dienst doet, en nog steeds niet kapot te krijgen is. Deze zijn echter niet meer leverbaar.

Ga anders eens langs bij heynens in brunssum, en vraag eens naar het leefnet van Ultimate(groen). Is sterk en prijstechnisch goed.

Voor het jan van schendel net kijk je op: http://www.vlemmix.nl/nl/product/wit...und/ravjvs103/

Nota bene, mijn maat heeft het jvs net groen, en dit gaat al zeker 5 of 6 jaar mee. Een tip, laat een net na het vissen altijd goed drogen. Een vochtig net ingepakt laten gaat rotten, en hier kan geen enkel net goed tegen.

Veel succes ermee.
    Groeten,

Marc

TEAMSENSAS.NL

Reageer

• junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

Oorspronkelijk geplaatst door KOELI3
      Hallo Robin,

Voor het jan van schendel net kijk je op: http://www.vlemmix.nl/nl/product/wit...und/ravjvs103/

Nota bene, mijn maat heeft het jvs net groen, en dit gaat al zeker 5 of 6 jaar mee.
      Ik heb dit net nu ook al een jaar of 5 of 6 en het is nog lang niet versleten. ik kan hier nog jaren mee vooruit! prima net hoor, kwaliteit-prijs is prima.

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

dat groene net is best mooi maar de ringen gaan los en je ziet de mazen erbij open trekken lijkt mij dat het niet zo bedoelt is of wel soms
        ik heb er zelf maar alu ringen voor gemaakt maar ik gebruik nu een rechthoekig net van ulitmate en bevalt me prima
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Jim
          Frequent aanwezig
          • 25-09-2003
          • 132
          • kessel

hallo Robin
          ga of bel eens naar eurotackle venlo daar zijn de rilanetten te verkrijgen en deze kun je op lengte uitkiezen vele wedstrijdvissers gebruiken deze super sterk en degelijk ik zou kiezen voor 4 of 4,5 meter dit is op maas echt nodig als je meer info wil hebben mail je maar

Gr Jim

Reageer

• SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

Dat groene net van Ultimate is echt een aanrader. Erg slijtvast en redelijk zwaar zodat het met een beetje stroom blijft liggen. Ik vis er nu twee jaar mee. (Waal, Maas, IJssel. Lek etc.) en ik kan nog geen echte slijtage ontdekken.
            Enige nadeel is dat het lang duurt voordat het droog is.
            Sjaak van Voorden

Reageer

• voerbal
              Newbie

• 10-10-2007
              • 20
              • Den Haag

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuw leefnet. Het JVS goldnet is mij erg vies tegengevallen. het knikmechanisme zit niet erg stevig in elkaar waardoor hij door zijn tandjes heen schiet als er een bootje voorbij komt. Nu begint zelfs het schroefdraad los te zitten. Het net is nog geen jaar oud en dit gebeurde al na 3 keer vissen. Helaas ben ik de bon kwijt.

Mijn oog is gevallen op het net van Preston. een vierkant net wat niet makkelijk weg kan rollen bij stroming.
              De gene die ik heb gezien is de quick dry.
              Eerst twijfelde ik tussen het andere model van dit merk wat een verzwaarde bodem heeft waardoor perfect plat valt op de bodem. Deze is alleen fijnmazig waarbij ik het altijd vervelend vind dat er snot tussen blijft zitten.

Die quick dry heb ik in mijn handen genomen en lijkt mij een goeie keuze.

Reageer

• Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

Net even gekeken, dat net van Preston is mooi. Daar krijg je denk ik geen spijt van. Ik heb ook zo'n groen rechthoekig net van Ultimate. Fijn net, maar het enige nadeel is dat het ondaks de grove mazen, toch veel net is waardoor water er veel vat op heeft. Op een grote rivier maakt het volgens mij niet zo heel veel uit of het net rond of vierkant is, bij die enorme golven blijft niets liggen. Het enige wat enigszins helpt is er een grote kei in een plastic zak aan te knopen.
                Carpe Diem

Reageer

• Robin
                  Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                  • 490
                  • Meerssen

Ben sinds kort ook voorzien van een nieuw leefnet voor op de Maas en stromend kanaal. Het is het Rivernet van de Arca geworden. 4mtr grof mazig rivierleefnet met aan de buitenkant verstevigde alluminium ringen.
                  iedereen nog bedankt voor de nuttige info!
                  groetjes Robin

Reageer

• ToniMono
                    Banned

• 23-05-2007
                    • 386
                    • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
                    Dat groene net van Ultimate is echt een aanrader. Erg slijtvast en redelijk zwaar zodat het met een beetje stroom blijft liggen. Ik vis er nu twee jaar mee. (Waal, Maas, IJssel. Lek etc.) en ik kan nog geen echte slijtage ontdekken.
                    Enige nadeel is dat het lang duurt voordat het droog is.
                    Hoi Sjaak, dat net heb ik ook. Idd zeer sterk, maar op de rivier vind ik het net toch wat minder geschikt. Omdat het net van behoorlijk zware kwaliteit is, heeft de stroming er veel grip op. Desalniettemin ben ik er zeer tevreden mee. Dat het wat langer duurt voordat het droog is vind ik geen probleem. Ik heb toch altijd een extra grote vuilniszak bij me, voordat ik het net in de leefnettas opberg. Een pluspunt van het net, is dat het behoorlijk schoon blijft. Slijm en andere vieze troep schudt je er zo van af.

Reageer

• martinwinschoten
                      ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
                      • 798
                      • Winschoten

Ik zou je een net aanbevelen met een grote maaswijdte.
                      En het liefst een net met ringen aan de buitenzijde, daardoor heb je minder slijtage door stenen o.i.d
                      Succes!!!

groet, Martin
                      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• voerbal
                        Newbie

• 10-10-2007
                        • 20
                        • Den Haag

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                        Net even gekeken, dat net van Preston is mooi. Daar krijg je denk ik geen spijt van. Ik heb ook zo'n groen rechthoekig net van Ultimate. Fijn net, maar het enige nadeel is dat het ondaks de grove mazen, toch veel net is waardoor water er veel vat op heeft. Op een grote rivier maakt het volgens mij niet zo heel veel uit of het net rond of vierkant is, bij die enorme golven blijft niets liggen. Het enige wat enigszins helpt is er een grote kei in een plastic zak aan te knopen.

Vandaag het Quick dry net van Preston gehaald, als het meezit ga ik hem morgen gebruiken en laat ik nog weten of hij bevalt.

Gr. Marco

Reageer

• voerbal
                          Newbie

• 10-10-2007
                          • 20
                          • Den Haag

Ik heb m gebruikt zondag, het is een fijn net een aanrader. Ik kan alleen niet zeggen of het echt quick dry is omdat er op de kant net zoveel water te vinden was als in het Noordhollands kanaal
                          Alleen zit nu mijn 3de en 4de deel van mijn vaste stok muurvast wat niet zomaar zou mogen gebeuren. Ik heb alles geprobeerd als in het topic hengeldelen vast met een gasbus bevroren met de fohn aan de gang geweest. Lijkt wel alsof er superlijm tussen zit Muurvast.

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Er zijn veranderingen in het wedstrijdreglement bij de topcompetitie de kans is erg groot dat de regels t.a.v. het leefnet ook doorgetrokken worden in de andere reglementen.
                            Kijk dus bij aankoop van een leefnet naar de veranderde regels.

Elke gevangen meetellende vis (zie art. 17) moet door de deelnemer in een leefnet worden bewaard. Dit leefnet dient te voldoen aan de volgende eisen:
                            - een diameter van 50 cm of meer;
                            - een lengte van 3 meter of meer;
                            - een maaswijdte van maximaal 6 mm;
                            - knooploos gemaakt;
                            - van zacht materiaal gemaakt;
                            - voorzien van voldoende hoepels om het goed uit te leggen.
                            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Robin
                              Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                              • 490
                              • Meerssen

Ben het eens met Douwe, het welzijn van de vis vindt men tegenwoordig steeds belangrijker, dus grote kans dat deze eisen in de toekomst in meerdere regelementen bij wedstrijden zullen worden doorgetrokken, dan is dit heel nuttige informatie om nu al rekening mee te houden bij de aanschaf van een net. Ik vis zelf weinig wedstrijden, maar mijn pas aangeschafte leefnet voeldoet aan deze eisen, mooi meegekomen als je aan de toekomst denkt.
                              groetjes Robin

Reageer

Working...