snelle visserij

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • benny
    dobbertjesvraagbaak
    • 09-12-2002
    • 383
    • omgeving Leuven(B)

Your Welcome

Khoop dat je er iets aan hebt.

Grrag feedback als je nog eens weze vissen bent!
    Vissen is NIET mijn hobby,
    Vissen is mijn leven!

Reageer

• Michiel Gaasendam
      Newbie
      • 30-06-2003
      • 16

Hee hoi allemaal,

Snelle visserij vind ik een van de mooiste onderdelen van het witvissen met de vaste stok. Ook hebben jullie allemaal nuttig advies over de loodzetting (die dingen wil ik zelf natuurlijk ook nog even uitproberen). Ik wou nog 2 kleine dingetjes toevoegen over het vissen op snelheid of eerlijk gezegd iets in de groep gooien

Bij het vissen op snelheid word de vis vaak geforceerd uit een school van de voerplek getrokken, is er hier een methode voor omdit toch een btje subtiel te doen. Of maakt dat de visjes niet uit?

Een tweede vraag kiezen jullie dan voor stiek of een bepaalde whippole met vaste top voor het vangen van deze kleine vis?
      \"Fishing is a gift, catching is an art\"

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Beste Michiel,

Vissen zwemmen niet voor niets in scholen. Dat geeft bescherming omdat de kans dat uitgerekend jij gepakt en opgegeten wordt kleiner is dan wanneer je alleen zwemt. In de natuur is geen tijd om te treuren om een weggevallen kameraad...Een vis aan een haakje uit zijn omgeving trekken is nooit subtiel. Het is altijd geforceerd. Als de vis goed aast zal het de rest van de school niet al te veel verontrusten.
        Als montage gebruik ik altijd recht-toe-recht-aan, dus zonder elastiek. Ik vis ook zwaarder dan normaal, omdat ik de vis aan de haak uit het water trek, behalve de echte grote jongens van zeg, boven de kilo, maar meestal vang ik die niet op deze manier, omdat ik boven de bodem vis, op voornamelijk voorn dus. Elastiek zou alleen maar lastig zijn. Ik gebruik hier altijd twee stukjes silicone voor.(van die slangetjes die je in de hengelsportzaak kunt kopen). Een op zo'n 10cm van de top waarachter mijn hoofdlijn met een schuiflusje vast zit en een op de top zelf dat als geleideoogje fungeert zodat mijn lijn niet steeds om mijn top heendraaid.
        groet,
        Eduard

Reageer

Working...