Schuifdobber

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

Schuifdobber

Zo nu een probleempje.

Ik ben begonnen met een schuifdobber, maar telkens als ik het gemaakte lijntje laat zakken , en ik haal weer op dan hangt de haak met de loodjes in de war, zeer vervelend. Ik heb de loodjes ook al een gans stuk hoger geschoven, maar dat brengt ook niet het gewenste effect. Het onderlijntje is 15 cm en daarna boven het lusje komen de loodjes, dan een aantal meters lijn de schuifdobber het stopbolletje en het stuitje. Ik vraag me af wat er mis is aan deze combinatie. :? :? :?
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

Als je de lijn eens af gaat afremmen vlak voor de combinatie in het water valt dan komt de lijn gestrekt in het water.
    Rem je namelijk niet af dan komt de hele combinatie op dezelfde plek in het water met de gevolgen die bekend zijn.
    Als je dan ook nog de loodjes omhoog schuift gaat je onderlijn als laatste naar beneden , de loodjes gaan het eerst naar beneden, en zodoende krijg je dus dat de lijnen elkaar gaan kruisen.
    Gewoon eens gooien en dan het volgende proberen te doen, tijdens de vlucht van de combinatie de vinger op de spoelrand van de molen en dan de lijn langzaam afremmen je kunt de lijn onder je vingertop door voelen glippen , door het afremmen gaat de loodcombinatie verder vliegen dan de dobber het resultaat is dat de lijn gestrekt in het water ligt ,dus minder kans op het in de war raken van de lijn.
    Mischien kan ik nog een tip toevoegen ga eens wat lezen over het matchvissen daar kom je vast wel iets te weten over de verschillende montages het werpen enz.
    Hoop dat ik je van dienst heb kunnen zijn.
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

Hallo Cor.

Bedankt voor de info over de schuifdobber.
      Ik zal het zeker eens uitproberen, ik vis momenteel vanuit de boot, en ver uitgooien hoeft dan niet, gewoon 2 a 3 meter voorbij de boot laten zakken.
      Dat schuifdobber gedoe moet ik nu nog een beetje onder de knie krijgen, omdat er nu links en rechts boten aan de steiger liggen, in de winter als ze weggaan kan ik weer met de feeder vissen dat is veel leuker. Maar ja nu in deze moment gaat het niet anders. Goed we zullen je raad opvolgen Cor, lijkt mij een goed idee.
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

Reageer

Working...