voederen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mavers
    Komt net kijken
    • 22-03-2004
    • 71
    • ham

voederen

Hallo beste vissers ,

Graag had ik is geweten hoe het komt ,als ik ga vissen met voeder altijd na 40 minuten pas te goei vis op mijn voerplaats krijg en dan pas vis begin gaan te vangen .Graag uw reactie hierop

alvast bedankt mavers #) #) #) :?
    mavers is on the air
  • Chico
    Newbie
    • 21-06-2004
    • 9

Hallo!

Had net hetzelfde "probleem" als jou.
    Ik had hierover een item geplaats,nl. "voer brasem",bij "zoetwater,witvissen",nog niet zolang geleden,misschien kan het ook bij jou helpen!

Greetz!
    Wou dat hengelen mijn beroep was...!!!

Reageer

• mavers
      Komt net kijken
      • 22-03-2004
      • 71
      • ham

Hallo chico?

Ik is naar uw probleem gezien en heb gelezen om het voer is naar john van den broek te sturen .Graag had is geweten hoe ik dit zou moeten doen voor te zien wat die erover te zeggen heeft

alvst bedankt voor uw reactie mavers
      :?
      mavers is on the air

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Hoi Mavers. Stuur je voerrecept en ook hoe je het klaarmaakt maar naar mij op.
        t.dekreij@wanadoo.nl
        Ik zal je helpen.

Reageer

• Slafes
          Sportvisser
          • 31-01-2003
          • 844
          • Leuven

Kan toch ok in het forum besproken worden? Dan heeft iedereen er wat aan. Er is ook een forugedeelte speciaal voor voeders, dus, dit kan ook niet mis geplaatst worden.

Om even te antwoorden, als ik op vijver ga vissen duurt het ook dik 15 min vooraleer ik belletjes van de brasem zie hoor... Daarom heet het ook lokvoer, nee?
          http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• fila_clown
            Newbie
            • 03-08-2004
            • 4

Volgens mij is er veel afhankelijk van het water. Openbare waters of visputten, zijn een groot verschil. Ook de hoeveelheid vis dat er op een water zit. Op openbare waters ben ik al blij dat ik een visje gevangen krijg .

grtz

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Moi,
              Waarschijnlijk help ik nu een hele economie om zeep, maar ik geloof absoluut NIET in supervoertjes van een geheime samenstelling waar een of andere duur gesponsorde meneer de wereldkampioen witvisser zijn prijsjes mee binnenhaald. Vanaf de dag dat ik met alleen paneermeel met wat maden en casters in m'n korfje en met een gewone regenworm aan de haak een gigantisch mooie brasemdag heb mogen beleven ben ik gestopt met het kopen van dure super-mixjes. Tegenwoordig koop ik gewoon het "eigen merk" van de hengelsportzaak hier om de hoek en voeg er een addictief aan toe, meestal caramel, en dat is het. En logisch toch dat dat goed werkt: Met alle respect, maar wat weet een firma uit België nou van waar de vis in Noord-Nederland op aast, en omgekeerd? Als het lokale voer veel wordt gebruikt gaat de vis het vanzelf eten en wordt het dus vanzelf een goed werkend voer! Als het niet zou werken zou het zo uit de handel worden genomen want het draagt niet een gerenomeerde naam.
              De manier waarop je voer aanbiedt is veel belangrijker. Voor brasem een passief voertje, de vorige avond gemaakt, goed verzadigd zodat het mooi op de bodem blijft liggen. In het begin niet teveel toestanden (maden, casters en geknipte wormen etc.) erdoor, eerst de vis "lekker"maken zodat hij goede aasnijd krijgt, anders vreet hij zich vol aan je voer en laat hij de haak links liggen. Met kleine beetjes, maar met grote regelmaat. (een korfje/balletje per 5 min.) Dat de grote vis pas aast na 40 minuten is logisch: Eerst komen de kleintjes en in hun kielzog de grote jongens, de echte brasems.
              groet,
              Eduard

Reageer

Das waar, maar de kleine vis die het eerste moet gaan bijten moet wel gelokt worden. Dat gebeurd niet echt door een dood voertje, maar meer door de werkende attractieve deeltjes en de wolkvorming. Dat kan heel goed in een brasemvoer. Wat eetlepels Manioc of melkpoeder vlak voor dat je gaat voeren in je voer mengen en de wolkvorming trekt vis aan. Meestal al direct na het inwerpen. Het wolken gaat na verloop van tijd over omdat het voer verzadigt raakt door het water en dan komt de grote vis vanzelf er achter aan.

Reageer

• Eijkb
                  Banned
                  • 13-08-2003
                  • 215

Zal mijn geheim maar prijsgeven dan: Nesquick. Volgens mij geeft dat ook een redelijke wolk en het smaakt zoet. Hoe ik het ook bekijk, het lijkt erop dat ik met dat spul door het voer meer vang dan zonder . Nu kan dat ook een loze gedachte cq herinnering zijn hoor gezien ik het niet met cijfers kan onderbouwen maar dat gevoel heb ik wel heel sterk. Inderdaad pas als laatste aan je voer toevoegen en niet te veel meer roeren zodat het "los" blijft.

Reageer

• Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

....zal mijn dochter niet echt blij mee zijn dat papa haar nesquick meeneemt met vissen, maar ik zal het morgen toch even uitproberen. Baat het niet, schaadt het niet...
                    groet,
                    Eduard

Reageer

• Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

...ben net terug van een vispartijtje met m'n schoonvader: vanochtend 6.00 u "hengelklaar" (feeder uiteraard) aan het Aduarderdiep (Groningen) en met een paar lepeltjes Nesquik door het eerste voer. Vanwege de vele regen van de afgelopen dagen wordt er flink gemalen en staat er dus een flinke stroming richting het Van Starkenborghkanaal. Met zo'n stroming is het bijna niet mogelijk een solide voerplek op te bouwen, ook niet vanwege de scheepvaart, dus veel verwachtte ik er niet van. Maar zie daar, reeds na een kwartiertje ging de top driftig trillen, aanslaan en een leuk brasempje (25 cm.) in m'n schepnetje...Toevalstreffer, dacht ik, maar eigenlijk is het de hele ochtend zo door gegaan en alles bij elkaar met klein spul toch zo'n 15kg. gevangen, schat ik. (ik heb geen weegschaal dus het is natte vinger werk.) De echte grote brasems bleven uit (de grootste was 45cm.), maar een kolblei van 31cm is ook niet slecht.
                      Het is natuurlijk niet bewezen dat dit resultaat te danken is aan de Nesquik, maar ik heb er eigenlijk (met zo'n stroming) nog niet zo goed gevangen als vandaag, wat aantal betreft.... dus ik denk dat mijn dochter toch wat vaker haar Nesquik zal moeten delen met papa....

P.S.: Eijkb, je bent dus toch niet zo'n prutser als je ons wilt doen geloven.
                      groet,
                      Eduard

Reageer

Niet voor niets brengt Sensas de toevoeging Chocolatix op de markt. Ik ben er weleens om uitgelachen, maar ik gebruik dat in de herfst/winter en voor de zomer koop ik van die vloeibare chocolade in de supermarkt (voor over de toetjes) om de mais in te weken.

Reageer

Working...