Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Dat is niet minimaal tester!!! Dat verschil kan zelf heel veel zijn op grotere dieptes
De formule om het uit te rekenen is; de diameter van je spoel x pi x de inhaalsnelheid.
v.b.
Spoel van 5,3 cm inhaalsnelheid 6.0 en pi is 3.14( voor het gemak)
dus 5.3 x 3.14 x 6.0 =99.85 cm
nu heb je 60 meter uitgegooid waardoor er drie mm minder draad op je molen zit.
dus 5.0 x 3.14 x 6.0 = 94.2 cm.
je ziet het verschil van 5.6 cm per slingerslag. Als je nu op diepte van 8 meter vist is dat met de eerste berekening 8 keer draaien (7,99 meter) .
Doe je dat met de tweede berekening dan kom je bijna een halve meter te kort (7,55 meter)!! Je snapt wel dat hoe groter de diepte hoe groter het verschil wordt.
[Gewijzigd door Lex van den Ende op 04-07-04 at 10:09 AM]
Hallo,
de pennen moeten eerst geseald worden (4x) en dan opnieuw geschuurd, daarna gelakt met een anti cap lak.
voor de boven antennes gebruik je het beste fiber antennes, voor op kanaal wel tot 8 cm lang, natuurlijk met een stalen onderantenne.
het kleuren van de bovenantennes met een fluoriserende verf merk Biglo te verkrijgen alleen in literpotten
voor de juiste kleurnummer moet jeme mailen
SWA je hept een reactie ge geven over skiwax om de dobber in te vrijven
kan jij daar nog iets meer over vertellen zonder LINK
ik heb nou ook getest - toevallig- als je de drijver insmeert met seconde lijm dan heeft het water er ook geen vat op en nog een voordeel hij is apsoluut waterdicht en stootvast
als je een antenne in het water steekt klimt het water daar een paar miliemeter tegen op als je er dan secondelijm op smeert en laat drogen en weer un het water steekt dan blijft de waterspiegel vlak
De dobber alleen aflakken met secondenlijm??? :? :? :?
Kun je me vertellen welk merk die secondenlijm is.
Van een merk Bison? :moo: :moo:
Zou echt mooi zijn als secondenlijm watervast is én zelfs ook anti-capillair is...
dan kan ik mijn kapotte lievelingsdobbers alsnog inzetten en zelfs zeer gevoelig maken
het merk klopt industrie 7.5 gr bij het vergelijken van mijn zelf gemaakte dobbers met gekochte kwam ik daar achter als die lijm opgedroogd is heb je een stootvast jasje
Reageer