links rechts boven voor en achter

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

links rechts boven voor en achter

Hallo allemaal

uit voorgaande onderwerp blijkt uit de reactie dat de vis tegen de stroom in aast naar de korf toe
    waar ik nieuwsgierig naar ben als de vis dan bij het aas aankomt wat gebeurdt er dan zet hij hem in zijn achteruit of naar boven links of rechts of juist naar voor
    wie heeft er eenig iedee hoe dat in zijn werk gaat
    gr Gerard
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

Hallo

wat ik zou willen weten wat doed een vis als die het aas opgenomen heeft welke kant gaat ie uit
    heeft iemand ervaring over dit onder werp met een vijver of glazen bak
    b.v.b.d.
    gr Gerard

Reageer

• witvisserfrank
      Newbie
      • 19-04-2004
      • 39

Hey tester, volgens mij zwemt die vis na het opnemen van het haakaas gewoon door om het volgende op te eten, alleen gaat dan je top krom omdat hij (of zij)met je lijn in ze bek zwemt en komt het vissy voor een verassing te staan.

Natuurlijk met uitzondering van karpers die net je vlok hebben gepakt, die zwemmen naar beneden
      je kan altijd meer vangen

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Hallo Witvisserfrank

bij stroom en een onder lijn van een 50 cm is dat dus 100 cm de vis heeft dan meschien al snelheid
        massa maal snelheid is kracht is haken
        MESCHIEN ?????????
        gr Gerard

Reageer

• witvisserfrank
          Newbie
          • 19-04-2004
          • 39

Hey tester,

Ik denk dat je vergeet dat je lijn ook weerstand in het water heb. Ik denk dat als die vis dus je aas oppakt en 10 cm veder zwemt dat je al de 1e reactie op je top ziet. Wanneer de vis de korf voelt gaat hij zwemmen omdat hij weerstand voelt dan gaat je top dus echt krom. Ik denk dat dit zo is omdat je in de koude maanden langzamere beten krijgt dan in de zomer. Wanneer je lijn helemaal geen weerstand zou hebben zouden die vissen nooit wat merken en zou dus elke beet raak zijn. (nu krijg je wel eens een aangevrete made of caster terug).
          Maar ja het blijft theorie he. Een beetje tester gaat eens op zijn voerplek met een duikerspak die vissen bekijken :smikkel: :fish: :smikkel: :smikkel: :worm: :fish:
          je kan altijd meer vangen

Reageer

• tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

Hallo Witvisserfrank

als ik de spullen had zou ik dat zeker doen
            maar zoals je opmerkte als de lijn geen weerstant had zou de vis niks merken als je met de dobber vist dan kun je die kracht van de beetregestratie bij stil water terug brengen tot 0.01 gr of minder
            ik heb tussen twee kribben in op de zandplaat wel eens een test opstelling gemaakt
            de korf in het water gelecht 20 m er vanaf mijn feeder opgestelt top onde normale spanning en toen bij de onderlijn gemeten hoeveel krach er nodig was om de top nog verder om te trekken
            dan praat je al vlug van 1 tot 10 g.r 100 tot 1000 x zwaarder als die dobber
            dus als je wist wat de vis doet na dat het aas op genomen is kon je er op inspelen
            het enige warvan ik tot noch toe het iede heb dat het helpt is een krul in de onderlijn
            devis kan dan +- 30 cm wegzwemmen voordat ie de hooftlijn voelt ook als die van de korf afzwemt
            100 cm on derlijn waarvan 50 c.m met je nagel een krul ingetrokken ook als de onderlijn gestrekt licht kan de vis dan +- 30c.m wegzwemmen voor de weerstand komt
            eerst word je uitgelachen als je meer vis vangt gaat dat over
            gr Gerard

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Dit systeem is het zelfde als je met overdiepte vist gistere had ik een wedstrijd en veel stroming 1,50 gram dobber en ik zat met een sleep van +- 25 30 cm met een verklik loodje 20 cm van de haak .
              Het gekke was als ik mijn aas heel dood aanbid dan kreeg ik beet maar wel ( veel weerstand )
              Bied ik het aan net op de bodem met bijna geen weerstand dan kreeg ik niks (weinig weerstand)
              ra ra hoe kan dit ,je zult zeggen dat de vis het aas los laat na veel weerstand zeker in de winter .
              Tester dit is iets waar ik ook al heel lang mee bezig bent want het is zo tegenstrijdig volgens het basis principe van het vissen.
              Ik denk persoonlijk dat de vis pas weerstand voelt op het moment dat je lijn op spanning komt met het fieder systeem losse lus haakt de vis vanzelf al en je top gaat krom.En met de dobber gaat hij onder dus sla je en haak je vis.
              Daarom ook de regel zo licht mogelijk vissen .
              Maar we gaan testen
              Sucses Johnny (lolo)
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

Hallo Lolo

dat bedoel ik nouw ALS de vis na opname naar het verklikker loodje of korf toe zwemd voelt ie de eerste 30 cm geen weerstand bij een sleepje
                een staande lijn pakt veel water zijwaarts bewogen
                MESCHIEN is het wel zo de vis neemt het aas op en vlugt in die vlugt moet ie geen weerstand voelen lichte dobber dunne antenne dan volgt de aanslag
                bij het feederen onderlijn met krul de eerste 30 cm geen weerstand door de vlugt =massa maal snelheid is kracht haakt ie zigzelf
                MESCHIEN is het wel zo een verklikker loodje op de bodem achter wier leem of plante resten heeft voldoende kracht om een haakje 2o op te haken in de vlugt
                de volgende vraag is hoeveel kracht is er nodig om een haakje b.v.b 18 te haken ????????
                gr Gerard

Reageer

• lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

Hoi Tester ,
                  Wat denk ik ook een rol speelt is het volgende wat voor soort vis zit je te vissen een vis aast hoe het gebekt is .
                  Bovevstandig rechtstandig en onderstandig zoals de karpersoorten .
                  Ook hier is veel uit te leren
                  Mischien zijn er nog meer mensen met een teorie??
                  Gr lolo
                  Groetjes
                  Johnny

Match
                  Feeder
                  Stok

Reageer

Working...