Zeelt

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Chico
    Newbie
    • 21-06-2004
    • 9

Zeelt

Hallo!
    Vandaag n'paar uurkes aan het water doorgebracht,n'nieuw voertje getest.
    Geen aanbeten.
    Na een tijdje verschijnen rond mijn voerplek witte schuimbelletjes,maar nooit in een grote hoeveelheid,zoals je bij de aanwezigheid van een school brasems te zien kan krijgen.Wat later volgde een langzaam weglopende aanbeet,gevolgd door een wel heel mooie zeelt.De belletjes bleven,maar verder zeelt bleef uit,omdat mijn aasaanbieding beperkt bleef tot maden&maïs?Een werkcollega van me,n'verwoed karpervisser,zei me eens dat tijgernoten een succesvol aas kan zijn voor zeelt.Heeft iemand hier ervaring mee?Wat lust zeelt eigenlijk zoal op z'n bord?

Greetz!
    Wou dat hengelen mijn beroep was...!!!
  • lode
    Frequent aanwezig
    • 22-02-2004
    • 195

volgens mij is het beste aas voor zeelt nog altijd,PIEREN

groet,Lode
    -------------------
    als ze me zoeken ben ik snoeken.

Reageer

• minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

Je hebt echt geen tijgernoten nodig om zeelt aan de kant te krijgen. Onnodige onkosten !!
      Zeelt is heel goed te verschalken met een combinatie van mais met een made/caster. Op dit soort panacees zijn ze razend. Een pier met caster werkt ook goed. Let er wel op dat zeelten stukken schuwer zijn dan brasem en dat zeelten snel leren. Dat wil zeggen dat ze zich niet snel laten vangen aan 2 x hetzelfde. Variëren met aas levert dan ook meestal beter resultaat op (zie ook topic : erwten) Als je sterk varieert dan vang je zeelt ook aan 2 maden 2 casters of een combinatie daarvan.
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• fiedeliedel
        Banned
        • 15-03-2004
        • 122

Ik vis regelmatig specifiek op zeelt. Een van de beste aassoorten vindt ik dan mini-boilies in maïs-smaak. Aangeboden aan een onderlijn lijn 18/00 aan een mini-hairtje. Voeren doe ik dan meestal met gekookte maïs die ik gezoet heb met super sweetener van Mondial.

Maar een mest-piertje doet zijn werk ook geweldig. Alleen heb ik dan wel meer kans op bijvangsten, zoals brasems en baarzen.

Op mini-boilies ook wel bijvangsten, maar dan meestal karpers of GROTE windes.

Reageer

Working...