Bolletje maden.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • witvis_tijs
    Komt net kijken
    • 21-04-2004
    • 71

Bolletje maden.

Vissers,

Met de vaste stok voer ik regelamtig maden bij. Met de match ging dit minder omdat de maden helemaal versprijdt kwamen te liggen, nu heb ik Madenklever van Sensas gekocht om balletjes maden op mijn stek te schieten bij het matchen. Nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met madenballetjes en hoe het beviel.
    Mijn 2e vraag is als je de maden voor een balletje in een bakje doet, zou je hier dan ook wat casters doorheen kunnen doen? of plakt dit dan niet goed?

Groeten Tijs!
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

Goeienavond,

De madenklever is evengoed voor casters als voor maden te gebruiken.

Zoals de naam al zegt kleeft dat spul nogal dus rol de bolletjes maden voordat je ze in de katapult stopt even door wat maismeel o.i.d anders blijven ze in je katapult plakken.
    Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• witvis_tijs
      Komt net kijken
      • 21-04-2004
      • 71

Net een uurtje of 2 wezen matchen...madenklever, niet zo makkelijk als ik had gehoopt.
      Hoe moet je dit eigenlijk gebruiken?
      Ik deed het gewoon op de maden en dane en beetje water eroverheen : vieze plakboel.

Van dat maismeel is een goed idee...thnx..

Groeten tijs

Reageer

• Cor Jagt
        Sportvisser
        • 02-03-2003
        • 600
        • Emmen

Doe eens net of je een gehaktbal draait met paneer eromheen.

Gewoon een balletje draaien in een bakje met een meelsoort naar keuze beetje schudden en er komt een laagje om het balletje.

Voor de wedstrijdvissers "je kunt het ook voor de wedstrijd klaarmaken, gewoon kwartiertje voor aanvang van de wedstrijd balletjes draaien en in een bakje doen.

Je kunt dan ook verschillende bolletjes maken
        mix van A casters en maden
        B maden en gekiemde hennep
        C verschillende maden (groot en klein, verschillende kleuren)
        D maden en geknipte wormen
        E verschillende graansoorten , stukjes maiskorrel
        F mix van alles
        G kiezelsteentje toevoegen voor gewicht bv. bij stroming ,grote diepte,
        grote afstand

Je ziet laat je eigen fantasie de loop en gewoon allerlei proberen

Alleen erom denken bij droge producten even met een plantenspuit nevelen
        wel opletten niet te veel

Je kunt het dan gaan gooien met een werppijp , gewoon met het handje ,de catapult of cuppen .

Wel droog bewaren bv. in de regen afdekken anders lost de klever op en heb je alles voor niets gedaan.
        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• witvis_tijs
          Komt net kijken
          • 21-04-2004
          • 71

Kan ik het dus wel in het begin van de sessie klaarmaken?
          Dat zou erg mooi zijn, kan je doorvissen en hoef je niet de dobber uit het oog te verliezen om zo'n balletje te gaan maken. Blijfen de balletjes dan wel een uur of 5 een balletje? (als ik ze droog en uit de zon bewaar?)
          Hoe vaak moet ik ze bij-nevelen met een plantenspuit?

Groeten Tijs

Reageer

• Cor Jagt
            Sportvisser
            • 02-03-2003
            • 600
            • Emmen

Alleen benevelen voordat je de klever toevoegd maar pasop niet teveel beetje experimenteren hoeveel je nevelt , bij maden is vaak voldoende dat ze zweten zoals je ze uit de koeling haalt met een deksel op de bak.

De klever lost namelijk op in water dus als je het na het bolletje draaien doet los je de klever weer op.

Je kunt ze zeker wel draaien aan het begin van de sessie wel droog bewaren anders word het een zooitje.
            Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

Working...