Witvis Boek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TicTacTies
    Komt net kijken
    • 17-10-2003
    • 74

Witvis Boek

Hoi Kenners bij uitstek,

Wellicht voor sommige (of vele) niet een interessante tpic, maar ik ben op zoek naar een goed boek over witvissen. Namen van Nico de Boer en ... Aben ben ik al tegengekomen op dit forum. Ik zoek dus een boek waar zeg maar alles in staat met betrekking tot het witvissen (techniek/montages/voer etc.) met de vaste stok. Kunnen jullie misschien wat raad/voorbeelden geven?

Ik hoor het graag..... :smoke: :hyper:

:heavy: :heavy:
    Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Is het niet een leuker idee om je boek zelf te maken met de tips waar jij wat aan hebt!
    Er is op het net genoeg te vinden wat in jou stijl past ,en met knippen en plakken doe je een hoop.
    Je past nog wat aan in word en klaar is jou boek sucses
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok

Reageer

• TicTacTies
      Komt net kijken
      • 17-10-2003
      • 74

Lolo,

Zoals ik al aangeef, ik ben een beginner en ik wordt meestal niet wijs van de antowwrden die de eckte kenners in dit forum geven. Plaatjes zijn dan een oplossing, kent niemand dan een boek?
      Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!

Reageer

• Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

Je zoekt een goed boek over witvissen.
        Dan moet je kijken naar de oudere boeken van Jan.Schreiner.
        Als je nog kan krijgen tenminste, heerlijke boeken waar je uren en dagen kan in lezen. Hij heeft ook een website, mischien kan je over die weg nog aan zijn boeken geraken, ook over het witvissen. Moet je zeker doen.
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Ja ik kan wel een boek en vat het niet vekeerd op ,maar wat dacht je van Robbie gaat vissen het is een boek voor kinderen .
          Maar geloof me menige ouder persoon kan van dat boek wat leren en is te koop in een goede hengelsportzaak.
          Daar staan alle beginselen van het vissen in ( basis)
          Sucses Gr lolo
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• Lex van den Ende
            Met enige kennis...
            • 23-01-2003
            • 402
            • Tilburg

Klopt helemaal Lolo,

Ik heb dat boek voor mijn zoontje gekocht. Hij is 7 jaar en wil graag mee met pap. Ik lees voor uit dat boek en hij snapt het meteen. Als ik het in mijn eigen woorden uitleg dan blijft hij vragen wat ik bedoel. Met dat boek niet. Er wordt heel duidelijk aangegeven hoe je een goede visbeurt begint, volhoudt en eindigt. Zeker ook voor de volwassen beginnende visser is het een aanrader, alleen is het natuurlijk wel heel kinderlijk geschreven.
            Groeten,

Lex.

Reageer

• Jans
              Toekomstig expert
              • 13-03-2004
              • 272
              • Drenthe

Dag TictacTies,

Ik heb hier een paar boeken voor m'n neus liggen, de eerste is van Jan Aben, titel: Van witvissen weten.
              Uitgegeven in 1993 Distributie Groothandelsdevisie Bruins, postbus 96 5830 AB Boxmeer.
              Met informatie over vaste stok, match, winckle picker, feeder en bolognese hengel.
              Tevens info over voeren, dobbers, lood enz.
              Goed boek voor de minder ervaren visser.

Het tweede boek heet, het hele jaar door vissen, door Nico de Boer en Kees Ketting.
              Uitgegeven in 1988 ISBN nummer 90 274 1963 9.
              Uitgegeven door uitgeverij het spectrum bv
              Postbus 2073 3500 GB Utrecht.
              Gaat over witvissen in het algemeen en een gedeelte speciaal over wedstrijdvissen.

Het derde boek is Elseviers grote boek voor de sportvisser onder redactie van Kees Ketting met bijdragen van verschillende mensen uit 1978.
              Is een beetje een verouderd boek maar toch interesant om te lezen (277 blz)
              Er is o.a. in te lezen hoe er in die tijd op stromend water werd gevoerd.
              Men neme een baksteen, knoop hierop aan beide zijden een stuk brood, en werp deze op je voerplek.

Het laatste boek heet thieme's hengel boek en stamt uitt het jaar 0 geloof ik, hierin wordt o.a. de beste hengel op de markt besproken (gemaakt van gespleten bamboe)

Wat techniek betreft zal je er niet veel wijzer van worden, maar het is leuk om te zien hoe er vroeger, zal jaren 50 of 60 geweest zijn, werd gevist.
              Het mooiste aan het boek zijn de mooie kleurenplaten van de diverse vissoorten en info over de leefwijze van de diverse vissoorten.

Ik weet niet of deze boeken nog te bestellen zijn maar mischien dat ze tweedehands nog wel te krijgen zijn.

[Gewijzigd door Jans op 07-02-04 at 01:30 AM]
              Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

Working...