Vraag..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • witvis_tijs
    Komt net kijken
    • 21-04-2004
    • 71

Vraag..

Vissers,

Ik vroeg me af hoe jullie denken over het voeren. Geven jullie de voorkeur om in het begin veel voer te brengen en de plaats dan uitvissen, of voeren jullie in het begin liever wat minder en dan geregeld wat bij?
    Bij het uitvissen bedoel ik ook geen maden of casters bijvoeren. En als jullie manier twee nemen, wat en hoevaak voer je dan bij?
    Ikzelf geef op de vijver de voorkeur aan minder voeren en dan bijvoeren, maar op groter water voer ik liever meer omdat erna uit te vissen.
    Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Groeten, Tijs
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

witvis_tijs

Ik begin met 10 dikke voerballen ten grote van een sinaasappel in het water te gooien. Daarna om de 10 a 15 minuten een klein bolletje visvoer licht aangeknepen in het water gooien. Dat is mijn tactiek. Echter er worden geen maden of casters in het visvoer gedaan, tijdens het vissen op witvis. Men zal de vis lokken en niet overvoeren. Echter als de vis goed bijt, dan het navoeren over een grotere tijdspanne uitspreiden. Andere vissers zullen waarschijnlijk wel een andere tactiek gebruiken.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

Reageer

• witvisserfrank
      Newbie
      • 19-04-2004
      • 39

He Witvis_thijs,

het makkelijkste is om aan het begin een paar ballen voer op je stek te gooien met een klein beetje made en casters erdoor en dan elke keer wat casters of pinkies erop te schieten/gooien. Wanner de vissen dan goed bijten kan je het aantal casters/pinkies verhogen en de tussentijd van schieten verkleinen.

Bijvoorbeeld:
      - wanneer je weinig vangt schiet je elke 15 min een paar caters/pinkies op je plek, op deze mannier komt er toch wat aas op je plek maar zal de vis niet snel verzadigd raken. Door het vallende aas zal de vissen in de buurt zich aangetrokken voelen en misschien gaan eten.
      - wanneer je regelmatig een vis vangt schiet je bv om de 10 min een halve cup casters op je plek, waardoor de vissen genoeg te eten krijgen en niet zullen door zwemmen op zoek naar meer eten.
      - wanneer je echt veel vis vangt schiet je na elke inzet een volle cup casters op je plek.

Wanneer je aan het begin van je sessie een bak voer vol met maden en casters in het water gooit en er maar een paar vissen op je plek zwemmen dan zullen deze zich tegoed doen aan al het aas in je voer maar zullen je haakaas niet pakken. Ik denk dus zo: je kan altijd nog bijvoeren maar wat je in het water gooit kan je niet meer terughalen.

je kan altijd meer vangen

Reageer

Working...