Woensdag veel brasem gevangen, maar ook ontieglijk veel brasems verspeelt. Oorzaak : het was zo druk daar beneden dat er zeer veel brasems aan het "lijnzwemmen" waren. Vreemd genoeg, toen ik besloot een meter naast mijn voerplek te gaan vissen kreeg ik geen beet meer. Terug op de voerplek was het weer afwisselend raak met vangen en verspelen. Zijn er vissers die dit verhaal bekend in de oren klinkt en belangrijker, doe je er iets aan ?? Ik ben op een gegeven moment overgestapt van haak 16 naar haak 12 maar het enige voordeel was dat ik de lijnzwemmers er minder vaak afschoten en dus gepikkeld aan de kant kwamen. Maar ik was eigenlijk op zoek naar de oplossing om lijnzwemmers te vermijden. Kan er iets met de diepte gedaan worden ???????? Of dient men als het werkelijk wemelt van de brasem te accepteren dat er ook veel lijnzwemmers zijn ??????
teveel brasem ?
Collapse
X
-
Hoi Mini,
Lijnzwemmers zijn eigenlijk niet te voorkomen. Voor of over je voerplek vissen wil nog wel eens helpen maar dat had je al geprobeerd en dat gaf geen beten meer, dus dan vervalt die optie. Je zou kunnen proberen om met een hele lange sleep te kunnen vissen en je hoofdlijn een stukje van je voerplek af te houden, maar dan loop je wel het risico dat je geen beten meer ziet.Groeten,
Lex. -
Wat ook wel eens wil helpen een hele lange onderlijn 120 tot 150 cm klein haakje 16 en op de onder lijn 2 kleinste loodjes die je er op kan zetten en je korf iets van je voerplek wegtrekken ik doe meestal als er veel voer op de plek al ligt een lege korf en probeer die methode uit meestal gaat het dan wel goed .
Succes
Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Vaste stok Mini? Ga dan eens 20-30 cm van de bodem af. Daar zal ongeveer de grens van je voerwolk zijn. Laatste loodje 30 cm van de haak en 1 made of caster aanprikken zodat het aas natuurlijk naar beneden dwarrelt.
Dat moet de oplossing zijn. Brasem eet niet per definitie alleen van de bodem zoals je wel weet.Reageer
-
Met de feeder is hier zo als aangegeven het beste een lange onderlijn.
Kan wel tot twee meter toe.
Zorgen dat je voer vrijwel meteen uit je korf is.
Dan ingooien en zo dra hij een paar seconden op de grond ligt een anderhalve meter inhalen.
Dan ligt het aas op de voerplek en de korf er naast.
Met de vaste stok denk ik dat er maar een mogelijkheid is.
Het is er zo druk dat ze tegen de lijn aan zwemmen dus vermoedelijk ook goed bijten.
In de haast en de drukte ziet de brasem de lijn over het hoofd.
Dus wat je normaal doet om te voorkomen dat de brasem je lijn ziet moet je nu juist niet doen.
Volgens mij als je hier een halve meter lijn gebruikt die goed zichtbaar is b.v. fel geel of fel groen heb je er minder last van.
Een verbordsbord zetten verboden tegen de lijn te zwemmen zal wel niet helpen denk ik.
Reageer
-
Pas maar op anders komt het CBR een vis examen doenOorspronkelijk geplaatst door pastoor
Met de feeder is hier zo als aangegeven het beste een lange onderlijn.
Kan wel tot twee meter toe.
Zorgen dat je voer vrijwel meteen uit je korf is.
Dan ingooien en zo dra hij een paar seconden op de grond ligt een anderhalve meter inhalen.
Dan ligt het aas op de voerplek en de korf er naast.
Een verbordsbord zetten verboden tegen de lijn te zwemmen zal wel niet helpen denk ik.
Uw wilt hier meer voer eten mag dat?
Inderdaad deze metode doe ik ook altijd bedankt voor het beter uitleggen
Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer