knippen van wormen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

knippen van wormen

Vissers wat ik me nou al een poos afvraag is het volgende.
    Hoeveel invloed kan het nou hebben om geknipte wormen door je voer te doen ik heb mijn eens laten vertellen dat sommige zeggen of ik win en vang veel of niet .
    En kan het nou ook veel uit maken.
    En nog belangrijker denk ik waneer cup je er bv een paar bij je voerplek ?
    Misschien is dat al een topic geweest, maar nieuwe ronden nieuwe kansen.
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok
  • Loek van Kersbergen
    Met enige kennis...
    • 03-01-2003
    • 289
    • Lekkerkerk

Lolo,
    eerlijk is eerlijk ik heb jouw 2e zin nou een keer of wat gelezen en ik moet zeggen ik snap er gaan moer van!!

Stel je vraag eens overnieuw , misschien kunnen we helpen of adviseren.

Groet, Loek
    MATCH VISSEN IS HET MOOIST

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo Lolo

ik heb eens 1o uur van te voren pieren in mijn voer geknipt na 10 uur was al het vocht uit de pieren in mijn voer getrokken en heb ik geen vis kunnen vangen
      gr Gerard

Reageer

• fiedeliedel
        Banned
        • 15-03-2004
        • 122

Ik heb gisteren een dag aan de IJssel gevist. Ik heb heb ongeveer een kilo mestpieren geknipt, maar niet allemaal tegelijk. Steeds een handje vol voor in de korf. Ik had 65 kilo brasem in 6 uurtjes vissen. Mijn vismaat die zelf geen pieren bij zich had kreeg bijna geen beet op een pier van mij. Hij had dan ook niet gevoerd met pieren. Hij ving wel vis op casters, wat toch nog goed was voor 30 kilo.

Reageer

• lolo
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Hoi, allemaal wat ik bedoel is het volgende,
          Normaal gesproken doe je wel eens wat geknipte wormen door het voer heen, als de vangst minder word of weet ik veel wat .
          Nou kan ik dus vissers die dus met een wedstrijd niks anders dan heel veel wormen door het voer heen knippen en zeggen zo van of ik vang op deze methode niks of ik vang heel veel (meestal wel veel)
          Wat de rest van het voer is? Een raadsel zal wel gewoon een standaard voer zijn
          Wat ik dus weten wil kan het echt op een wedstrijd nou zo veel uit maken om er veel piertjes door te doen.
          Sommige wedstrijdvissers zweren er bij .
          Het zou het wel een kostbaar plaatje zijn op elke keer bakken wormen mee te slepen :uh:
          Nou is mijn vraag wat vinden jullie daar nou van,en wanneer bepaal je nou op een wedstrijd van ik doe een handje pieren door mijn voerbal, of in de voerkorf. Ook hoeveel?

Sorry, voor taalopbouw maar ik ben nou eenmaal geen ster in de Nederlandse taal.
          Ik denk sneller vooruit dan ik kan typen en dat is erug lastig.
          Iedere gek heeft een gebrek
          Gr Johnny
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• Lex van den Ende
            Met enige kennis...
            • 23-01-2003
            • 402
            • Tilburg

Hoi Johnny,

Je taalgebruik geeft niets hoor.......als we het niet snappen dan vragen we er gewoon nog een keertje om.

Er zijn inderdaad wedstrijdvissers bij die alles op de pier gooien. Die vangen ook inderdaad of een hele beste bak vis of verrekte weinig. Ik wacht meestal af met pieren knippen totdat ik brasem op mijn stek heb. Ik begin er eigenlijk nooit mee. Met pieren is het namelijk of ze willen ze helemaal niet of je vangt je klem ermee.

Als ik aan het vissen ben en ik heb een paar brasems gevangen ga ik het eens met een pier proberen om er een aantal te vangen. Als ik er dan een stuk of 4 kort achter elkaar heb gevangen neem ik eerst een beetje voer apart en knip daar een handje pieren door. Dit voer ik dan bij en komen de brasems erop dan gaat door rest van het voer ook geknipte pieren. . Zo voorkom ik dat ik tijdens de wedstrijd alles meteen op de brasem gooi zonder te weten of die er ook zit. Ik kan ook gewoon terug naar mijn "gewone" voer zonder pieren als de brasems er niet van harte op komen. Ik gebruik daar inderdaad geen ander voer voor.

De hoeveelheid is een beetje aanvoelen. Je moet een beetje de inschatting kunnen maken hoeveel erdoor moet. Mijn ervaring is wel met pieren dat je eerder te weinig hebt dan teveel. Als er veel brasems op je stek zitten dan is een kilo pieren op twee kilo voer echt niet te gek.....

Het kan dus tijdens een wedstrijd het verschil maken. maar vergeet niet....eenmaal op de pieren gegokt dan is er geen weg terug!!! Enige voorzichtigheid is dus wel geboden.

[Gewijzigd door Lex van den Ende op 06-16-04 at 07:50 PM]
            Groeten,

Lex.

Reageer

• lolo
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Jongens Thanks ik ben toch een stukje wijzer geworden ,en ik ga het ook zeker proberen .
              Ik zou toch ook eens meer dan 20 kilo moeten kunnen vangen
              Gr Johnny
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• robertd
                Newbie
                • 04-12-2003
                • 20

Lex, bedoel je een kilo of een liter pieren? Een kilo lijkt me erg veel op 2 kilo droog, toch?

Reageer

• Lex van den Ende
                  Met enige kennis...
                  • 23-01-2003
                  • 402
                  • Tilburg

ik bedoel een kilo robert........Het lijkt inderdaad erg veel en dat is het ook. Maar denk er eens aan hoeveel die platte jongens opvreten. Bedenk dan dat er een stuk of 20 op je stek liggen............
                  Groeten,

Lex.

Reageer

• lolo
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

Pff denk dat me schuur maar ga ombouwen tot viszaak -)
                    Groetjes
                    Johnny

Match
                    Feeder
                    Stok

Reageer

Working...