Gisteren ben ik om muggenlarven geweest met de bedoeling om vcandaag te gaan vissen maar doordat er iets is tussengekomen zal het dus morgen worden.Bij kontrole van de muggenlarven blijkt nu dat die bijna allemaal aan elkaar kleven.Dus mijn vraag is nu naar de toekomst gericht:Wat kan ik doen om mijn muggenlarven optimaal te houden.
Hoe muggenlarven bewaren?
Collapse
X
-
Dat je Muggenlarven aan elkaar kleven is geen enkel probleem zolang je ze maar koel bewaart (best in de ijskast) in krantepapier, op deze manier kun je de muggenlarven tot ongeveer een week in leven houden.
het enige dat je moet doen is 's morgens voor de wedstrijd je muggenlarven in droge leem zetten zodat ze niet meer aan elkaar plakken en dan terug in het krantepapier en dan juist voor je vertrekt gewoon in leem zetten.Groeten van Kantvisser
Bart Van Peborgh
Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
Koning 2004
http://mokabe.be -
Als je (dure) muggenlarven hebt gekocht maar ze door omstandigheden niet meer gaat gebruiken, kan je ze toch nog bewaren voor een volgende keer door ze in droge leem te zetten (los woelen) en ze in te vriezen. De dode muggenlarve is dan een volgende keer door je voer te gebruiken.Reageer
-
hallo,
heb ook nog een tip,in plaats van ze in droge leem te zetten en ze in te vriezen
zet ze in de polenta,als je ze daarna laat ontdooien komen ze beter los als
in droge leem,als je vers op leem in de vriezer zet en laat ontdooien heb je
meestal een smurrie,en dat ziet er niet best uit :~
groet, Lode
-------------------------
als ze me zoeken ben ik snoeken.Reageer
-
Ook ik heb nog een tip: je pure muggenlarven gewoon invriezen. Ze uitstrijken over je zakje dat ze ongeveer een halve cm dik is. Voor je gaat vissen haal je die er uit, en tegen dat je aan het water bent, zijn ze lichtjes gedooid, en makkelijk los te wrijven in het voer...Reageer
-
Ik kocht vroeger altijd dikke muggelarven voor aan de haak omdat wij geen voeder mogen gebruiken in de vijver waar ik vis met de club,had er altijd nog zeker de helft van over en moest ze dus altijd weggooien.
nu heb ik die syntetishe muggelarven gekocht van powerbait en die werken zelfs nog beter en zijn dikker en je kan met 1 larve wel 5 a 6 vissen vangen zonder problemen.eens gedaan met vissen potje dicht en goed voor de volgende keer met 1 potje vis je bijna 1 seizoen dus 8 € ipv 20 x 1€
groetjes Scoozy.
http://www.danasoft.com/vipersig.jpgReageer
-
Klopt je kan met kunstmatige muggenlarven vissen, je zal er wel vis mee vangen, dat klopt, maar de echte ver de vase is niet te versmaden voor de echte voornvisser.
ook dikke brasem laat zich verleiden om de kunst ver de vase te pakken.
www.pa3gju.nl
Beste groeten.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer