Kopvoorn/winde in de IJssel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • HPayne
    Newbie

• 08-08-2008
    • 2
    • Nunspeet

Kopvoorn/winde in de IJssel

Vandaag wezen vissen bij de spoorbrug van Zwolle. Was ongeveer een half uur bezig toen ik een aanbeet kreeg op mn blinkertje. Kon de vis niet helemaal thuisbrengen, mn eerste gedachte was een winde.
    Nu ik de foto's van beide vissen op internet vergelijk lijkt het meer op kopvoorn.
    Helaas heb ik er geen foto van, maar hij was toch zeker richting de 50 cm.

Zou dit kunnen? nu ik lees dat die eigenlijk alleen maar voorkomt in limburg. In de ardennen heb ik deze vis namelijk ook gevangen, en het lijkt er verdacht veel op.
    Aangepast door HPayne; 08-08-2008, 02:30.
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

Hoi HPAYNE,

Kan best een kopvoorn geweest zijn, hoor?! Af en toe worden ze ook wel bij ons in de Regge gevangen. (Meestal in het 'schuimende water' na een stuw.) Ik herken ze het best aan hun bolle vinnen en grovere schubbenkleed. Het mooist is 't als je in één sessie voorn, winde en kopvoorn vangt. (Dat is bij mij maar twee keer voorgekomen.)
    Laat je niets wijsmaken over dat deze soort alleen in Limburg voorkomt. Omdat het water in onze buurt schoon genoeg is voor de barbeel, zal ook de kopvoorn zeker meeliften.
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Reageer

• Nelis
      vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
      • 92
      • Duiven

Kan absoluut een kopvoorn geweest zijn, had er gister toevallig ook 1 in de ijssel bij arnhem, met een blokje kaas alleen.
      Ik herken de vis aan de grote roofbek die hij heeft.
      beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• robbin
        Newbie

• 30-01-2008
        • 32
        • oldebroek

ik heb ook ( een maand of 4 gelede) tussen kampen en zwolle ook 2 vissen gevange waarvan ik niet kan zeggen of ze kopvoorn of winde zijn (vis 2 wel een kopvoorn denk ik )
        kan iemand mij dat zeggen?

link vis 1:

link vis 2:

Aangepast door robbin; 13-08-2008, 20:22.
        life is a game, fishing is serious

Reageer

• HPayne
          Newbie

• 08-08-2008
          • 2
          • Nunspeet

Ze lijken wel op windes hoor. De vis die ik daar ving was toch echt anders, dus wel een kopvoorn.
          Maargoed toch leuk om te horen dat er andere mensen zijn die ze ook vangen.

Reageer

• robbin
            Newbie

• 30-01-2008
            • 32
            • oldebroek

jammer :P kan ik me vismaat helaas niet jaloers maken
            life is a game, fishing is serious

Reageer

• Joey
              Witvisser en Roofvisser
              • 16-05-2006
              • 122
              • Breda

Kopvoorn komt niet alleen in Limburg voor hoor. Ze zijn in de Mark bij Breda (Noord-Brabant) ook al meerdere keren gevangen. Helaas (nog) niet door mij.
              www.beekvissers.web-log.nl

Reageer

Working...