vaste hengeldeel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vende064
    Newbie
    • 04-04-2004
    • 3

vaste hengeldeel

Vandag pech gehad met mijn nieuwe shimano-hengel 13.mtr. Tweede en derde deel zijn niet meer los te krijgen.
    Zijn er vrienden onder u met een gelijke pech en wat zou ik kunnen proberen beide delen los te krijgen?

Graag spoedig een oplossing, anders kan ik niet vissen!!!!!!!
  • Daanos
    Newbie
    • 30-05-2004
    • 14

weet niet of het helpt maar kan zijn dat het materiaal iets uitzet als het warm wordt meschien als het wat koeler is vanavond komt het gemakelijk los
    meschien helpt dit
    groeten,

Daan van Oossanen
    Den Haag

Reageer

• Lex van den Ende
      Met enige kennis...
      • 23-01-2003
      • 402
      • Tilburg

Hoi,

De beste manier om dit los te krijgen moet je met drie mensen zijn. twee man pakken de uiteinden beet en trekken een klein beetje. Niet als een gek staan trekken maar een klein beetje spanning is al voldoende. De 3e gaat draaien bij de sluiting die niet meer los komt. Heel rustig kleine circeltjes draaien. Het kan ff duren maar het komt los. Meestal is het binnen een paar minuutjes gedaan, maar het kan ook een kwartiertje duren. Blijf rustig en ga niet te hard trekken aan de delen.

Ga niet als een gek trekken of delen tegen elkaars richting indraaien want de kans op breuk is dan heel groot.
      Groeten,

Lex.

Reageer

• minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

Dan is dat probleem opgelost. Nou het mijne nog, dat ik dan graag de titel meegeef "van topelastiek naar tobelastiek". Wat wil het geval :

Gisteren goed zitten vangen en natuurlijk weer te lang met dezelfde elastiek doorgevist. Toen kwam er een "groene jongen" (in de volksmond ook wel zeelt genoemd) en op onverklaarbare reden neemt die heel het zaakje VOOR de connector mee waarbij de ZEKERING in mijn tweede deel op de een of andere manier losgeschoten is. (ik dacht eerst dat mijn hengel brak, zo'n knal) Resultaat : topelastiek van het tweede deel naar het eerste deel geschoten en daar zit deze elastiek dan, ongrijpbaar voor zelfs mijn poezelige kantoorhandjes.
        Hoe krijg je in Godesnaam een elastiek waar je niet bij kunt uit je top, waar het dunste gedeelte slechts 1,2 mm inwendig is en aan de andere kant nauwelijks één centimeter. Wie redt mij, of ben ik gewoon een top van 25 euro kwijt !!???
        Enne doordouwen met de geleider waarmee je normaal je elastiek zet is geen optie. Dat lukt dus echt niet.

Degene die mij hiermee verder helpt zal ik dichterlijk belonen, en de wat meer ingewijden op dit forum weten wel wat er dan gaat komen !!!!!

As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Rob van Halteren
          Waslijnwerper
          • 03-04-2003
          • 192
          • Den Haag

ehm.zo'n bungsleutel van preston.krijg je het daar niet mee te pakken.???.of met een lange haaknaald zoals grootmoeders die vroeger gebruikten???.

kweenie.tis maar een idee.mischien heb je er wat aan!!!

of deze....een flinke hoeveelheid slaolie in de top gieten.ff laten staan zodat het er tussen kan trekken.en daarna voorzichtig gaan tikken op een zacht maar stevig iets met de dikke kant...vertikaal

ik heb ooit op deze manier een topje losgekregen wat anders nooit meer los was gekomen

[Gewijzigd door Rob van Halteren op 06-01-04 at 07:50 PM]
          M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

Wat is een bungsleutel Rob ???? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Rob van Halteren
              Waslijnwerper
              • 03-04-2003
              • 192
              • Den Haag

een sleutel om je bung mee te plaatsen of te verwijderen mini, zie het als een grote haaknaald
              M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• Cor Jagt
                Sportvisser
                • 02-03-2003
                • 600
                • Emmen

Probeer eens een lasdraad op de kop te tikken , bij wijze van spreken dan he .
                Of een staafje uit de modelbouw , maar pas op met douwen als je elastiek tussen
                de wand en de staaf komt krijg je spanning van binnenuit en dat resulteerd in een
                scheur in de lengte van je top.
                Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• pastoor
                  ...

• 02-02-2003
                  • 1118
                  • Drongelen

Ik denk dat Cor wel is gelijk kan hebben.

Er is lasdraad RVS in 0,4mm 0,6mm 0,8mm 1,0mm enz.
                  Die is ontzettend stug en zou best is de oplossing zijn.
                  Zelf gebruik ik die om ankertjes voor de voerkorf te maken.

Reageer

Working...