Hbtje, goeide vraag!!! Ik kijk ook gewoon naar de top, er staat geen aanduiding bij.... of is dat bij elke feeder standaard bepaalt met de kleur??
feederen op ijssel
Collapse
X
-
-
Ik weet niet of je van onderstaande tabel uit mag gaan maar volgens mij heb je een richtlijn.
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de feederhengels en of het glas of carbon toppen zijn.
Ik weet niet hoe je het exact kan bepalen, Kosmozz misschien?
Picker/light feeder toppen=1 tot 2 ounce
Medium/heavy feeder toppen=1.5 tot 3 ounce
Heavy feeder toppen van 2 tot 4 ounce
[Gewijzigd door Rinko op 07-08-06 at 11:39 AM]Reageer
-
Shimano heeft het er gewoon op staan.
Wat Rinko zegt klopt wel ongeveer. Extra heavy feeder is dan 3-5 oz. Als je de actie van je hengel weet en je krijgt er 3 toppen bij dan weet je welke actie bij welke top hoort. Als je losse toppen koopt waar niets op staat dan is het lastiger.
Misschien kun je het wel meten door een gewichtje aan je top te hangen. Wanneer deze 90 graden buigt dan is dat je actie. Ik weet niet of dit klopt, maar dit is wel de methode voor het bepalen van de actie van karperhengels. Misschien weet Tester wel of dit klopt of niet.Carpe DiemReageer
-
Als je maar uit gaat van een gewichtje van 28,3 gr Als dat je top in een hoek van 90 graden trekt /glas of carbon \dan heb je een top van een ounce Dus wat voor top maakt niet uit hang er maar lood aan dan zie je het vanzelf 56,6 gr is dan 2 ounce, het wijst zich zelfOorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
Shimano heeft het er gewoon op staan.
Wat Rinko zegt klopt wel ongeveer. Extra heavy feeder is dan 3-5 oz. Als je de actie van je hengel weet en je krijgt er 3 toppen bij dan weet je welke actie bij welke top hoort. Als je losse toppen koopt waar niets op staat dan is het lastiger.
Misschien kun je het wel meten door een gewichtje aan je top te hangen. Wanneer deze 90 graden buigt dan is dat je actie. Ik weet niet of dit klopt, maar dit is wel de methode voor het bepalen van de actie van karperhengels. Misschien weet Tester wel of dit klopt of niet.
gr/Jan de visser
Groeten van Jan de visserReageer
-
Kosmozz, en andere ijsselkenners
vis(sen) jij/jullie vaak in de volle stroom in de ijssel of juist tussen de kribben?
Ik heb het idee dat ik tussen de kribben toch wat sneller vast kom te zitten en de bodem wat zachter is, waar ik zit kan ik eigenlijk geen mooi vlak stukje uitpeilen zonder dat ik vast kom te zitten, maar als ik dan meer in de stroom vis drift de korf tegen het talud aan van de krib en heb een wat vlakker en hardere ondergrond en is het vanzelfsprekend ook dieper maar heb ik wel zwaardere korfen nodig, maar wat is volgens jullie een betere plek? (ik zit/vis met de stroom mee)
Reageer
-
He die Rinko,
Als het kan vis ik zoveel mogelijk tussen/iets voorbij de kribben, tegen de stroomnaad aan dus, want daar kan ik het lichtst vissen (50 gram lege korf). Ik ken een paar plekken waar ik zo goed als niet vast zit. Ik hoef de vis daar ook niet verder te zoeken. Aanbeten zat!
Ik vis ook wel op plekken waar geen kribben zijn en dan vis ik op 20-30 meter. 80-90 gram blijft dan redelijk liggen. Op die plekken kun je met een 50 grams korf 10-15 meter uit de kant vissen, daar vang je ze ook. Op deze plekken zit de vis tot kort onder de kant heb ik het idee.
Ik concentreer me eigenlijk alleen maar op het stuk vanaf Zalk tot aan het eind van de ijssel voorbij Kampen. De ijssel ziet daar er anders uit, er zijn daar veel minder kribben. In ieder geval zou ik gewoon wat verschillende kribben uitproberen, want er zijn er best te vinden die schoon zijn.
Midden in de stroom kan ik niet vissen. Daar heb ik de spullen niet voor. Ik kan daar dus verder niets over zeggen. TIP heeft daar denk ik het meeste ervaring mee. Misschien kan hij je een tip geven
Hoe vist je nieuwe hengel trouwens?
[Gewijzigd door Kosmozz op 07-10-06 at 10:46 PM]Carpe DiemReageer
-
thanks!
Ja, een super hengeltje, een mooie strakke stok in de verste verte niet te vergelijken met mijn jvs eurofeeder, maar goed nu kun je een medium/heavy toch al niet vergelijken met een heavy.
zelfs korven van rond de 100 gram gooi je met gemak een eind weg, je moet je gewoon in houden anders zit je zo in het midden van de ijssel
Ik zal eens wat andere kribben proberen het stikt er van bij Zwolle brug a-28.Reageer
-
Ik kom vaak vast te zitten als ik met feeder tussen de kribben vis. Best vervelend om op een dag 3 korven kwijt te raken. Daarom vis ik nu liever in de zandgatenh langs de ijssel. Daar zit ook genoeg vis en minder kans op vastzitten. Op de ijssel zelf vis ik nu nog alleen met een dobberhengel of met spinhengel op roofblei. Weet iemand plekken op de ijssel waar vastzitten van voerkorven niet of nauwelijks voorkomt.Reageer
-
Check de binnenbochten, want daar zet het zand zich af. Achteraan de ijssel, voorbij de MBI betonfabriek zit je ook zeer weinig vast. Daar aan de overkant bij de nieuwe ijsselbrug zijn ook zandbanken tussen de kribben.
Carpe DiemReageer
-
Is er ook iemand die op het stuk tussen zwolle en zalk barbeel heeft gevangen??? IK weet dat ze op de ijssel zeker zitten maar wil graag wat meer weten over barbeel op specifiek dit stuk.
Wie heeft er enige ervaring met deze super vis??Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer