Gisteravond ben ik nog een paar uurtjes met de vaste stok geweest en aanvankelijk viel het door de harde wind (tegengesteld aan de stroomrichting) erg tegen. Gevoerd met casters en maiskorrels door het voer en een minimale hoeveelheid maden omdat dit het vangen van brasem weleens tegenwerkt op dit water. Na 1,5 uur vissen nog maar 2 voorns en een bliekje gevangen. Aangezien de wind steeds sterker werd, en de beten ook zeker niet beter, ben ik in plaats van een meter of 9 uit de kant (ongeveer het midden) naar 2-3 meter uit het kantje gegaan. Enkel een paar kleine bolletjes lokvoer en voor de rest telkens maden los bijvoeren. Dit werkte perfect en leverde zo op 1,5 uur zo'n 30 leuke blank- en rietvoorns op (zelfs tot boven de 30 cm). Omdat naar mijn mening dit verder uit de kant moeilijker is (diepte en gericht aas bijvoeren) en omdat ik liever op de bodem wil blijven vissen (vanwege brasem) wil ik eigenlijk zoveel mogelijk los aas (maden/casters) voeren, zonder teveel lokvoer te blijven aanvoeren tegen het verzadigen, wat wel snel op de bodem terecht komt. Ik weet dat vers de vase wel enkel in leem gebracht wordt, maar kan dit bij maden en casters ook? Of kan dan beter een ander middels gebruikt worden?
Groeten,
Coarse Fishing
Groeten,
Coarse Fishing

Reageer