topsets

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

topsets

Ik heb bij mijn vaste stok een topset met elastiek bijgekocht en bij de andere een versneden top in laten zetten. Aangezien ik nooit op een put (waar elastiek niet is toegestaan) vis en enkel met elastiek, wil ik de andere dus ook elastiek zetten. Nou gebruik ik op dit moment elastiek van 1mm (latex, tussen elastiek 5 en 6) en vraag me af wat het best is om in de andere te zetten. Ofwel dezelfde elastiek waarbij de topset klaargemaakt kan worden enkel met ander tuig ofwel zwaardere elastiek. Ik vis op dit moment geen wedstrijden (wil wel af en toe eens een wedstrijdje mee gaan doen) dus nu ook niet de noodzaak om bijvoorbeeld 3 topsets met dezelfde elastiek te hebben en andere tuigjes en nog 3 topsets met zwaardere elastiek (van dezelfde diameter).

Wie kan me een goed advies geven?

Groeten,
    Coarse Fishing
  • Lex van den Ende
    Met enige kennis...
    • 23-01-2003
    • 402
    • Tilburg

Hoi Dennis,

Ik heb zelf 4 topsets bij mijn hengel. Ik heb altijd in 2 setjes dezelfde elastiek. Dan heb ik er ook nog 6 losse toppen bij waar ik elke keer in twee toppen dezelfde elastiek heb zitten. Op deze manier kan ik dus altijd de elastiek pakken die ik nodig heb. In totaal heb ik dus 10 toppen , met 5 verschillende diameters elastiek. Zo kan ik alle kanten uit.

Als ik twee topsets zou hebben dan zou ik in alle twee dezelfde elastiek zetten. Als ik dan een wedstrijd moet vissen waarbij ik ander elastiek nodig heb dan wissel je de hele elastiek. Maar wel zo dat je twee dezelfde hebt.
    Groeten,

Lex.

Reageer

• minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

Goedemorgen Lex, is er in Tilburg nog wel elastiek te koop !!!
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Lex van den Ende
        Met enige kennis...
        • 23-01-2003
        • 402
        • Tilburg

Probeer het te krijgen Mini.........en nders heb ik nog wel wat liggen.

[Gewijzigd door Lex van den Ende op 05-18-04 at 10:26 PM]
        Groeten,

Lex.

Reageer

• minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

Nou dat treft, net nog een rolletje gekocht van Sensas (long life pure Latex) Vroeger verkocht Sensas gekleurde elastiek en tegenwoordig is het allemaal (nou niet allemaal) naturel. Ik verbaas me er wel over dat toen ik voor dat rek elastieken stond dat er nergens meer trekkracht op staat. Vroeger was dat wel. Weet iemand waarom dat (niet meer) is ?? Er staat nu alleen nog maar dikte op het klosje vermeld en hoe weet de visser nu welke dikte hij moet hebben. Ik heb me laten wijsmaken (een beetje verkeerde woordkeuze, want ik wordt altijd zeer correct geholpen in deze hengelsportzaak) dat ik voor maximaal 12-honderste die ik eraan knoop een elastiek van 1 mm moet nemen. Maar een trekkrachtvergelijk elastiek-nylon kan ik niet meer maken. Vreemd toch !!!???
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

Working...