Heb me onlangs een minicupje gekocht. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu vraag ik me af wat nu het beste is om maden naar de voerplek te brengen: het cupje of de schietlap (catapult). En zijn er onder jullie die al geprobeerd hebben te voeren met een cup???
c-cup
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Het ligt een beetje aan wat je wilt. Met een voercup aas brengen recht onder de hengeltop, of met een katapult je aas verspreiden over je voerplaats.
Vis je recht onder de top dan is een cup effectiever omdat je dan je aas concentreerd op de plek waar ook je haak komt te liggen/staan. De vis gaat hier "dringen' om ook een hap te verorberen. Wanneer de vis schraal aanwezig is ben je met deze techniek overigens het beste af. Je wilt die ene vis die er rondzwemt gericht naar je haak brengen en niet laten rondzwemmen met het risico dat hij zijn intresse verliest en verder zwemt.
Vis je om je top heen (zoeken) dan is het gebruik van een katapult effectiever. Hier gaat de vis actief azen, op zoek naar een lekker hapje. Is de vis ruim aanwezig dan is dit een goede optie. Je verspreid de vis op je stek en kan van het centrum tot aan de rand van je voer/aas plek vis zoeken.Reageer
-
Hallo,
Toevallig vanmiddag wezen vissen en de voercup erg vermist.
Zat op 13m te vissen en kreeg de vis mooi aan de praat, totdat ik probeerde maden bij te schieten.
Doordat de straffe wind recht van voren kwam kreeg ik met de katapult en werppijp de maden niet op de voerplek zodat de vis zich overal bevond behalve op de voerplek.
Des te harder ik gooide of schoot, des te dichter de maden voor m'n voeten belanden en over een des te groter oppervlak ze zich verspreidden.
Dus de voercup is dus niet alleen handig voor het erg precies voeren maar ook voor als je de maden niet meer op je voerplek kan krijgen.Er is altijd iemand die nog minder vangt.Reageer
-
Juist, Arron.
Het is idd verboden om katapult te gebruiken in Nederland.
Maar ik heb toch 1'tje in mijn viskist liggen #) #)
. Op sommige wedstrijden is het gebruik op eigen risico (dus niet verboden) en dan is het handig. De katapult heb ik voor het geval dat ik mijn maden/pinkies niet meer lekker kan werpen op 11 of 13 meter, dan pak ik stiekempjes mijn katapult 
Het is maar een kleine katapult (tot 20 meter schietafstand) en dat lijkt me legaal.
Geen echte moordwapen

Ben van plan binnenkort een cupje aan mijn hengeltop te bouwen. Is veel makkelijker bij moeilijke visserij zoals Theo heeft verteld.Reageer
-
De katupult is inderdaad verboden, maar alles wat verboden is is leuk.....haha...heb nu een tonnentje onder de nek van mijn hond gebonden, die zwemt naar mijn visplaats, doet het tonnentje open, en de maden vallen op de goede plaats in het water. Nu maar hopen dat ze het honden tonnentje ook niet gaan verbieden......nu jullie weer.
araplu:
araplu:
araplu:
www.pa3gju.nl
Beste groeten.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer