Totaal gewicht voerkorf + voer

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

Totaal gewicht voerkorf + voer

Vandaag liep ik in een hengelsportzaak wat rond te neuzen en vond ik een lekkere grote voerkorf (gaas) waarmee
    het mogelijk is om snel veel voer op de visplaats te krijgen aan het begin van de vissessie. Dus maar meegenomen met de gedachte dit zo snel mogelijk eens te gaan proberen.

Nou ben ik eens wat gaan rekenen en hieruit kwam voor beide 30-grams korven (de gewone en de nieuwe grote):

gewone korf: inhoud 36 cm3
    grote korf: 87 cm3

Omdat de inhoud dus 2,4 keer zoveel is als de gewone korf begint gewicht misschien ook wel een rol te spelen. Wat ik me daarom afvraag of iemand me het soortelijk gewicht kan geven van lokvoer (middelmatig zwaar) zodat ik het totale gewicht van korf en voer weet (en daarmee of mijn hengel dit wel trekt).

Groeten,
    Coarse Fishing
  • Breamhunter
    Newbie
    • 27-04-2004
    • 38

Dat is eigenlik niet te zeggen, want dat ligt er maar helemaal aan hoe vochtig je het voer maakt. Verder is het ene voer fijner als de andere, waardoor het ook zwaarder wordt. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit en gooi eerst een paar keer rustig. Je voelt of ziet dan wel of je hengel het aan kan.

Groeten en succes.

:heavy: Dé Visvangstsite van Nederland!! :heavy:

Beter een vis in de hand, dan 10 in het water!

Reageer

• † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

Ik zou zeggen als je in het bezit bent van een keukenweegschaal, weeg het dan eens af je korf plus het voer. Zo weet je toch wat het weegt en of je hengel het aankan.
      Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Cor Jagt
        Sportvisser
        • 02-03-2003
        • 600
        • Emmen

Je begint met bv. 1 kg droog voer voegt water toe tot het op punt staat (zoals je het wil hebben) dan weer wegen is nu bv. 1650 gram , je weet dan ook gelijk de hoeveelheid water die je toevoegd(1liter =1kg)

Je weegt 1 korf leeg , vult nu de korf je gaat nu weer wegen het verschil in gewicht is het gewicht dat in de korf gaat. bv 30 gram voer
        Als je dan de kleinste korf neemt 36cm3 en deelt die op de 87cm3 = ongeveer 2.4 die 2.4 maal het voer dat in de kleine korf gaat in dit geval 30 gr. je voergewicht in de grote korf word dan ongeveer 72,5 gram

Die 1650 gram deel je door de inhoud van de voerkorf en je weet het aantal korfen dat je kunt vullen met die 1650 gram , (dit is dus exstra gewicht zonder het gewicht van de korf en loodstrip) , maar om op het zelfde gewicht te komen zou betekenen dat je elke keer bij het vullen pcies het zelfde moet doen zelfde kracht bij het vullen ,zelfde toevoegsels (maden ,casters enz.).

Maar als je naar het maxium werpgewicht van de hengel toewerkt is het zeer verstandig om er naar toe te werken eerst bv. 3/4 van het gewicht dat je wil gooien je kan dan gelijk voelen aan de hengel of hij "lekker"blijft gooien .
        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Vissport
          Sportvisser
          • 07-01-2004
          • 756
          • Maasbracht

1 voerkorfje gemaakt van een zwart foto rolletje 40 gr.
          De inhoud is 10 gr.
          Dus werp je met 50 gr. heel simpel. heb ik eens nagewogen met een digitale weegschaal. je mag zelfs omhoog gaan naar 100 gr met een foto rolletje...de inhoud blijft 10 gr.
          www.pa3gju.nl
          Beste groeten.

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Veel voer brengen om snel een voerplek op te bouwen. Ik heb vorig jaar nog iemand gezien die een RedBull blikje aan een wartel hing en in razend tempo 10 keer dat blik met voer wegzette. Vervolgens stapte hij over op zijn standaard montage en ging vissen. Als je hengel het werpgewicht maar aankan is dit dus mogelijk. Je meot volgens mij wel eerst je angst dat je brokken maakt overwinnen. Ik weet nog dat mijn eerste worp met een 100 gram korf voledig de mist in ging omdat ik die angst had (en ik ben er nu nog steeds niet gerust op).

Reageer

• ome jos
              Banned
              • 12-05-2004
              • 20

hallo karel
              een foto rolletje als voerkorf
              niet gek ik ga het eens proberen
              bedankt hier heb ik wat aan

Reageer

• Lex van den Ende
                Met enige kennis...
                • 23-01-2003
                • 402
                • Tilburg

Hoi,

Het gewicht van je voer in de korf is afhankelijk van het soortelijk gewicht van het voer, en de hoeveelheid water die je aan je voer toevoegt. Je kunt hier een volume berekening op los laten maar dat kan ik niet.......... . Dus..............gewoon een keertje nawegen en je weet het.

Ik heb ons voer, van team visserslatijn, in een korf nagewogen en bij mij is het ongeveer 20 gram. In een middelgrote korf wel te verstaan. Ik gebruik drie verschillende maten korf. Ik kwam uit op ongeveer 15, 20, en 35 gram. Let er wel op dat je voer voor stromend water vaak wat natter is dan voor stilstaan water. Het gewicht wordt dan dus ook anders.

Dus doe wat ik gedaan heb, en je zult precies weten wat jou voertje weegt...........nawegen
                Groeten,

Lex.

Reageer

Working...