Bombetta

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thedge
    Komt net kijken
    • 18-02-2004
    • 64
    • Waalre

Bombetta

Beste medevissers,

Op tv heb ik onlangs een programma gezien waar men met zogenaamde bombetta's op forel vistte. Dit zijn snel of langzaam zinkende dobbers (zijn ook drijvende verkrijgbaar). Nu heb ik al meer verhalen gehoord over deze bombetta's, ze worden nog weinig gebruikt maar resultaat moet geweldig zijn.

Nu weet ik dat de forel geen witvis is, maar wellicht heeft toch iemand ervaring. Ik hoor het graagd.

grrr,

Thedge
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

Ik vis zelf wel eens met Sbirolino's. Is hetzelfde dacht ik. Ik heb er op forelvijvers altijd veel succes mee. Ik vis meestal met de zwevende exemplaren. Als aas gebruik ik powerbait, dat ik kneed in de vorm van een spinnerblad. Als je het dan inhaalt draait de powerbait net als een spinner, en das onweerstaanbaar voor die reservoir-vissen. Ook gebruik ik van die Spaghetti twisters. Lange slierten gummi die je zelf op maat kunt knippen en op de haak rijgen. Zorg er dan wel voor dat er een stukje uit steekt, zodat je een helicoptertje krijgt als je het binnenvist. En met maden wil het ook. Ook met maden moet je zorgen dan je aas ronddraait. Dus 1 op de steel en 1 in de bocht.

Succes

Reageer

• Pieter Pepping
      Frequent aanwezig
      • 11-08-2003
      • 206

Hoi,

Ik heb geen ervaring met bombeta's, maar er staat een stuk over in Het Visblad. Ik weet niet in hoeverre dit interessant is voor jou, gezien je naar ervaringen vraagt. Maar ik dacht evengoed, laat ik het even melden.

Fiedeliedel, een bombeta wordt ook wel sbirolino of bombarda genoemd, allemaal een en hetzelfde, dus je had het goed
      ---------------

Pieter

Reageer

• Thedge
        Komt net kijken
        • 18-02-2004
        • 64
        • Waalre

Ik heb er nu voor het eerst zelf mee gevist op een forelvijver. !2 grote zalmforellen is niet flauw, wel soms? Ik heb overigens gevist met een langzaam zinkend exemplaar. Paarnaast heb ik powerait gebruikt. Ik heb hiermee toch nog altijd de beste reaultaten benehaald (in vergelijking met bijvoorbeeld maden of wormen). het artikel in het genoemde Visblad heb ik gelezen. dat was voor mij ook aanleiding om het uit te gaan proberen

Reageer

• abramusbrama
          Komt net kijken
          • 24-04-2003
          • 93

Inderdaand, in het visblad stond een groot artikel met het vissen met bombetta's op het Oostvoornse meer. Lijkt me eigenlijk wel een goede manier van vissen.

Reageer

• Thedge
            Komt net kijken
            • 18-02-2004
            • 64
            • Waalre

Het vist echt geweldig. Afhankelijk van hoe snel je de lijn binnenhaalt kun je alle lagen van het water afvissen. Daarnaast kun je hem ook gewoon langzaam zinken waardoor je op de bodem kunt vissen. Het werpt geweldig en geen problemen met "nestjes"op de spoel of andere problemen met het tuig.

Reageer

Working...