brasemvisserij

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dave 29
    Newbie
    • 19-04-2004
    • 2

brasemvisserij

Hoi,

IK heb enkele vraagjes over de brasemvisserij.
    Het gaat om een grote vijver ( + diep ) met veelal grote brasem op.

Nu mijn vraag was :

Ik neem altijd een verhouding van 4 kg leem en ca 1kg voer plus 1liter amorce vers de vase ( max toegelaten ).
    Is dit goed ? moet ik dit nu op voorhand klaar maken zodat ik een dood voer krijg ?
    Hoelang op voorhand is dit ...? wat is de werkwijze om dit klaar te maken ( belangrijkste vraag ) daarmee bedoel ik dus de bevochtiging, het zeven, leem eerst apart dan voer bevochtigen, etc ....

Een andere vraag is dan weer :

Hoe voeg je best de smaak en geurstoffen toe ?

In het droog voor mengen ? op water (lauw water ) laten weken en daarmee uw voer en of leem bevochtigen ?

Bedankt voor jullie "eerlijk" antwoord
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

Koop gewoon een kant-en-klaar voertje in de winkel. Die voerders zijn best goed.
    En kosten maar 2 euri.

grtz, Abramusbrama

Reageer

• Visvangst
      • 31-07-2003
      • 39
      • Steenwijkerwold

Hoi Dave,

Ik vis zelf ook op een vijver op brasem met een feeder. Ik heb zeer goede ervaringen met van der Eynde voer. 1 deel BRX, 1 deel Feeder en een beetje brasem additive. Vergeet niet maden en sukjes pier door het voer te doen. Verder vang je met een combinatie van maden met een piertje meestal grotere brasem als alleen met maden. Ik vang met deze methode in ieder geval altijd brasem.

Succes!

Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
      (c) Rolo.

Reageer

• Lieuwe Tjerk
        Banned
        • 08-02-2003
        • 6

Oorspronkelijk geplaatst door Visvangst

Hoi Dave,

Ik vis zelf ook op een vijver op brasem met een feeder. Ik heb zeer goede ervaringen met van der Eynde voer. 1 deel BRX, 1 deel Feeder en een beetje brasem additive. Vergeet niet maden en sukjes pier door het voer te doen. Verder vang je met een combinatie van maden met een piertje meestal grotere brasem als alleen met maden. Ik vang met deze methode in ieder geval altijd brasem.

Succes!

Deze methode gebruik ik ook altijd, en werkt heel goed...check mijn profiel afbeelding, deze heb ik ook op die manier gevangen. http://www.xs4all.nl/~ettekees/Visva.../ltbrasem1.JPG

Reageer

• lode
          Frequent aanwezig
          • 22-02-2004
          • 195

Hallo Dave,

kijk is in dit forum bij lokvoer,daar is al gesproken over leem,staat uitgelegt
          hoe je leem moet aanmaken.

groet,Lode

Reageer

Working...