indeling onderlijnenbox
Collapse
X
-
2 spijkers op een plankje, haak aan de lijn, haak achter spijker met kop en de andere kant van het klosje draad om een 2e spijker leggen zodat je een lus kunt maken, 8 knoop (schuift niet) en draad net buiten lusje afkinippen. Deze laatste spijker knip je de kop af vanwege het gemak. Spijkers kun je net zo ver zetten als je wilt of meerdereReageer
-
onderlijnen opbergen
Gewoon op de wijze van VS-TV een rol isolatie evt gevuld met pvc pijp
Iedere rol een vaste lengte
Rode pin 14/00 oid aan lus of wartel
Rode pin aan haak bv 10
De handel in een afsluitbaar diepvrieszakje.
Langere 1m of meer stugge onderlijnen bang voor krinkels.
Een stuk deelbare pvc pijp Doorzagen en met bandjes 2 schanieren
Een stuk pvc pijp met 2 stukken isolatie op gewenste afstand.
Deelbaar eroverheen en in het foudraal.
Meer lijnen beplak de binnen zijde met isomateriaal!
Zo heeft ieder zijn methode.
(Je eigene zijn altijd de beste HI)
Tip van de week.
Plak een stuk meetlint aan je schepnet
Deze heb je altijd bij de hand, nietwaar!
PeterGReageer
-
Maak ze zelf ook,die onderlijnkistjes.
Van hardhout(Merantie en boven en onderzijde berkentriplex)en 3x met blanke lak aflakken.
Onderlijntjes worden op spijkertjes gezet op een lengte van 22cm.Kan ook langer of korter natuurlijk.
In een kant van het kistje kunnen in totaal 17 verschillende onderlijntjes geplaatst worden.
Op een spijkertje 10 onderlijntjes ,dat zijn er dus 170 in totaal maal 2.
340 onderlijntjes dus,dan kom ik het jaar wel mee door.
GR GINUS
Reageer
-
Ja, hoor gebruik z,n pierotti van SENSAS zelf in te stellen op welke lengte dan ook .
Zijn in een goede hengelsportzaak wel te koop.
Kost wel wat maar is het zeker wel waard.GR GINUS
Reageer
-
Als ik de onderlijnen zelf maak doe ik het op dezelfde manier als Jacob altijd goed.
2 spijkers op een plankje, haak aan de lijn, haak achter spijker met kop en de andere kant van het klosje draad om een 2e spijker leggen zodat je een lus kunt maken, 8 knoop (schuift niet) en draad net buiten lusje afkinippen. Deze laatste spijker knip je de kop af vanwege het gemak. Spijkers kun je net zo ver zetten als je wilt of meerdereMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Yep, met de pierotti van sensas. Gebruik ik al jaren, als je het eenmaal onder de knie hebt
gaat het verdomde snel. Vaak in het begin van het jaar gingen we een weekje weg.
Pierotti,pakjes haken en lijn mee. Weekje later 300 onderlijnen klaar!!Groeten,
Marc
TEAMSENSAS.NLReageer
-
waar om zoveeeeel onderlijnen
heb er en stuk of 20 en wat met vissen stuk gaat maak ik de dagen er na weer bij ,
zie het nut er niet echt van in om zoveel lijntjes op voorraad te hebben ze worden er op den duur niet beter van
maar dit is per persoon verschillendReageer
-
Maar ik heb er geen zin aan om telkens als ik een keer ben vissen geweest,om steeds nieuwe onderlijntjes te maken .
Maak er ook een kistje vol ,kan ik bijna een visseizoen verder voor de vaste stok.
Voor de feeder maak ik niet zo veel klaar, dat doe ik meestal een weekje voor tijd.GR GINUS
Reageer
-
Je hebt mijn kistjes ook al klaar zeker??Maar ik heb er geen zin aan om telkens als ik een keer ben vissen geweest,om steeds nieuwe onderlijntjes te maken .
Maak er ook een kistje vol ,kan ik bijna een visseizoen verder voor de vaste stok.
Voor de feeder maak ik niet zo veel klaar, dat doe ik meestal een weekje voor tijd.

Team Bobs hengelsport Prinz Royal
Team Attrafish NederlandReageer
-
Ik vis op vrij veel verschillende locaties en wateren. Van het pielen op baarsjes en voorns tot zware brasemvisserij op maas of kanaal. Ik wil daarbij op alles voorbereid zijn. Aangezien ik sowieso al bijna geen tijd heb, is het laatste wat ik wil gedurende het seizoen bezig zijn met het materiaal in orde maken. Dat moet gewoon klaar zijn! Daarnaast wissel ik voor elke wedstrijd mijn onderlijn. Als ik tijdens het vissen zelfs maar het gevoel krijg dat het haakje botter wordt, gaat er weer een nieuwe op!
De kwaliteit van de hedendaagse lijnen is zeer goed! Je kunt een onderlijn gerust een jaartje houden.(misschien zelfs langer). Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ze droog en donker bewaard!Groeten,
Marc
TEAMSENSAS.NLReageer
-
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer