weinig vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nak
    Newbie
    • 05-01-2004
    • 17
    • emmen

weinig vis

Ik vis wel eens in Delfzijl aan het eind van het oude eemskanaal, het water is nogal diep 4-5 m, en ik vis van een kade.
    Ik vang er niet echt veel (mischien is het water te diep), en voeren helpt ook niet veel.
    af en toe wat voorns is het enige wat ik daar vang.
    mijn vraag is hoe krijg ik de vis daar op de stek, specialer voer of zoiets.

groetjes Nak
  • rsintfeyth
    Newbie
    • 25-04-2004
    • 15

Ik ga meestal de avond voor ik ga vissen ga ik naar het water.
    Gooi ik daar een bol lokvoer in.
    En dat werkt vaak genoeg.

Reageer

• Gert Koops
      Fishing4/Rix H.Sport
      • 01-02-2002
      • 239
      • Schoonebeek

Hoi Nak,

Vang je er nooit veel of juist nu niet? Begrijp wel dat de vis nu de ondiepe gedeeltes opzoekt om te kunnen paaien. Pas na dit gedaan te hebben, zoeken ze de diepere gedeeltes weer op. Ook als we weer een hete zomer krijgen ( zoals vorig jaar) zal de vis de diepere gedeeltes weer opzoeken.

Als de vis er niet is, help supervoer ook niet. Wel is het verstandig om rekening te houden met de diepte. Ik weet niet of het water stroomt, en hoe hard, maar met een diepte van 4-5 meter moet je er wel voor zorgen dat je voer niet halverwege al uit elkaar valt. M.a.w. je moet je voer afstemmen aan de omstandigheden. Stroomt het water, en is je voer te licht, dan zal dit op de bodem terecht komen ver van de stek waar jij vist en zal je niet veel vangen. Je voer verzwaren is dan het advies, zodat je zeker weet dat het voer ook daar terecht komt waar je het graag wilt, namelijk op je visstek.
      Groetjes,

Gert.

Team Fishing4u/Rix Hengelsport

Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
      Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

Reageer

Working...