Gerrit maar wat wil je een uit delen ,of een telescoop.
wat is op dit moment een aardige schepnetsteel
Collapse
X
-
Van de week dus terug gegaan naar de hengelsportzaak en hun oordeel, "we hebben al heel wat van deze stelen verkocht en nog nooit breuk gehad"
Volgens hun zou het aan mij zelf liggen, want als carbon niet goed was zou deze compleet afknappen en niet zoals bij mij was gebeurd in de lengte knappen en dubbel vouwen.
conclussie: ze willen het nog een preston voorleggen en anders kan ik met korting een nieuw deel voor 20 euro krijgen.
(zou volgens hun normaal 36 euro kosten)
Nou denk het niet ze zorgen maar dat ik gratis een nieuw deel krijg en anders mogen ze het hele ding terug hebben.
Kijk als ik er op gestaan heb oid. dan hebben ze volledig gelijk maar dat is niet het geval, als ze zelf in de winkel aangeven dat ik hem flink mag testen en dat hij dan met een dikke voorn knapt dan lijkt me dat er toch iets fout zit in de steel en dan zul je je uiterste best moeten doen om het probleem kostenloos voor je klant op te lossen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Dat carbon is leuk uitgevonden maar zeer kwetsbaar, een tijdje gelden hadden we een vaste-stok wedstrijd en een collegavisser krijgt er een mooie platte aan en op het moment dat hij aansloeg knapt simpelweg de hengel die net een maand oud was. Hij er mee terug naar de winkelier maar kreeg niks vergoed om dezelfde kulreden als bij jou Gerrit. Die man van die hengel denkt trouwens dat de henegel de wedstrijd ervoor op de breukplek ergens tegenaan is gestoten waardoor dus uiteindelijk de hele boel knapte.
Mijn advies in deze neem niet een volcarbon schepnetsteel want dan blijf je dat probleem houden, ikzelf ben al ruim 5 jaar een tevreden Spro-gebruiker voor mijn schepnetsteel koste trouwens een flinke duit geld toendertijd maar heb er nu nog plezier van.
Reageer
-
IK heb net een Preston easynet van 3,60 meter gekocht.
Iemand ervaring met deze steel ?Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
IK vis al een paar jaar met een telescoop steel van ~2-2,5 meter en nooit geen problemen gehad.
Dus 3,6 meter vond ik eigenlijk wel genoeg !Groeten
Frank
-
Zelf gebruik ik ook ook meestal een zo kort mogelijk steel dus van de 4,7m gaat het laatste deel af en dan blijft ook ongeveer die lengte over.
Ik hoef niet zonodig de vis al te scheppen onder mijn top om er maar te zorgen dat elke vis in het schepnet verdwijnt.
Vooral dat gehannes met zo'n lange steel die je over je voet moet ballanceren vind ik maar waardeloos, dan af en toe maar een vis verspelen ik vis tenslotte voor mijn plezier en wil me dan niet in allerlei bochten moeten wringen om een vis te kunnen scheppen.
Als er een grote rietkraag of hoge wal/steiger aanwezig is moet je soms wel en dan is dat extra deel wel handig.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Ik heb het al wel een paar keer mee gemaakt dat het helemaal dicht lag voor mijn voeten met plompe bladeren tot een mtr of vier toe ,ik zal je vertellen dat je dan best wel gelukkig ben met een steellengte van 6mtr ,en wat Gerrit al op merkte inkorte kan altijd natuurlijk ,maar van een 3mtr maak je geen 6 mtr steelGroeten van Jan de visserReageer
-
Sensas Crocodile schepnetsteel van 5 mtr.
wat ik eerst wel vreemd vond is dat kleine stukje wat er bij zit
na gevraagd te hebben waar het voor was het volgende
dat kun je er af pakken tijdens het scheppen heb je een steeltje van een 25 cm werkt ook nogReageer
-
Dat kleine stukje zit ook op mijn shimano beastmaster schepnetsteel.Dat is door engelsen bedacht.Aaangezien het merendeel van de wedstrijden daar wordt gevist op karperputten.Haak je nu een mooie karper en vervolgens land je hem,dan kun je hem onthaken in je net.Dan wordt dat voorste stukje inclusief net eraf gehaald.Vervolgens steekt men het schepnet met karper en al in het leefnet,waarna hij in het leefnet terecht komt.Een behoorlijke karper beet pakken is nu eenmaal iets anders dan de doorsnee hollandse platte.Het is er puur voor om geen karper te laten ontsnappen.
Reageer
-
Dat heb ik bij mijn Preston ook !
Dat lijkt me best wel handig eigenlijk.Groeten
Frank
-
Reageer
-
Ik heb nu de nieuwe Super Crcodile van Sensas, echt super, strak en licht alleen de prijs is 120 euroMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer