Vissen met vaste hengel op stromend water.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Vissen met vaste hengel op stromend water.

Forum/Visvrienden.

Ik heb afgelopen woensdag een wedstrijd gevist, met de vaste hengel in de Vecht gevist bij Maarssen .
    Vlak bij een sluis naar het Amsterdams Rijnkanaal.
    Het stroomde, toch vrij behoorlijk. Ik viste met een dobber van 1.00 gr Peervormig, met 10/00 lijn.
    Al vrij snel , net tegen de bodem aan , ving ik een paar brasems en een baars.
    Daarna nog een Brasem erbij gevangen.
    Door de stroming en het vele vuil. (takken) wat op mijn plek lag, was het bijna ondoenlijk, om goed te kunnen vissen. Degenen die met de feeder visten, hadden toch redelijk wat vis.
    Aangezien ik alleen vaste hengels bij mij had, daar vis ik op die locatie altijd mee.
    Maar nu door de stroming , wat anders nooit zo erg is, en het vele vuil, heb ik in 5 uur tijds wel 12 onderlijnen verspeeld.
    Wat is volgens jullie een goede manier om in matige stroming en met veel takken en vuil op de bodem, toch behoorlijk te kunnen vissen.

Gerard Elsing
    Groeten van Gerard Elsing
  • Theo de Kreij (van Berner

Als je de vis perse op de bodem moet zoeken in plaats van er boven, word het lastig. Je haakt het vuil meestal aan doordat je door de stroming gaat driften. Het lood groeperen, je haak recht onder de top laten zakken om vervolgens de dobber tegen te houden in plaats van mee te laten driften geeft je dan de minste kans op vuil aan de haak, tenzij het er tegenop stroomt. Wellicht gaat dat beter wanneer je een stroomdobber gebruikt, een bolvormig drijflichaam of een vlagdobber.
    Maar wat je probeert, het zal niet meevallen.

Reageer

Working...