Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Merk is niet zo belangrijk Billy. Wel belangrijk is dat de hoepels in het net niet minder dan 40 cm doorsnee hebben zodat de vis vrij kan gaan zwemmen. In de Zoetermeerse wateren volstaat een net van 3, 3,5 of 4 meter lengte. Iets korter kan ook wel, maar dan moet je wanneer je naar een hoge wal of een rivier gaat toch weer een 4 meter net er bij hebben. Tja, dan kan je er maar beter direct 1 kopen van 4 meter. Daar doe je jaren mee en kan je overal gebruiken. Vraag wel of het net makkelijk droogt of lang nat blijft. Dat scheelt in het stinken van het net. Bij Carps Cabin hangt een zwart net van goede kwaliteit, verschillende lengtes en zeker niet duur.
Waar ik op let als ik een net koop is de ringen. Uiteraard een goede diameter.....min 40 cm. Lengte gewoon 4 meter kopen. Een net is nooit te lang. De ringen van het net moeten voor mij wel aan de buitenkant zitten en het liefst niet in het net verweven. Dit omdat ik vaak op stromend water vis en door de stroom je net over de rotsen schuurt. Als de ringen in het net verweven zitten dan schuurt je net sneller kapot dan wanneer ze aan de buitenkant zitten. Merk maakt me niet veel uit als het maar van goede kwaliteit is.
In "HET VISBLAD" van 5 mei 2004 (voor abonnees nu al uit) staat een stuk, over, Net wel of niet.
Hierin worden verschillende vormen van netten onder de loep genomen. (geen merken)
Weet niet of je hier wat aan hebt.
Mocht je geen abonnement hebben op dit blad, in de losse verkoop kost hij € 1,99
Reageer