lijndikte en soort gebruik b.v enkeldraads of een met meerdere draden.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vende064
    Newbie
    • 04-04-2004
    • 3

lijndikte en soort gebruik b.v enkeldraads of een met meerdere draden.

Het gebruik van het juiste soort lijn is voor mij altijd een probleem.
    Ik vis altijd op zoet water en wel met een werphengel met een vaste keus op een bepaald soort.
    a. karper
    b. feeder
    c. mach.

Voor deze soorten heb ik de juiste hengels en molens in mijn bezit. Voor deze molens heb ik diverse losse spoelen en zou daarvoor een richtlijn hebben en de keus van de lijnen.
    De aanbiedingen hierin lopen nogal uiteen en de prijzen ook.
    kan iemand mij een overzichtje geven voor het gebruik van de soort lijnen en misschie het merk o.i.d
    Alvast bedankt !!!
    Vandaan lid geworden en ik hoop vele leuke mailvrienden te kunnen maken.
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

Hoi Vende,

A. Op karper vis ik meestal met dezelfde molens als voor de feeder (nylon). Zie dus B.
    B. Voor de feeder gebruik ik meestal 6/00 gevlochten lijn. Heb sindskort Dyna Cable van Ron Thompson erop gezet. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. Wel een voorslag van ongeveer 2x de hengellengte van Triana Potenza reel match van 26/00 met trekkracht van 9 kilo. Voor het echte sleurwerk op rivieren en afstanden tot 25 meter gebruik ik Triana Sinking Blade 20/00 met trekkracht van 5,8 kilo.
    C. Op mijn matchmolen heb ik 16/00 Triana Potenza Reel met een trekkracht van 3,5 kilo. Heb ook een reservespoel met hetzelfde snoer maar dan in 14/00 met een trekkracht van 3 kilo.

Reageer

• warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

Als je geen lange afstanden moet werpen voor op karper te vissen zou ik zeker geen gevlochten draad nemen.
      Heeft dan enkel zen nadelen. Shimano technium is dan een vb'tje van ne goeien nylon draad. 30/00
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Swingtip
        Frequent aanwezig
        • 18-02-2004
        • 142

Het ligt er aan met karper vissen hoe je vist met een zelfhaak systeem of pen. En daar komt bij hoeveel lb hengel je vist. Hierbij moet je een lijn dinkte kiezen.
        Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• witvisserfrank
          Newbie
          • 19-04-2004
          • 39

hey vende,

Probeer eens voor de feeder en de mach de nieuwe lijn van Jan van Schendel de JVS Vulcan, dit is een lijn met weinig rek en zinkt erg goed ( zie ook de beet van maart blz 27). Ook is Dual Band van maver een goede feederlijn. suc6.
          je kan altijd meer vangen

Reageer

• fiedeliedel
            Banned
            • 15-03-2004
            • 122

Oorspronkelijk geplaatst door witvisserfrank

hey vende,

Probeer eens voor de feeder en de mach de nieuwe lijn van Jan van Schendel de JVS Vulcan, dit is een lijn met weinig rek en zinkt erg goed ( zie ook de beet van maart blz 27).
            Ik heb deze lijn een paar keer uitgeprobeerd, maar ben er niet echt te spreken over. Er zitten veel onregelmatigheden op de spoel, zoals platte stukken ipv ronde, veel kinken en het draalt nogal.

Reageer

• witvisserfrank
              Newbie
              • 19-04-2004
              • 39

He fiedeliedel, je bent de eerste die ik over onregelmatigheden in de JVS lijn hoor, maar wanneer je hier niet tevreden mee ben zou ik de Dual Band eens proberen, deze lijn is super glad maar wel véél duurder dan de JVS. :~

Reageer

• fiedeliedel
                Banned
                • 15-03-2004
                • 122

Ik gebruik liever Super G-line van Gamakatsu. Maar bedankt voor de tip!

Reageer

• witvisserfrank
                  Newbie
                  • 19-04-2004
                  • 39

He Fiedeliede,

Heb je de gevlochtelijn van JVS ook al eens geprobeert? Deze lijn zinkt echt veel beter dan andere gevlochte lijnen, hij is wel wat duur maar ik vind het wel een goede gevlochtelijn. Ook vind ik de Herculine van Sufix erg goed maar deze zinkt wat moeilijker.

Reageer

Working...