Feeder afsteunen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

Feeder afsteunen

Ik vroeg me af hoe jullie de feederhengel afsteunen op stromend water. Ik gooi zelf altijd stroomafwaarts en dan de hengel omhoog. Ik leg de hengel direct na de worp op de steun, zonder strakdraaien. De hengel wijst richting de korf. Ik zie de beet dan ook door de verticale beweging van de top.

Iemand anders een beter idee?
  • Deputy
    Sportvisser

• 04-02-2002
    • 606
    • Lille

Fie,

je moet eigenlijk stroomOPwaarts gooien, zodat je korf ongeveer recht voor je eindigt.
    De rest is in principe juist, afhankelijk van de stroomsnelheid
    groetjes van Deputy Dog

---------------------------
    http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
    http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• witvisserfrank
      Newbie
      • 19-04-2004
      • 39

En tipje;

Wanneer je ingegooit hebt je hengel eerst stroomopwaarts houden zodat er een bocht in je lijn komt, wanneer deze bocht in je lijn licht je hengel omdraaien en dan stroomafwaarts op je steun (je steun wat hoger plaatsen zodat de lijn zo ver mogelijk het water raakt>hoe veder je lijn het water raakt hoe minder lijndruk) leggen.
      je kan altijd meer vangen

Reageer

• Janneman

Hee Fiedeliedel,

Ik werp mijn korf, net zoals Deputy zei, stroomopwaarts en steun hem altijd stroomopwaarts af zodat ik de feedertop, dus ook aanbeten, beter kan zien.
        (Of moet ik het echter verder stroomopwaarts werpen en de hengel stroomafwaarts steunen?? :? )

Het korfgewicht kies ik afhankelijk van de stroming. De korf moet net iets zwaarder zijn dan de kracht van de lijndruk. Dan komt de korf bij een aanbeet van de bodem en valt de top pardoes slap!
        Ik sla nooit direct aan als de top slapvalt. Het kan ook een plotselinge toename van stroming zijn. Na het terugvallen van de top wacht ik altijd of er daarna nog stevige rukken komen. Dan is dat genoeg om dan aan te slaan. De brasem heeft zichzelf meestal gehaakt in dit geval. Op dit manier heb ik altijd prijzen gewonnen in mijn verenigingswedstrijden.

Goed idee om dat eens uit te proberen. Veel succes!
        Grtz Jan.

Reageer

• pastoor
          ...

• 02-02-2003
          • 1118
          • Drongelen

He witvisserfrank.
          Ik heb zo mijn twijfels over je opmerking dat wanneer het hard stroomt je de steun voor de feeder hoger moet plaatsen.

In de meeste stromende waters zit de snelste stroom bovenin.
          En op de bodem de minste stroom.

Zeker als je met een zinkende lijn vist kan het wel is beter zijn je hengel juist heel laag af te steunen.
          Dit ligt ook aan de afstand die je vist.
          De lengte die de lijn in het water is, is wel langer maar de stroom op de bodem is zwakker.

Afhankelijk van de afstand die je vist is het de ene keer beter hoog af te steunen en de andere keer weer beter laag.

Reageer

• witvisserfrank
            Newbie
            • 19-04-2004
            • 39

Heey pastoor, ik zou eens proberen met een steeds lichter gewicht van de korf te vissen, probeer je het eerst op de pastoor-manier en daarna op mijn manier, dan zal je zien dat je een lichtere korf langer op zijn plek kan houden dan met je top omlaag. Nog een tip, ga eens kijken bij een wedstrijd op het Spui, ik denk als daar 100 man meedoet dat er toch minstens 90 met de hengel omhoog vissen. suc6
            ~0 :?
            je kan altijd meer vangen

Reageer

Working...