Winckle Picker

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TicTacTies
    Komt net kijken
    • 17-10-2003
    • 74

Winckle Picker

Hoi Visfanaten,

Ik ben een beginnende visser. Nu vis ik met de Winckle Picker (WP). Het vissen met de WP is niet meer zo populair, aangezien deze is vervangen door feeder. Maar om eerst e.e.a. onder de knie te krijgen ben ik rustig aan begonnen. Afgelopen zaterdag heb ik gevist op het lateraal-kanaal in limburg. Ik ging op zoek naar brasems en deze heb ik helaas niet gevangen. (wel baarzen en voorn). Heeft iemand voor mij wat tips met betrekking tot het vissen met de WP op brasem?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen........ ke: :bow: ke: ke: ke: ke: :lijpo:
    Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!
  • eelke
    Frequent aanwezig
    • 24-11-2002
    • 163
    • Nederland

Hoi,

Ik gebruik de Winckle Picker veelal als lichte feeder hengel, klein korfje eraan gaat prima. De klassieke manier is dacht ik met een loodje in plaats van een korfje, zo vis ik ook wel maar dan zit je met het voeren. Dit gaat lastig als je geen richtpunt zoals een dobber hebt.

Groeten,
    Eelke
    groeten,
    Eelke

Reageer

• john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

Eelke,

Dit is heel makkelijk op te lossen !
      Als je met peilen een mooi vlak stukje hebt gevonden zet je de lijn vast achter de klip.
      Zorg dat je lood schuivend is op de hoofdlijn met een wartel.
      Achter de wartel, dus op het einde van je hoofdlijn monteer je nu een ronde snoekdobber. Zorg wel dat je lood zwaar genoeg is om makkelijk je dobber onder water te trekken. Gooi nu in tot aan de klip.
      Als het lood op de bodem is gekomen, maak je de lijn los achter de klip. De dobber zal nu aan de oppervlakte komen.
      Voila je mikpunt !
      Als je aangevoerd hebt draai je langzaam je lijn in totdat de top van je hengel knikt ( de dobber stuit tegen je lood aan ), zet nu de lijn weer achter de klip.
      Draai vervolgens in, haal de dobber van je lijn en monteer een onderlijn.
      Je kunt nu telkens op dezelfde plaats vissen als waar je aangevoerd hebt.
      Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• matrix spikey
        Newbie
        • 22-03-2004
        • 42

eyz
        moet je eens naar leeuwen gaan naar mijnheerkens haven met een korfje van 10/20 gram vang je daar heel goed brasem met de WP heb er afgelopen zomer regelmatig gevist op een middag (3 uur) vissen met 2 man 36 brasem gevangen
        als je gewoon een richtpunt neemt moet je daar de hele tijd op blijven gooien
        om de juiste afstand te bapalen kun je de lijn vast zetten achter het klemmetje op je molen

vang ze greetz matthijs
        greetz matthijs

Reageer

• Swingtip
          Frequent aanwezig
          • 18-02-2004
          • 142

Het gat helemaal niet om het korfje je kunt ook veel voerballen gooien. Maar ja als het schooltje brasem het aflaat weten maakt het niet uit hoe veel voer je er ingooit. Wat wel van belang is een goede montage van je lood heb je deze schuivend of vast gemonteerd en welk draad dikte heb je mee gevist. Er komt bij kijken als alleen voer.
          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• eelke
            Frequent aanwezig
            • 24-11-2002
            • 163
            • Nederland

Hoi John,

Goeie tip, zal ik binnenkort zeker eens proberen.

En Swingtip; je hebt gelijk dat vissen meer is dan alleen het voer, maar het is wel een essentieel onderdeel voor succesvol vissen. Verkeerd voeren is weinig vangen.

Groeten,
            Eelke
            groeten,
            Eelke

Reageer

• TicTacTies
              Komt net kijken
              • 17-10-2003
              • 74

Hoi Matrix,

Je bedoelt in de haven? Willem Alexander haven?
              Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!

Reageer

• matrix spikey
                Newbie
                • 22-03-2004
                • 42

ja mijnheerkens haven is bj een cafe is volgens mij deel van willem alexander haven
                worden ook wel eens wedstrijden gehouden
                de plaatsen om te vissen zijn ook genummerd

greetz matthijs
                greetz matthijs

Reageer

• witvisserfrank
                  Newbie
                  • 19-04-2004
                  • 39

Is er eigelijk uberhaupt wel eens een brasem in het Lateraal-kanaal gevangen?! :?
                  je kan altijd meer vangen

Reageer

Working...