boven de grond, staande haak of sleepje?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coarse fishing
    Banned
    • 13-04-2004
    • 142

boven de grond, staande haak of sleepje?

He Vissers,

Hoe starten jullie met de vaste stok, als je graag de gelokte brasem vangt, maar niet gedurende je vissessie enkel hierop wil gokken? Normaal gesproken vis ik net boven de bodem of met staande haak, en vang dan goed voorn en af en toe een brasem. Wat ik me afvraag is of ik meer brasem zou vangen als ik begin op de grond en of ik dan in het begin ook de aangetrokken voorn vang, aan het eind van de vissessie heb ik wel de ervaring dat voorn het aas van de grond pakt (naar mijn idee ook grotere voorn).

Graag zou ik van anderen vissers horen hoe zij starten en uiteindelijk eindigen. Ikzelf vis enkel met een sleepje aan het eind van de vissessie omdat ik voor mijn gevoel anders teveel vis aan het begin laat schieten.

Groeten,
    Coarse Fishing
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

Als ik gericht op brasem vis met de vaste lat begin ik met een sleep van zo'n 20 cm. Op het Twentekanaal vis ik met een sleep van minstens 50 cm. En eindig dan ook met deze sleep. ( Maar meestal eindig ik met de feeder )

[Gewijzigd door fiedeliedel op 04-15-04 at 09:37 PM]

Reageer

• lode
      Frequent aanwezig
      • 22-02-2004
      • 195

hallo,

als ik vis op voorn begin ik met een staande haak,
      vis ik op brasem begin ik met het verklikloodje juist op de grond

vang ze groet,Lode #) #) #)

Reageer

• Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

Komt samengevat met je andere onderwerp over voer,...

Begin je met een puur dood voer, en je gokt verkeerd heb je weinig vis... Ik maak zelfs mijn brasemvoer gewoon aan een uurtje voor ik ga vissen, dan is het verre van dood. Je vist dan op een 5-10 cm van de grond, en dna vang je voorn, zie ik belletjes, dan daal ik tot op de grond, en zo verder tot wanneer ik die belletjes kan wegvangen, belletjes is brasem...
        http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• Janneman

Dat kan per dag wisselen. Op een dag is een sleep van 20 cm perfect, zelfs ook om voorns aan de haak te slaan. En op de andere dag levert 10 cm boven bodem zelfs brasems op.

Je moet er eerst zelf achter zien te komen op welk diepte de meeste vissen gevangen worden.
          Normaal gesproken begin ik met 0.5 tot 1 cm boven bodem op stilstaande/langzaamstromende kanalen en als het niets oplevert, pak ik altijd een andere topset met 20 cm sleep (20 cm lijn op bodem). Levert het weer niks op, dan ga ik altijd met lood schuiven totdat ik eindelijk beet krijg wat meestal wel het geval is. Met een sleep maak je (veel meer) kans op kilozware vissen. Een brasem van 2 kilo is altijd mooi in een wedstrijd!

Zelfs als deze sleepvisserij niet helpt, moet je variëren met diepte, van 5 tot misschien wel 100 cm boven bodem om de vis te zoeken.

Veel succes daarmee!
          Grtz Jan

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Ik zoek nen dam en dan kunde op dezelfde diepte boven grond, net op grond en slepend vissen.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Omdat (kleine) Voorn van nature erg nieuwsgierig is zal die al snel na het voeren komen onderzoeken wat er aan de hand is en wat daar allemaal dwarrelt en wolkt. Wanneer je aan een water zit waar relatief veel (kleinere) voorn te vangen is, zou ik 2-3 cm boven de bodem starten om snel van de nul af te komen. De aanwezigheid van brasem doet me van techniek veranderen waardoor ik overga naar 3 cm sleep om soms te eindigen met wel 50 cm sleep. Komt de Voorn niet dan ga ik na 5 a 10 minuten al zoeken op de bodem naar Brasem. Dat zoeken kan de hele sessie doorgaan van 50 cm onder het wateroppervlak tot en met een lange sleep. Vermoed ik echter dat er wel vis op/rond mijn voerplek zwemt, maar niet bijt, dan ga ik schuiven met lood en veranderen van haakgroote en aas. Net zolang tot ik de juiste vorm heb gevonden.

Reageer

Working...