Boete

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

Boete

Ben vrijdag naar het spuikanaal gaan vissen, bij een controle werd mij gewezen dat ik geen aanvullingblad had!!??
    Ik was met een stok aan het vissen opeen openbaar water .

Heb een boete gekregen van 50€

dacht dat een sportvisakte genoeg was om met een stok te vissen!!!???

zou allemaal veel simpelder zijn van een volledige vergunning voor heel NL bij ons in Belgie is het toch veel overzichtelijker !@#$
    alle begin is moeilijk
  • vislood
    Sportvisser
    • 18-03-2003
    • 717
    • Grubbenvorst

ben je bekeurd door een politieman of iemand die zich legitimeerde
    Groetjes Ruud

Reageer

• Arron
      Frequent aanwezig
      • 26-02-2004
      • 185
      • Brass

door de politie
      alle begin is moeilijk

Reageer

• Forummanager
        Visserslatijn Nederland
        • 30-12-2001
        • 12135
        • Albrandswaard

Nou ben ik voor een strakke handhaving...

Kan het zijn dat het aanvullingsblad onderdeel uit maakte van je grote vergunning?
        Heb je die niet bij je, dan staat ook niet vermeld dat je daar mag vissen.
        Maar het is wel een erg letterlijke opvatting van de wet. In de geest van de wet kan men weten dat als je de geldige grote vergunning hebt, het aanvullingsblad daarbij hoort.
        En volgens mij is de vergunning voldoende, het boekje is slechts de vermelding waar en hoe je ergens mag vissen. Even zo uit m'n hoofd.
        Als dit de juiste interpretatie is, dan zie ik ruimte voor bezwaar.

Het zal een Mulder beschikking zijn. Dan kun je direct bezwaar maken. Komt bij de ambtenaar die het uitschreef. Krijg je 0 op rekest, dan betalen en alsnog bezwaar bij de Officier van Justitie maken.
        Indien gehonoreerd krijg je je geld terug.

Houd oons op de hoogte. De termijn is overzichtelijk. Je hebt in totaal iets meer dan 2x 6 weken.
        Visserslatijn Nederland
        http://www.visserslatijn.nl
        Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
        http://www.hengelsportforum.nl
        Sinds 2001...

Reageer

• Arron
          Frequent aanwezig
          • 26-02-2004
          • 185
          • Brass

Bedankt voor de toelichting zal afwachten wat er gebeurd

Groetjes
          alle begin is moeilijk

Reageer

• antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

Oorspronkelijk geplaatst door Arron

dacht dat een sportvisakte genoeg was om met een stok te vissen!!!???

zou allemaal veel simpelder zijn van een volledige vergunning voor heel NL bij ons in Belgie is het toch veel overzichtelijker !@#$
            een vergunning is wettelijk verplicht vanaf 16 jaar en ouder ookal vis je enkel met de vaste stok

Reageer

• vislood
              Sportvisser
              • 18-03-2003
              • 717
              • Grubbenvorst

volgens mij is het boekje een onderdeel van het looprecht en is het alleen nodig als je met meer dan een hengel wilt vissen . Op openbaar water met een hengel is de sportvisakte volgens mij voldoende, daarom vroeg ik ook wie je bekeurd heeft, politie kent dikwijls zelf de regels niet.
              Groetjes Ruud

Reageer

• Arron
                Frequent aanwezig
                • 26-02-2004
                • 185
                • Brass

wel vislood dat dacht ik toch ook als je op een openbaar water met een hengel vist dat een sportvisakte genoeg was .
                Weet er soms iemand waar ik terecht kan die weet of er een bij komende vergunning nodig is op het spuikanaal??
                alle begin is moeilijk

Reageer

• Oekeboeroe
                  Banned
                  • 01-04-2006
                  • 83
                  • Klijndijk

Moi,

Wat dacht je van een telefoontje of een mailtje naar de federatie of visvereniging.

Groet´n Marcel

Reageer

• Boeze
                    Komt net kijken
                    • 16-06-2005
                    • 83
                    • Tynaarlo

Arron,

anders bel je even met de ovb/nvvs? Heb je misschien met een aassoort zitten te vissen die niet toegestaan is?
                    Pas bij 2 golven onder is het beet!

Reageer

• clairvoyant
                      Moderator
                      • 29-03-2006
                      • 240
                      • Eindhoven

ik hoop toch dat dit soort dingen volgend jaar verleden tijd zijn... als het aan mij ligt zou je met 1 papiertje overal mogen vissen... maja, da feest zal wel nmie doorgaan
                      groeten,
                      Peter

****Moderator NHSF ****

Reageer

• Arron
                        Frequent aanwezig
                        • 26-02-2004
                        • 185
                        • Brass

Nee Boeze was met gewone witte maden aan het vissen.

Heb een mail gestuurd naar de visclub Spanjooltje hun water ligt er vlaknaast die zullen het wel weten.

alle begin is moeilijk

Reageer

• Arron
                          Frequent aanwezig
                          • 26-02-2004
                          • 185
                          • Brass

Heb informatie gekregen over het Spuiboezen nu weet ik hoe de zaken staan .

Ten eerste is het Bathse Spuikanaal géén openbaar vaarwater zoals het Schelde-Rijnkanaal, waar je wel met één hengel en aangewezen aassoorten met alleen een Sportvisakte mag vissen.
                          Het Spuikanaal valt onder het Zoommeer en is als viswater verhuurd aan de Federatie Zuidwest Nederland en dat betekent, dat je alleen via een hengelsportvereniging die is aangesloten bij de Federatie Zuidwest Nederland in het Bathse Spuikanaal mag en kunt vissen. Onze vereniging is wél aangesloten bij de Federatie Zuidwest Nederland en door lid te worden kom je in het bezit van de Federatievergunning waarin het Spuikanaal is opgenomen.

Zo dus voor je ergens gaat vissen is het best eerst tegaan informeren .
                          Vind ik zeer omslachtig stel je voor ik wil een dagje gaan vissen ergens in NL moet ik eigenlijk 1dag extra uit trekken om te weten welke vergunning ik nodig hebt en dan is het nog altijd niet zeker waar je gaat zitten want soms is een oever aan verschillende clubs verpacht PPPPFFFF.
                          alle begin is moeilijk

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Erg vervelend allemaal, die regeltjes maar toch is er een mogelijkheid om iets meer te vinden op internet voor je gaat vissen.
                            Het openbaar viswater wordt daar aangegeven, het is eventjes zoeken maar als je er aan gewend bent gaat het beter je kunt ook inzoomen op een bepaald gebied.
                            Wordt het niet aangegeven als openbaar viswater moet je dus een vergunning hebben.
                            Het is altijd beter om een vergunning te hebben voor het water waar je vaak vist, vaak zijn er ook week en maandvergunningen te koop.
                            Loop voor je ergens gaat vissen, en je weet het niet, eens bij een plaatselijke hengelsportzaak binnen die kunnen je vast vertellen wat je moet hebben.

Is goedkoper dan de bekeuring van €50,00

http://visrechten.geodan.nl/index.phtml
                            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Hylkez1
                              Feeder visser
                              • 23-07-2005
                              • 158
                              • Tolbert

Je kan ook als je weet op welk water je gaat vissen even op www.visplanner.nl een nabij gelegen dorp invoeren dan komt dat water ook wel bij de resultaten, dan klik je bij dat water op meer info en zie je zo staan welke vergunningen je nodig hebt
                              www.vissite.nl.tt
                              Tha bream-fisher

Reageer

Working...