overlood

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

overlood

hallo iedereen heeft er iemand ervaring met overlood vissen? vb lengte onderlijn en welke maat van loodje dat ik het best gebruik.kun je die lijnen thuis maken of zet je het loodje waar je overlood mee vist er aan,aande waterkant.En waar op de lijn zet je dan je tweede loodje????moet je ook op de vorm van de dobber letten en neem je het best een dobber met een lange of een korte antenne???? zoals je ziet ben ik er niet van op de hoogte :? :? :? :? :? greets rudy
  • lode
    Frequent aanwezig
    • 22-02-2004
    • 195

hallo Rudy vis

je lood je lijnen uit zoals je gewoon bent van te doen,dan doe je er een exstra
    loodje aan dat je pen juist onder water staat,best is als je zo vist da je de
    antenne insmeert met vaselinne,zodat de antenne als het ware tegen de
    oppervlakte kleeft

(op veel wedstrijden niet toegelaten,ze zeggen het lood moet de pen kunnen
    dragen zonder dat ze ondergaat)

vang ze groet,Lode

Reageer

• Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

Inderdaad Lode heeft gelijk.

Het overloden is bij bijna alle viswedstrijden verboden, tenzij je gaat oefenen.
      Het overloden wordt ook gedaan om brasem te vangen. Gebruik dan wel een lange onderlijn....sleeplijntje .De vispen wordt tijdens het vissen tegen gehouden zoals het net lijkt of je bent normaal met de pen aan het vissen. Hier in limburg is het tijdens wedstrijden ten strengste verboden.....Tocht zijn er steeds mensen die betrapt worden op deze manier van vissen, met uitsluiting voor gevolg.
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Waarom mag dat overloden eigenlijk niet bij een wedstrijd?

Reageer

• lode
          Frequent aanwezig
          • 22-02-2004
          • 195

hallo Theo,

ik ben aangesloten bij het V.V.H.V. ,en dat regelement zegt dat het lood de
          pen moet kunnen dragen zonder dat ze ondergaat.

(kijk maar eens naar de nationale reglementen)

groet ,Lode %) %)

Reageer

• rudy vis
            sportvisser
            • 01-02-2003
            • 656
            • merelbeke

inderdaad lode bij de V.V.H.V is overlood vissen verboden,maar op private waters waar ik vis is het wel toegestaan,ik vraag me af waarom het verboden is ,het is toch voor iedereen hetzelfde. vele groeten en bedankt voor jullie tips.

Reageer

• Vissport
              Sportvisser
              • 07-01-2004
              • 756
              • Maasbracht

Overloden mag door verenigingen niet, ze willen op die manier iedereen een faire kans geven. Anderzijds zouden ze ook kunnen zeggen , overloden is toegestaan, maar dat doen ze niet.
              Ik ben ook bij een 2 de vereniging en daar mag het volgende niet....
              overloden,vissen met langer dan 9,50 meter, ver de vase verboden, 1 maal aanvang zwaar aanvoeren, en dan licht aanvoeren met 1 bolletje gekneed in 1 hand,de vis moet minimum 10 cm hebben,de gevangen vis moet de wettelijke maat hebben,soms feeder verplicht, lengte leefnet,enz....enz....en dan vragen de verenigingen zich af waarom er zo weinig vissers op komen dagen tijdens een viswedstrijd???Maar ja het zal wel zo overal zijn.
              www.pa3gju.nl
              Beste groeten.

Reageer

• tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

Hallo

Bij ons is alles vrij behalve muggenlarven en gekleurde maden en voer

en uit fatsoen gooi je op stil warer geen korf in van 100 gram maar van b.v 10 gram
                en dat werkt priema
                gr Gerard

Reageer

• tuurke
                  Met enige kennis...
                  • 07-10-2003
                  • 396
                  • oudenaarde

hallo,

het VHVV volgt het reglement van openbare waters in Belgie,schijnbaar
                  is overlood vissen een vorm van stroperij,omdat de vis geen weerstand ondervindt en zichzelf haken.Normaal is overlood vissen een manier om veel vis aan de haak te slaan.Met de vaste stok doe ik het ook dikwijls(waar het mag natuurlijk) met een schuiflood die ligt op de bodem en als de beet er is,dan schuif je draad door het schuiflood en botst tegen de loodhagel erboven en vis is gehaakt,moet je eens proberen,zeer goed voor de brasem.

grt. tuurke
                  TIPS FOR TIPS
                  DE GOUDEN TIPGEVER
                  genomineerd voor de skynet blogs awards

GRT TUURKE (al meer dan 450.000 bezoekers!!!...waarvoor mijn dank!!!!!)
                  http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

http://www.geersfishing.be

Reageer

• tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

Hallo allemaal

Je zou dus kunnen zeggen dat feederen overlood vissen is of stropen ???? grapje
                    gr Gerard

Reageer

Working...