Stonfo Dosapiombo

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harley3
    Newbie

• 02-06-2008
    • 49
    • Oudenaarde

Stonfo Dosapiombo

Toestelletje om te zien hoeveel lood uw dobber nodig heeft
    Als ik een schuiflod + andere loodjes op leg kom de antenne gelijk met het water
    Bij het monteren op de volle lijn moeten er nog meerdere loodjes bij, kan toch niet
    Hoe moet men dit juist gebruiken???????????????
    Mijn dank
  • jan wever
    Banned

• 19-09-2008
    • 258
    • Valthermond

Ik heb hem vroeger ook weleens gebruikt ,en ik had precies hetzelfde probleem.Kun je de dobber net zo goed gewoon uitloodden,dit apparaatje voegt echt niets toe.

Reageer

• Tom Meertens
      Feedervisser

• 05-12-2008
      • 182
      • Philippine

Zal wel een fabricage fout zijn , ik gebruik een stuk afvoerpijp van ca 75 cm waar ik een dop op heb gelijmd , je vult deze met water en je kunt prima je dobbertjes uitloden .

Groeten Tom

Reageer

• willie
        Sportvisser
        • 03-12-2005
        • 626
        • wijhe

zoals tom het beschrijft zo doe ik het ook, dat stonfo ding is niks

Gr. wilfried

Reageer

• Quido
          pink floyd

• 30-10-2007
          • 1509
          • Winschoten

ik doe het ook met een pvc pijp, je kan ze ook doorzichtig kopen in een hengelsport zaak, zijn alleen wat prijziger dan een zelf gemaakte.
          groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Robin
            Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

goed om te lezen dat ik niet de enige ben die deze "gadget" om dobbers uit te loden als miskoop heeft ervaren. mijn dobbers waren bij controle geen enkele keer goed uitgelood, terwijl dit op het apperaatje wel het geval was. De € 6.- die ik er toen der tijd voor betaald is dit product zijn geld niet waard, althans zo heb ik het ervaren. Ik ben na de aankoop snel overgestapt op handmatiguitloden in een hoge bloemenvaas van bij de xenos.
            groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• jan wever
              Banned

• 19-09-2008
              • 258
              • Valthermond

gooi een paar druppels afwasmiddel in je peilkoker en je kunt je dobbers fantastisch scherp afloodden.

Reageer

• janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

Ik gebruik het ding met het idee dat ik weet hoeveel lood er ongeveer aan de lijn met dobber moet zitten precies uitloden doe ik in de mtr pijp deze methode bevalt mij zeer goed .
                Groeten van Jan de visser

Reageer

• jan wever
                  Banned

• 19-09-2008
                  • 258
                  • Valthermond

Ik peil de dobbers af in een glazen peilkoker van 75cm. hoogte met een diameter van 20cm.Gewoon vier strippen glas aan elkaar gekit met daaronder een glasplaat van 35 cm. die plat op de grond ligt en dienst doet als poot.Heb ik trouwens niet zelf gemaakt maar kon je hier vroeger gewoon kopen bij de hengelsportzaak.Ik heb dat ding welal zeker 15 jaar en bevalt erg goed.Ik gebruik die stonfo helemaal niet meer,omdat ik wel ongeveer weet hoeveel lood eronder moet,daarna nog even fijn afstelllen en klaar ben ik.

Reageer

• † John van der Zee
                    [In Memoriam]
                    • 16-11-2005
                    • 1761
                    • in zuidholland in een mooi visgebied

dan zal ik wel een uitzondering zijn want ik heb dat ding met genoegen gebruikt omdat ik toen nog geen mooie grote uitlood buis in huis had
                    maar ik had geen afwijking in het uitloden ermee
                    wat ik er op legde aan lood was ook wat de dobber nodig had
                    maarnu ik sinds een jaar een mooi grote kunstofvaas heb van 50 cm doe ik het lekker op de oude manier gelijk aan de lijn met die loodjes vindt zelf wel meer werk maar ook leuker
                    Vissen is ontspannend.
                    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• 4x14
                      Banned

• 10-12-2006
                      • 849
                      • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                      vindt zelf wel meer werk maar ook leuker
                      Geef mij dan maar zo'n ding die het doet John, als ik eraan denk hoeveel tuigen ik nog moet maken dan is het niet meer leuk haha.

Maar ik heb dat ding ook gekocht en bij mij werkte die dus ook niet.

Reageer

• PeBo
                        Hengelaar

• 29-09-2007
                        • 2643
                        • Oosterhout

Volgens mij moet je er dus geluk mee hebben.
                        Ik gebruik die van mij al een dikke twintig jaar zonder afwijkingen.
                        Vind het dan ook een mooi ding om uit te loden, zonder het gevaar te lopen je lijn te beschadigen, als er weer een loodje iets te zwaar is.
                        En 4x14 je krijgt hem niet van me en hij is ook niet te koop. Helaas.
                        Groeten,
                        PeBo.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                        PeBo.

Reageer

• SjorsV
                          Newbie

• 09-08-2007
                          • 40
                          • Eindhoven

Bij de Xenos kun je voor 10-15 euro van die lange glazen vazen kopen. Dat scheelt veel met 50 euro voor zo'n buis bij de viswinkel. Ik bespeur ook altijd een verschil dat de dobber in de praktijk dieper gaat staan als je het lood naar beneden schuift. Zal eens met afwasmiddel proberen, wellicht dat dat het is maar zelfs in de buis constateer je verschil als je je lood iets dieper plaatst.

Ik lood mijn matchdobbers uit met looddraad in die vaas terwijl ik er een connector met 'standaard' vasteloodhagels aan heb hangen. Vervolgens smeer ik het looddraad in met een lichte laag transparante nagellak zodat het blijft zitten. Aan de waterkant peuter ik er dan steeds weer wat looddraad af totdat ie goed is. Daarna lak ik de looddraad thuis permanent opde dobber met zwarte nagellak.

Zo'n stonfo ding heb ik ook eens gekocht. Klopt idd niet goed..

Reageer

• Trick
                            Newbie

• 31-01-2009
                            • 22
                            • B

Ik heb dat Stonfo-dingetje ook & bij mij werkt het wel. Het was even zoeken naar de manier om het ding te gebruiken (die gebruiksaanwijzingen van Stonfo zijn niet echt zeer duidelijk, vind ik).
                            In ieder geval ben ik er wel voor te vinden.

Reageer

• Robin
                              Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                              • 490
                              • Meerssen

Oorspronkelijk geplaatst door Trick
                              Ik heb dat Stonfo-dingetje ook & bij mij werkt het wel. Het was even zoeken naar de manier om het ding te gebruiken (die gebruiksaanwijzingen van Stonfo zijn niet echt zeer duidelijk, vind ik).
                              In ieder geval ben ik er wel voor te vinden.
                              er kan volgens mij toch niet veel misgaan tijdens het gebruik?
                              dobbertje erin klemmen en net zolang loodjes op het schaaltje leggen totdat de dobber volgens jouw scherp genoeg staat afgesteld.

Maar wanneer ik loodjes hierna op de lijn monteerde, stond de dobber veel minder diep afgesteld dan voorheen.
                              groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

Working...