Record

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • the power
    Newbie
    • 20-01-2004
    • 35

Tuinstoel,
    zon gewichten vang je niet met brasem maar blijft even goed een mooi record.
    pluim warhead.
    Lied van Peter Blanker uit 1978

Reageer

• tuinstoel
      Newbie
      • 20-12-2003
      • 26

In mijn droom waren het wel brasems
      Team Sensas 52

Reageer

• the power
        Newbie
        • 20-01-2004
        • 35

Tuinstoel,
        Als je je dromen waar wilt maken en het een ander wil leren stuur me maar een mail.

Reageer

• warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1498
          • haacht

Man man man. Power je bent veel te goedgelovig.
          Deze zomer ving ik op het kanaal in een kwartier een karper van 14 kilo. 14 kilo op 15 min. Wiskundig gezien mag je beide termen vermenigvuldigen met hetzelfde getal in dit geval 24.
          Zo kom ik dus op 336 kilo in 6 uur.
          Mijn echt record ligt op een kilo of 50 in 5 uur, alleen gevist bij ons op de club. In een koppelwedstrijd ligt men record op 90 kilo in 6 uur. Maar er was altijd maar 1 persoon die vis ving per helft. Dus die 121 kilo is veel maar zeker mogelijk en ik zal er dit jaar alles aan doen om dat te evenaren.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• peet
            Komt net kijken
            • 23-12-2003
            • 93
            • merelbeke

amaaie amaaie,bij deze zal ik mijn nederig resultaat van 18kg in 3uur met vaste stok er ook maar bij zetten zeker , :? vraag me toch af of sommige onder jullie er wel zeker van zijn dat ze niet zitten vissen hebben in een kweekvijver indien dit niet het geval is heb ik nog veel werk voor de boeg, zal maar blijven oefenen zeker,allez zou zeggen vang ze maar dit blijkt overbodig dit jullie toe te wensen,jullie zijn echt te goed doe zo verder #)
            groeten en goede vangst !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer

• Janneman

Hier blijf ik ook ver achter. !@#$ !@#$ !@#$
              Met naar schatting 40 kilogram, gevangen in de Lek waarbij ik 20 grams dobber nodig had! Heerlijk sterke brasems trekken na aanslaan van beet whoohhooww... 27 dikke platten, 15 mooie voorns en 5 1-kilograms blieken!
              Dat was alweer 3 jaar geleden

Ben zeker van plan deze record te breken dit jaar, maar dan wel met mijn Ultraheavy feeder!

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Mijn records komen idd van vijvers. Op het kanaal zou ik het nie weten. Buiten dan die 14 kilo op een kwartier.
                Ik neem zelden een leefnet mee en de brasems zijn er een pak lichter. Zal deze zomer eens een aantal keer men gewicht wegen. Denk niet dat ik op 5 uur aan 20 kilo ga komen.

Reageer

• Theo van Berner

Ik woog de vis zelden. Vroeger ging het ook vaak nog op lengte. In de haven toch een keer 46 kilo voorn op 6 uur.
                  En vroeger eens een keer met mijn vader in de boot op het Brielse meer. Beide netten kregen we eenvoudigweg niet omhoog door het gewicht. Niet te tillen en de boot hapte zowat water bij een poging een net toch naar binnen te halen. Nooit meer zoveel gevangen daarna. Trouwens, je bent al een hele knappe visser wanneer je tijdens een druk bezochte wedstrijd boven de 25 kilo vist.
                  De poging van van Gerven om zijn wereldrecord te verbeteren (Denemarken) strande bij de Amercentrale op 87 kilo. Dus wie daarboven zit is een echte held en zou in alle bladen (moeten) staan. De volgende keer een getuige erbij roepen en een foto maken dus!

Reageer

• lex

Hoi,

De kilo's vis die ik hier voorbij zie komen zijn niet te vergelijken met elkaar. Als ik ervan uitga dat de superkilo's gevangen worden op de bekende belgische visvijvers kunnen wij daar als nederlanders niet aan tippen. Niets ten nadele van de belgen, maar dit is gewoon niet met elkaar te vergelijken. Ik lees dat er nu al gewichten van boven de 20 kilo worden gevangen en dan wordt er ook nog gesproken dat de vis niet echt los is.............

Als je hier in Nederland boven de 45/50 kilo vis kunt vangen ben je al een hele flinke kerel. Het water waar je vist, en het jaargetijde is erg bepalend voor de hoeveelheid vis die je kunt vangen. Ik heb meer bewondering voor iemand die op een moeilijk water 5 kilo vangt dan iemand op een makkelijk water met 30 kilo........dit had dan namelijk ook net zo goed 50 kilo kunnen zijn............

Kortom ..........als je vraagt naar het persoonlijk record van iemand vraag dan ook waar en wanneer dit gevangen is. Dit zegt meer van de visser dan welk gewicht ook.

Reageer

• Patton

Hier ben ik terug..

Ja moet wel een ding zeggen...ik heb ook al meer dan een viswedstrijd geen vis gevangen.....en dat is ook een ramp. dus schrijf mij maar op....0 kg....kan er niet mee lachen.... .....ja had geen power meer

[Gewijzigd door Patton op 01-25-04 at 02:56 PM]

Reageer

• the power
                        Newbie
                        • 20-01-2004
                        • 35

Oorspronkelijk geplaatst door warhead

Man man man. Power je bent veel te goedgelovig.
                        Deze zomer ving ik op het kanaal in een kwartier een karper van 14 kilo. 14 kilo op 15 min. Wiskundig gezien mag je beide termen vermenigvuldigen met hetzelfde getal in dit geval 24.
                        Zo kom ik dus op 336 kilo in 6 uur.
                        Ik goedgelovig ???
                        Als ik dit met mijn salaris zou doen hoef ik nooit meer te werken !!!

Reageer

• rudy vis
                          sportvisser
                          • 01-02-2003
                          • 656
                          • merelbeke

Ik ben het volledig met u eens lex.Je kunt met 3kilo vis op een kanaal beter gevist hebben dan iemand met 50 kg op een vijver.

Reageer

• warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

Zij ma zeker. Ik vis sinds 2001 wedstrijden op ne vijver. Was meteen 5de op 13. Jaar later 2de en koning. Vorig jaar 1ste en koning. Vis ik eens een paar keer me goei vissers opt kanaal en dan ziede toch da ge nog veel te leren hebt. Ik vang ook ne vis ma op dezelde tijd hebben die ander er 2. En dan ist nog geen wedstrijd.

Reageer

• bosonkruid
                              aaach tuff, haarbal
                              • 25-12-2003
                              • 1080
                              • vorselaar (belgië)

naar ik gehoord heb weten de Nederlanders nu ook hoe het er op een Vlaamse visvijver aan toe gaat. Dat is dus helemaal niet te vergelijken met de open waters waar zij hun wedstrijden vissen, en waarschijnlijk gaan wij dat de 27e wel ondervinden. Ik vis al 20 jaar op vijvers maar trek nog een paar keer op een jaar naar Nederland toe om te genieten van de rust en de wijdsheid van hun viswater.
                              Eigenlijk kunnen wij Vlamingen niet anders dan jaloers zijn op de mogelijkheden die zij hebben ook al vang je dan "minder" kilo's .
                              Ik kijk er echt naar uit om ook eens een wedstrijd te vissen op zulk water.
                              En met records goochel ik niet graag.
                              groetjes
                              groetjes

Zjul

om te laat te komen moet je niet snel zijn

Reageer

• Lex van den Ende
                                Met enige kennis...
                                • 23-01-2003
                                • 402
                                • Tilburg

Hoi,

Zoals een Belg jaloers is op onze wateren zijn wij Nederlanders jaloers op julie facaliteiten.
                                Wij hebben niet de luxe om aan het water in je eigen clubhuis een biertje te drinken en gezellig met elkaar te kletsen. De manier van vissen is ook niet tevergelijken met elkaar. Bij ons moet je soms alles uit de kast halen om een visje te vangen en kun je met 3 kilo een wedstrijd winnen. Bij julie is dat heel anders, daar kun je met 45 kilo nog laatste zijn. Voor allebei valt iets te zeggen, het heeft allebei zijn charmes.
                                Groeten,

Lex.

Reageer

Working...